Gå til innhold

"Det er oppdaget fuktighet i USB porten"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter sist oppdatering tror jeg at fuktsensorens følsomhet på Android mobilen min (Samsung A5) har blitt skrudd opp vesentlig. Jeg får stadig denne meldingen:

IMG_20190105_090719.thumb.jpg.a66dcce06318b51cfa75fa7fe5c29f91.jpg

Den kommer når jeg står opp om morgenen og tar min 5-10 grader kalde telefon inn i varmere rom. Det samme skjer når jeg går inn utenfra eller omvendt: Når jeg går ut i den fuktige Vestlandsluften ute.

Her har skjedd ingen endringer utenom. Har bodd i dette huset i over ti år, og aldri fått slike meldinger på noen som helst telefon; uten å ha sølt vann på det i alle fall.

Skal jeg bare la det være slik? Hva kan jeg gjøre for å få vekk meldingene? Regner med de blir lagret et sted og vil kunne påvirke en eventuell garantisak om det faktisk skjer noe.

Anonymkode: 5ae37...ede

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mobilen din er vanntett. Men på usb-porten så merker den hvis det går krypestrøm mellom polene. Det gjør det når det er fuktighet der. Det er ikke farlig. Men telefonen vil ikke ta lading når den detekterer krypestrøm. Så ingen garantisak. De kan ikke komme å ta deg på fuktskader på en vanntett telefon. 

Her er beste tipset jeg kan gi deg:

Når telefonen din er tørr. Så tar du en teipbit over hullet inn til USB-porten. Så tar du den av bare når du skal lade og setter den på igjen etterpå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å skru den av og rense kontaktene, både USB og hodetelefoner. Det er dessverre litt fikkel siden de er så små. Du må bruke noe som ikke setter seg fast. Du kan også prøve å slette cache-partisjonen som beskrevet her: https://support.t-mobile.com/docs/DOC-28492

Anonymkode: 68008...ec5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2 helt glimrende svar. Tusen takk skal dere ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Hva skjer når du prøver det etter at nedlastingen din er ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...