AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Gamle tykke og tynnere selvskadingsarr jeg skammer meg fryktelig over. Er det noen som har hatt suksess eller vet om behandlinger som kan hjelpe? Noen tatoverer motiv over men det er ikke aktuelt her.. Har og undersøkt det som heter medisinsk tatovering hvor de tatoverer over i hudfarge men både behandlere og pasient reviews sier at sjansen er 50/50 på om det blir bedre eller faktisk verre og mer synlig.. Microneedling går ikke dypt nok og jeg har ikke greid å finne noen laserbehandlinger i Norge som kan fjerne det heller... Kun sånne ansiktslasere for uren hud og lignende.. Lest om en behandling hvor de skjærer ut huden og rett og slett lager nytt arr rundt sånn at det gamle arret skal gro penere men er redd jeg heller får et kjempestort tykt arr på hele underarmen da! Noe som heter Blue Peel for ansiktet skal visstnok være veldig bra for dype acne arr, kan man evn spørre klinikker om de kan gjøre dette på selvskadingsarr eller ville det stått om det fungerte på det? Eller transplantere hud? Er veldig rådvill og håper noen vet råd..! Anonymkode: e388c...3a5
Blingblingtahei Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Hm har dessverre ingen gode råd til deg, men hva med å snakke med en hudlege? De har kanskje litt mer peiling enn fastlegen din hvertfall 😊
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 Acne arr og selvskadingsarr kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 0ce4c...477
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Det er ingen håp dessverre. Har selv snakket med kirurg angående fjerning av arr, og alternativene var: 1) laser, men mine var allerede helt hvite fordi de var så gamle, 2) skjære ut arrene og sy igjen for å få mindre arr, men jeg hadde ganske pene arr så det var ikke aktuelt, 3) tatovere over, 4) brannskade hele underarmen for å få et nytt type arr, men da sitter du der med et stort brannsår og arr da, 5) hudtransplantasjon, men det er en ganske stor prosedyre å få dekt hele underarmen. Og man får jo fortsatt arr. Selv går jeg for tatovering. Det er kun de metodene som finnes i dag så vidt jeg vet. Anonymkode: 55d6a...5a5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 Ville prøvd newgel noen måneder for å se om det gjorde arrene penere. Anonymkode: b66fb...d53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå