MammaMums Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Dere som veier dere såpass at dere har litt kontroll på vektas svingninger - når veier dere mest? Under selve menstruasjonen, rett etter, i eggløsningen eller rett før blødningen? Jeg har ikke fått taket på dette for min del, og lurte på om noen av dere har innspill som gjør at jeg kan ha litt mer og henge knaggen på? Setter pris på respons 👍
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 En periode jeg slanket meg så veide jeg meg hver dag, og jeg la merke til at det heller var rett før mensen enn under (som jeg trodde var greia) at jeg kunne gå opp et kilo eller to. Jeg føler det også på kroppen, trenger ikke sjekke menskalenderen om når det kan være smart å begynne å ta med tamponger i veska, for et par dager før kjenner jeg meg bare rett og slett ganske dvask, kjenner jeg er noe oppblåst og vond i magen og holder på vann, som vel er årsaken til midlertidig vektoppgang. Og har veldig lyst på mat og godteri, det er ikke bunn i meg liksom, og så er jeg kanskje litt irritabel. Klassisk PMS rett og slett. Første dagene når jeg blør som verst så kan jeg også holde på vann og ha litt mageproblemer og dermed veie mer, men så dag 2-3 mens så er jeg vel tilbake på normalvekta igjen. Jeg kan også få litt PMS-symptomer inkludert vektoppgang før eggløsning. Er vel individuelt dette, men det er sånn min kropp ser ut til å fungere iallfall Anonymkode: 9366b...648
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 Veier meg ikke, men kjenner det godt på kroppen. Binder vann fra 2-3 dager før, og første dagen. Litt mage, som jeg aldri har ellers. Eneste dagene i måneden jeg ikke er komfortabel med plagg som strammer rundt magen. Fra dag 2-3 føler jeg meg lett, og føler kroppen er på det strammeste gjennom hele syklusen, sikkert på grunn av kontrasten. Anonymkode: 7638c...83c
MammaMums Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2019 Takk for svar😊 Da skal jeg se litt nærmere på hva vekta mi sier 2,3 dager før mens og første dagen med. Kjempefint å få en liten pekepinn...
Nuttery Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 Rett før menstruasjon (1-2 dager). Får kraftig forstoppelse før menstruasjon, samt en del hevelse i beina. Dagen mensen kommer (og påfølgende dag) får jeg kraftig diaré og tisser som en gal.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 3 minutter siden, MammaMums skrev: Takk for svar😊 Da skal jeg se litt nærmere på hva vekta mi sier 2,3 dager før mens og første dagen med. Kjempefint å få en liten pekepinn... Og poenget er? Hvilken nytte i verden har det å vite noe om dette? Anonymkode: 12db8...652
s0la Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 Rett før veier jeg mest. Veier vanligvis 55 kilo om morgenen, men nå veier jeg 59 kilo (rett før mensen). Føler meg tyngre og ser faktisk litt fyldigere ut og! Tror det er vannvekt. Litt etter mensen føler jeg meg lett som en fjær og ser litt tynnere ut i ansiktet.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 På 5.1.2019 den 8.55, MammaMums skrev: Dere som veier dere såpass at dere har litt kontroll på vektas svingninger - når veier dere mest? Under selve menstruasjonen, rett etter, i eggløsningen eller rett før blødningen? Jeg har ikke fått taket på dette for min del, og lurte på om noen av dere har innspill som gjør at jeg kan ha litt mer og henge knaggen på? Setter pris på respons 👍 Dette spørsmålet kunne du googlet og funnet svar på på bakgrunn av kjent forskning på området. Kroppens natur er slik innrettet at alle kvinner veier mest i dagene før mens og første mens dag i syklusen. Anonymkode: 7adde...397
MammaMums Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette spørsmålet kunne du googlet og funnet svar på på bakgrunn av kjent forskning på området. Kroppens natur er slik innrettet at alle kvinner veier mest i dagene før mens og første mens dag i syklusen. Anonymkode: 7adde...397 Takk for tipset👍 Skal Google med en gang 😂😂😂😂😂😂
MammaMums Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #10 Skrevet 6. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Og poenget er? Hvilken nytte i verden har det å vite noe om dette? Anonymkode: 12db8...652 Ingen nytte som helst for deg, tydeligvis. Så like greit at det ikke var du som spurte da 🙏 Men- takk for innspill👍 Skal tenke vel og lenge over din side av saken. ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå