Gå til innhold

Utleier krever at dyr skal ut ved visning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to marsvin i bur. I morgen skal utleier ha visning da jeg føytter ut og hun sier jeg må ta ut marsvibene samt buret, og at jeg må igså gjøre det på evt fremtidige visninger. Jeg har ikke bil, har ingensted å ta med dyrene utenom her hjemme. Kan hun kreve dette? Har jeg ikke rett til å ha alle tingene mine det under visning?

Anonymkode: e671b...76a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utleier har ingen råderett over leiligheten på den måten så lenge du bor der og betaler leie. Det er sikkert for at folk ikke skal snu i døra av marsvinstank 

Anonymkode: b171a...2f8

• Liker 4
Skrevet

Kan de være hos utleier mens det er visning?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør utleier om hjelp da, om marsvinene evt. kan stå i hennes bil under visning. Eller hør med venner/familie om dyrene kan være der så lenge det er visninger. 

Forstår godt utleiers ønske. Så ville samarbeidet, om ikke annet for å være et hjelpsomt og snilt menneske. 

Anonymkode: 954ed...b19

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tenker nok på lukta fra dyra eller noe slikt sikkert. Spør om du kan ha marsvinene hos noen mens det er visning.

Anonymkode: 3fb9e...5a3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår utleier godt. Jeg hadde snudd i døra hvis det var dyr i leiligheten på visningen. Du kjenner kanskje ikke stanken, men jeg skal love deg at alle andre gjør det.

Anonymkode: 68c73...fc4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du ingen venner med bil heller? Eller foreldre som kan hjelpe?

Anonymkode: da7ab...224

AnonymBruker
Skrevet

TS her

ja jeg skjønner utleier men når hun sier ifra igår kveld om at hun vil ha visning søndag tidlig gir det veldig lite tid til å vaske og gjøre klar hele leiligheten samt finne et sted å ha dyrene og det store butey

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

ja jeg skjønner utleier men når hun sier ifra igår kveld om at hun vil ha visning søndag tidlig gir det veldig lite tid til å vaske og gjøre klar hele leiligheten samt finne et sted å ha dyrene og det store butey

Spør om de kan være hos henne i mellomtiden?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utleier kan ikke kreve at marsvinene skal ut under visning, det eneste utleier kan kreve er at du stiller leiligheten til disposisjon. Varsel om visning kan heller ikke komme for brått på, en til to ukers varsel er normalt. 

Anonymkode: b6248...457

• Liker 5
Skrevet

Mener du har krav på to ukers varsel hvis huseier skal inn i leiligheten du leier, et par dager er altfor liten tid, spesielt når du har dyr som du må plassere et annet sted.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som andre tidligere har skrevet, spør utleier om h*n kan ha dyrene hos seg under visningen. Om du forklsrer situasjonen og at du ikke har noen andre steder å ha de, kan h*n sikkert hjelpe :) 

Anonymkode: 76ec4...c66

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om noen rettigheter her men tror det er sånn at utleier kan kreve at leiligheten er klar for visning. Og med dyr er den jo ikke det, heller ikke med søppel og skitt osv. At du som leier er ansvarlig for at den er presentabel. 
Dyr vil skremme vekk mange både pga allergi og pga de tenker at det er etsa fast marsvinlukt i veggene 

Anonymkode: 68067...e62

AnonymBruker
Skrevet

For en idiot av en utleier. Det nytter ikke å si fra et knapt døgn før og tro at lukt fra husdyr forsvinner på den tiden. For det andre kan man ofte heller ikke ta ut dyr i kulda, bare fordi huseier ikke klarte å planlegge bedre. Nei her ville jeg satt meg på bakbeina, du skal jo uansett snart flytte ut. Denne huseieren hadde hvertfall blitt skjelt ut etter noter av oss. 

Anonymkode: c9674...890

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to marsvin i bur. I morgen skal utleier ha visning da jeg føytter ut og hun sier jeg må ta ut marsvibene samt buret, og at jeg må igså gjøre det på evt fremtidige visninger. Jeg har ikke bil, har ingensted å ta med dyrene utenom her hjemme. Kan hun kreve dette? Har jeg ikke rett til å ha alle tingene mine det under visning?

Så finn en fosterfamile/besøkshjem til dyrene da, et sted de kan være midlertidig og alle blir fornøyde med. 

Lukten av dyrene og allergene etter dyrene går ikke ut med dyrene, så her vil jo utleier prøve å lure nye leieboere. En sak har alltid to sider, der det ofte er lurt å forhandle seg frem til smidige løsninger. 

Anonymkode: dd7d2...861

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så finn en fosterfamile/besøkshjem til dyrene da, et sted de kan være midlertidig og alle blir fornøyde med. 

Lukten av dyrene og allergene etter dyrene går ikke ut med dyrene, så her vil jo utleier prøve å lure nye leieboere. En sak har alltid to sider, der det ofte er lurt å forhandle seg frem til smidige løsninger. 

Anonymkode: dd7d2...861

Det er også et godt poeng. Utrolig nedrig av utleier å forsøke å lure nye leietakere. Hadde jeg vært leietaker selv skulle jeg forsøkt å få has på hvem ny leietaker eventuelt er, og så "tipset" om at det jo hadde vært husdyr der tidligere. 

Anonymkode: c9674...890

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...