AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Jeg har inntrykk av at mange som slanker seg/ prøver å holde vekta, er mest opptatt av hva de spiser. Det du drikker hver dag kan kanskje være lettere å gjøre noe med Her er et lite regnestykke som viser hvor mye "litt melk og juice og sånn" utgjør i løpet av et år 1 vanlig drikkeglass med melk = 140 kcal 1 vanlig drikkeglass med juice = 100 kcal 1 Enkel kaffe latte med helmelk = 195 kcal En av hver pr. dag = 435 kcal. Hvis du drikker dette hver dag i et helt år blir det 158.775 kcal! 7000 kcal tilsvarer en kg. Det vil si at dersom du går over til å drikke vann og svart kaffe vil du uten å endre matinntaket gå ned 22,6 kg i løpet av et år. (Inntak av øl og vin vil gi enda flere kalorier, men de færreste drikker vel alkohol flere ganger i uken) Anonymkode: 7c3b6...424
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Jeg tror de fleste har fått med seg at drikke med kcal fort blir mange kcal... Hvorfor skulle folk ellers drikke Pepsi Max 😂 Regnestykket ditt stemmer dårlig med virkeligheten, da. Jeg har helt vanlige glass fra IKEA, de rommer akkurat 2 dl hvis de fylles helt opp til kanten. (normalt sett fyller man jo ikke HELT opp til kanten, så større glass vil ved normalt bruk også gi ca 2-2,5 dl drikke). Rosendahl-glassene mine feks merker man jo at er store. 100 g = 1 dl lettmelk 0,5 % fett inneholder 37 kcal, dermed vil man fra å drikke et vanlig glass med melk (2-2,5 dl) få i seg 74-92 kcal. Det er nesten halvparten av dine oppgitte 140 kcal. Juice og helmelk eller fløte i kaffen ser jeg det som en selvfølge å styre unna til hverdags når man prøver å gå ned i vekt Anonymkode: 161f4...9a2 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 Føler de flytende kaloriene er det første slankerne eliminerer, det er vel også det enkleste i hverdagen. Alltid vann eller lettbrus til maten og aldri melk eller sukker i kaffen. Vin eller drink med sukkerfritt blandevann i stedet for pilsen på byen. Men det er jo et godt tips til de som ikke har tenkt på det så klart. Tror den juicen er noe som noen kan overse, man har liksom vokst opp med at det er en sunn greie og følgelig hører det med når man skal slanke seg på en sunn måte, det var jo også en liten juicing-bølge her i for et år eller to siden for man skulle lage egne juicer av alt mellom himmel og jord. Men det er jo bare kalorier som ikke er spesielt mettende, så om man drikker det i tillegg til og ikke i stedet for så hjelper det jo ikke på midjemålet. Anonymkode: 0ea7f...eb0
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 Trur de fleste er ganske klar over dette. Selv drikker jeg kun vann og svart kaffe gjennom uka, da annen drikke er tomme kalorier. Men må si jeg er mer overrasket over hva jeg ser på treningssenteret nå i januar... 30 minutter på tredemølla, og så en stor energidrikk, restitusjonsdrikk eller lignende. Har så lyst til å skrike ut "drikk vann!" Anonymkode: 0c578...688 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trur de fleste er ganske klar over dette. Selv drikker jeg kun vann og svart kaffe gjennom uka, da annen drikke er tomme kalorier. Men må si jeg er mer overrasket over hva jeg ser på treningssenteret nå i januar... 30 minutter på tredemølla, og så en stor energidrikk, restitusjonsdrikk eller lignende. Har så lyst til å skrike ut "drikk vann!" Anonymkode: 0c578...688 Haha uff ja.. Nå har jeg forbrent 250 kalorier, så nå skal jeg kjøre på med 250 kalorier i en helt unødvendig proteinshake eller bar, og så spise dobbelt så mye som jeg pleier når jeg kommer hjem pga økt apetitt og gjerne unne meg noe godt til kvelds siden jeg har vært flink. Anonymkode: 0ea7f...eb0
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha uff ja.. Nå har jeg forbrent 250 kalorier, så nå skal jeg kjøre på med 250 kalorier i en helt unødvendig proteinshake eller bar, og så spise dobbelt så mye som jeg pleier når jeg kommer hjem pga økt apetitt og gjerne unne meg noe godt til kvelds siden jeg har vært flink. Anonymkode: 0ea7f...eb0 Skjønner poenget, men nå spørs det jo om man trenger å gå ned. Selv må jeg passe på, men har venner som trener masse, unner seg masse godt som belønning etterpå og er slanke og muskuløse. De er jo heldige som kan gjøre det Anonymkode: f9c21...896
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #7 Skrevet 5. januar 2019 Jeg har ofte lest denne; du tenker ikke på alle kaloriene du drikker! Så måtte gå litt i meg selv, men dessverre for meg så går det omtrent utelukkende i vann Kaffe, te og melk liker jeg ikke, jeg er avholds fra alkohol, brus får jeg vondt i magen av uavhengig om det er med eller uten kunstig søtning, så det er kun når jeg en sjelden gang kjøper juice at jeg får i meg kaloriholdig drikke:P Mine synder ligger nok et annet sted. Anonymkode: 1a861...e16
drue Skrevet 5. januar 2019 #8 Skrevet 5. januar 2019 Jeg syns det bør være rom for melk i et kosthold hvis man har lyst på det, selv om man skal ned i vekt. Det er en næringsrik matvare, og en flott restitusjonsdrikk. Det er ikke mange kaloriene i et glass skummet melk f.eks., ca 70 kcal i et glass som rommer 2 dl.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #9 Skrevet 5. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner poenget, men nå spørs det jo om man trenger å gå ned. Selv må jeg passe på, men har venner som trener masse, unner seg masse godt som belønning etterpå og er slanke og muskuløse. De er jo heldige som kan gjøre det Anonymkode: f9c21...896 Ja enig, nå var det disse januar-slankerne jeg tenkte på da selv om det kanskje ikke var presisert De som trener mye både kan og må spise mye, er du Petter Northug så trenger du 10 000 kalorier til dagen liksom. Men dessverre har noen overbevist hobbymosjonistene og slankerne som knoter med ellipsemaskinen i et kvarter om at de skal drikke restitusjonsdrikker og proteinshakes e.l. etter trening. Det er fullstendig meningsløst og virker mot sin hensikt - når hensikten som sagt er slanking. Blir så provosert når Proteinfabrikken og lignende lanserer slankepakker med masse barer og shaker. Rent lureri. Anonymkode: 0ea7f...eb0
Inwe Skrevet 5. januar 2019 #10 Skrevet 5. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Trur de fleste er ganske klar over dette. Selv drikker jeg kun vann og svart kaffe gjennom uka, da annen drikke er tomme kalorier. Men må si jeg er mer overrasket over hva jeg ser på treningssenteret nå i januar... 30 minutter på tredemølla, og så en stor energidrikk, restitusjonsdrikk eller lignende. Har så lyst til å skrike ut "drikk vann!" Anonymkode: 0c578...688 Kommer vel an på hva man vil oppnå? Og hva man spiser resten av dagen. Jeg drikker gjerne en proteinshake etter trening uansett om jeg har trent i 10 eller 90 min da jeg forsøker å bygge muskler. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner poenget, men nå spørs det jo om man trenger å gå ned. Selv må jeg passe på, men har venner som trener masse, unner seg masse godt som belønning etterpå og er slanke og muskuløse. De er jo heldige som kan gjøre det Anonymkode: f9c21...896 Handler ikke om at de er heldige, men at de har jobbet for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå