Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har skjedd meg. I to av tilfellene snakket jeg litt med dem før jeg vendte oppmerksomheten til de andre rundt. Så snur jeg meg tilbake, og oppdager straks at mannen stirrer på meg. Han smiler ikke, men viker heller ikke med blikket..

I et annet tilfelle snakket jeg litt med en fyr sosialt. Jeg vendte meg nok en gang vekk, og tilbake igjen på fyren. Men da lener han hodet mot ansiktet mitt, og stirrer meg i øynene. La merke til at munnen åpnet seg litt. Ingen smil her heller, og han snakker litt bryskt til meg. Likevel lente han seg nærmere for å høre hva jeg hadde å si. Da lyttet han hele tiden. Det er så rart..

Noen som er erfarne på menn og kroppsspråk ? 😅

Anonymkode: 859ea...00a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Psykopater o.l. har ofte slike stirrende blikk 

Anonymkode: 2201f...707

AnonymBruker
Skrevet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånne ting skal man ikke tolke for ofte lar folk bare øynene hvile også er det tilfeldigvis et menneske der. Men siden du snakket med de på forhånd kan det jo hende det var deg de faktisk så på, kanskje de likte deg, kanskje de bare så tilfeldig. Man skal ikke legge så mye eller overtolke så diffuse ting men de prøver hvertfall ikke å direkte unngå deg da! 

Anonymkode: 22422...ae2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sitat

det kan være en liten forskjell i hvordan man bruker blikkkontakt, f.eks for deg og meg så vil vi bli stresset om noen stirrer deg rett i øyne over lengre tid en normalt, eller motsatt vei; om jeg stirrer for lenge på et annet menneske rett inn i øyne så skjønner jeg at motparten vil oppfatte det som ubehagelig, jeg vil da vike med blikket.

En psykopat føler ikke på dette stresset eller ubehaget ved unaturlig langt blikkontakt. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld for ordbruken men for noe piece of bullshit, det er umulig å se på en person om han eller hun er psykopat eller ikke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

det kan være en liten forskjell i hvordan man bruker blikkkontakt, f.eks for deg og meg så vil vi bli stresset om noen stirrer deg rett i øyne over lengre tid en normalt, eller motsatt vei; om jeg stirrer for lenge på et annet menneske rett inn i øyne så skjønner jeg at motparten vil oppfatte det som ubehagelig, jeg vil da vike med blikket.

En psykopat føler ikke på dette stresset eller ubehaget ved unaturlig langt blikkontakt. 

Ikke noe sammenheng. Jeg har sosial angst og stirrer folk lenge i øynene fordi jeg er redd for å virke uhøflig eller avsløre meg som nervøs. Er ikke psykopat eller tenker at de oppfatter det ubehagelig , tvert i mot tenker jeg de vil oppfatte det ubehagelig om jeg ser vekk fordi jeg da vil virke uinteressert i det dem sier

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld for ordbruken men for noe piece of bullshit, det er umulig å se på en person om han eller hun er psykopat eller ikke. 

Det er faktisk visse kjennetegn jo, dersom man studerer ansiktsuttrykk. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk visse kjennetegn jo, dersom man studerer ansiktsuttrykk. 

Som feks å smile uten å smile med øynene (= falskt smil). Det  er det jo også andre enn kun psykopater som gjør såklart. Men det er 1 av de tingene som er typisk.

En annen ting er at smil kommer forsinket. Kun noen brøkdels sekund forsinket, men nok forsinkelse til at det lett kan legges merke til. 

+ mange andre kjennetegn.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

stirrer meg i øynene. La merke til at munnen åpnet seg litt. Ingen smil her heller, og han snakker litt bryskt til meg

:sjokkbla: Hva sa han? Jeg hadde løpt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe sammenheng. Jeg har sosial angst og stirrer folk lenge i øynene fordi jeg er redd for å virke uhøflig eller avsløre meg som nervøs. Er ikke psykopat eller tenker at de oppfatter det ubehagelig , tvert i mot tenker jeg de vil oppfatte det ubehagelig om jeg ser vekk fordi jeg da vil virke uinteressert i det dem sier

Jeg forstår. Selv om du har andre årsaker for å stirre folk i øynene, og du ikke er psykopat, så er dette stirrende blikket ETT av MANGE kjennetegn på psykopater.

• Liker 1
Skrevet

Creepy når menn (og kvinner for den saks skyld) stirrer på meg. Ikke smiler eller noe. Slutt, du ser helt psyko ut

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som feks å smile uten å smile med øynene (= falskt smil). Det  er det jo også andre enn kun psykopater som gjør såklart. Men det er 1 av de tingene som er typisk.

En annen ting er at smil kommer forsinket. Kun noen brøkdels sekund forsinket, men nok forsinkelse til at det lett kan legges merke til. 

+ mange andre kjennetegn.

Det her gir jo ingen mening... De smiler forsinket? Altså, de smiler noen brøkdels sekund forsinket, men nok til at det lett kan legges merke til?

Vet du egentlig hva en brøkdel er? 😛

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har skjedd meg. I to av tilfellene snakket jeg litt med dem før jeg vendte oppmerksomheten til de andre rundt. Så snur jeg meg tilbake, og oppdager straks at mannen stirrer på meg. Han smiler ikke, men viker heller ikke med blikket..

I et annet tilfelle snakket jeg litt med en fyr sosialt. Jeg vendte meg nok en gang vekk, og tilbake igjen på fyren. Men da lener han hodet mot ansiktet mitt, og stirrer meg i øynene. La merke til at munnen åpnet seg litt. Ingen smil her heller, og han snakker litt bryskt til meg. Likevel lente han seg nærmere for å høre hva jeg hadde å si. Da lyttet han hele tiden. Det er så rart..

Jeg gjør det her innimellom. Stort sett fordi jeg syns personen ser fasinerende rar ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hver gang det skjer tenker jeg at personen synes jeg er stygg. Og herregud folkens, man er ikke psykopat fordi man stirrer.

Anonymkode: c7277...3f6

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang det skjer tenker jeg at personen synes jeg er stygg. Og herregud folkens, man er ikke psykopat fordi man stirrer.

Signerer denne, skulle skrive noe lignende.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er da normalt. 

Hvis du snur deg med hele kroppen er det det samme som å avvise, du setter deg selv i hovedperson og du får dem til å VENTE. 

Og dette uttrykket er muligens et utslag av: ja, jeg gjør mitt beste for å være flink men det er jævlig kjedelig

Folk forventer positiv energi hele tiden. Hvis de ikke får tar de det. 

Men hvis de ikke vet er det greit, Aspergers elns, men resten... ugh

Anonymkode: 41a03...4ce

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg tenker personen synes jeg er fin :ler: 

Psykopat tenker jeg iallfall ikke. 

Uten å ha vært i settingen så kan det være han som så på deg da du snudde deg bort, og så lente seg mot deg og snakket bryskt til deg da du vendte deg mot ham igjen, ble litt indignert over noe du sa og satt og tenkte på et eller annet han ville svare/si til deg når han fikk kontakt med deg igjen. Bare wild guess det da.

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår. Selv om du har andre årsaker for å stirre folk i øynene, og du ikke er psykopat, så er dette stirrende blikket ETT av MANGE kjennetegn på psykopater.

Nevn et annet kjennetegn da?

Anonymkode: 19f1e...fdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...