AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 På grunn av mobbing har jeg gått fra å være ei sunn og utadvendt jente, til ei nervøs og usikker dame. I dag skal en kunne hevde seg riktig på alle måter, og bli godkjent. Dette greier ikke jeg lengre, da jeg ikke oppfører meg som andre. Kunne ønsket meg et kurs hvor jeg læres opp til riktig gange/kroppsholdning som viser andre at en er oppegående og normal. Så er snakkingen utrolig viktig, for jeg sier greier ikke å trekke i de riktige trådene under en samtale. Som dere sikkert skjønner så har jeg dårlig selvtillit etter årevis med dårlig behandling. Jeg blir blir aldri behandlet med verdighet eller som en som er god nok. Noen som vet hvem som kan veilede meg her? Anonymkode: 66031...070 1
Gjest Konditorfrue Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 God klem, vet hva du snakker om.tenker det kan være godt for deg å få samtale med psykolog, bygge opp selvtilliten, være sosial i ting du liker,frivillig arbeid o l. Ta det i ditt tempo og gjør noe du ønsker.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 Fins ikke kurs som dekker alt dette men en fysioterapeut og osteopat kan hjelpe deg med kroppsholdningen og gangen Veldig effektivt så kan anbefale det selv om det koster litt! Når det gjelder det å snakke i sosiale sammenhenger så er dette en øvingssak hvor du må eksponere deg. Eksponeringsterapi heter det. Delta i mange sosiale sammenhenger, observer og lytt til hvordan andre snakker og delta selv. Jo mer sosial du er jo flinkere blir du sosialt også! Dårlig selvtillitt kan kureres ved mestringsfølelse via aktivitet, å skape noe, yte noe, hobby, mestre sport, presse grensene dine for eksempel starte på klatring (veldig mye brukt for mestringsfølelse) og mestre vanskeligere og høyere baner osv. Og det å være viktig for andre for eksempel via frivillig arbeid frivillig.no har mange forskjellige felter du kan sjekke ut, noen trenger man ikke engang være særlig sosial for eksempel de som handler om hagearbeid og høsting. Anonymkode: 73908...223 3
Sliten&kjørt52 Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 (endret) Jiu-jitsu, Judo, Selvforsvar for kvinner - e.l. i en Seriøs Klubb. http://www.njjk.no/index.php?id=20140815204844 Verdier Inkluderende Med det mener vi at det skal være rom for alle i klubben – uansett bakgrunn og forutsetninger. Alle er like mye verdt uansett ferdighetsnivå eller rolle. Vi skal være tydelig slik at likeverd og samhold står i fokus. Utviklende Med det mener vi at det skal være kvalitet i alle ledd. Vi skal ha kompetente trenere som ser utøverens behov og samarbeider om å nå målet. Organisasjonsarbeidet skal preges av målrettet arbeid og motivere til felles innsats for at alle skal føle utvikling. Respekterende Med det mener vi at vi opptrer høflig og tar vare på hverandre. Vi respekterer hverandre og deltar på en engasjerende måte. Vi følger klubbens regler. a. Endret 5. januar 2019 av Sliten&kjørt51 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 Kjenner meg igjen i det du skriver, har det sånn selv. "Når det gjelder det å snake i sosiale sammenhenger så er dette en øvingssak hvor du må eksponere deg." Helt enig at man må øve, men jeg synes ikke eksponering i seg selv hjelper meg ihvertfall, da jeg har eksponert meg selv mye og kun føler meg meg dum da jeg ikke har noe å si. For god eksponeringsterapi trenger man kunnskap samtidig gjennom å få hjelp av en psykolog, veileder eller venn for den saks skyld. Vanskelig å øve på noe man ikke kan i det hele tatt.. Jeg kunne også tenkt meg kurs. Tror det finnes. Husker jeg leste om en mann som betalte mye penger for en coach som skulle lære han å bli flinkere med damer, hvor han lærte om smalltalk etc, og de to var mye ute på byen og sånn. Men aner ikke hvordan man får tak i sånne... Anonymkode: 343ab...d20 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 Ja, den eksponeringa fungerer ikke så bra på meg heller. Jeg er egentlig et veldig sosialt vesen, men med sosialangst. Jeg tror greia ofte er at eksponering holder det i sjakk, mens om du unngår all sosial omgang blir det vanskelig å i det hele tatt komme seg ut. Jeg skaffet meg en servicejobb for å utfordre meg selv, men det har ikke gått spesielt bra. Jeg tror fysisk trening kan være med å hjelpe. Å føle seg sterk og sprek er absolutt et pluss. Ser noen har nevnt noe jitsushitsugreier, og det har jeg vurdert selv! Mye av det fysiske henger jo sammen med det psykiske. Ellers kan det være en idé å tenke at du driver med et prosjekt. Kanskje du kan lage en hemmelig blogg hvor du skriver om utfordringene du vil møte, gjennomføre dem, og så vurdere pros og cons. Gjøre noe morsomt ut av det! Dette er altså noe jeg har vurdert selv. Lage meg en blogg, og være helt åpen om det. For eksempel ‘prosjekt 1: ut på byen alene, men i godt selskap’. Da blir det ikke så farlig. So what om jeg danser en kveld alene! Anonymkode: b27b4...4b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå