AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Jeg er en av dem som ikke er sosialt smart. Men i arbeidslivet gjør jeg meg bemerket, fordi jeg fordyper meg i oppgavene og gjøremålene på en måte som flere ikke greier/gidder. Jeg er flink til å lese folk, men greier ikke henge meg på reglene for overfladisk smalltalk. Folk tar meg ikke seriøst, fryser meg ut og latterliggjør meg i kretsene jeg er i. Det kan virke som at samtlige gjør dette for å være slemme bevisst.. Jeg sier til mannen min at jeg tror jeg blir behandlet slik, fordi enkelte tror jeg er dum. Det som er enkelt for folk flest er nesten uforståelig for meg. Men dette er ting som egentlig ikke er så viktig å kunne noe om. Det er mer underholdning av div. slag. Så hadde jeg en bekjent som er ekspert på det sosiale spillet. Hun kan trylle rett og slett. Trylle med stemmen og ordene, som gjør at hun trollbinder så godt som alle på sin vei (unntatt meg). Veeldig mange lar seg sjarmere og kjøpe av hun, og slipper henne inn i varmen. Unntatt meg. Jeg skjønte fort at hun var en narsissist med psykopatiske trekk, som visste hvordan skuespill skulle utføres. Kappen snus etter vinden, rygger og ræv sleikes, oppførselen er kunstig osv.Hun er til gjengjeld en som ikke gidder å løfte en finger, og er bare opptatt av å utnytte andre. Dugnader er hun aldri med på, og kaker bidrar hun aldri med. Og tro det eller ei, men hun slipper faktisk lett unna med det. Mens vi andre er nødt til å stille opp. Etter denne lange beskrivelsen av min tidligere venn, ville jeg bare si at dem andre og jeg er så ulike. Jeg ser hvem slike som henne er, mens andre elsker henne. Grunnen til at jeg har kuttet henne ut er fordi hun begynte å bli stygg mot meg. Hun fikk også med seg et par andre "hjelpere" som også så ned på meg. Takk Gud for at jeg tok vett til meg og kuttet dem ut Det kan imidlertid se ut til at hun fungerer greit med andre.. Det sosiale for meg vil nok alltid være mislykket. De jeg har vært med ender alltid opp med å bli stygge og nedlatende mot meg. Og de eneste jeg har det best med er kvinner i godt voksen alder, altså som er rundt 10 år eldre enn meg. Mange av dem er trygge, solide og varme mennesker.. Lurer på hvorfor ting må være slik. Hilsen kvinne i slutten av 20 årene. Anonymkode: 418a1...aaf
SoWhat? Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Hva mener du med at du er god til å lese folk?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Hva mener du med at du er god til å lese folk? Jeg ser hvordan de er, altså om de er gode eller dårlige personer. Kan også merke det på dem om de har noe å skjule, eller er ute etter noe. Har vært borti en del som kun hang med meg helt til de fikk de opplysningene de ønsket. Etter dette ghostet de meg Men nå i senere tid har jeg blitt flinkere til å holde tilbake en del info, og opptrer nøytralt. Synes det er så rart at det ikke skal gå an å slappe av sammen og bli venner, uten at enkelte må ty til stikk i siden og baksnakking. Jeg har nesten helt mistet tilliten til folk, og gidder ikke lengre å gjøre en innsats for å få venner. Anonymkode: 418a1...aaf 1
Gjest Konditorfrue Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 Hvordan tenker din mann om deg sosialt sett 💜
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 Akkurat nå, Konditorfrue skrev: Hvordan tenker din mann om deg sosialt sett 💜 Han sier at jeg enkelte ganger kan "ramle" litt ut av samtaler, eller misforstå. Men det tenker er grunnet ulikheter i dialekt. Jeg er innflytter i bygd Jeg snakker østlandsk, men opplever å ikke bli forstått når jeg prøver å ta ordet( dette skjer spesielt når jeg merker spenninger i luften i sosiale settinger). Jeg blir fort latterliggjort i en bitter og nedlatende tone :/ Anonymkode: 418a1...aaf
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han sier at jeg enkelte ganger kan "ramle" litt ut av samtaler, eller misforstå. Men det tenker er grunnet ulikheter i dialekt. Jeg er innflytter i bygd Jeg snakker østlandsk, men opplever å ikke bli forstått når jeg prøver å ta ordet( dette skjer spesielt når jeg merker spenninger i luften i sosiale settinger). Jeg blir fort latterliggjort i en bitter og nedlatende tone 😕 Anonymkode: 418a1...aaf Logisk at du kan misforstå dialekt,er selv innflytter. Du skal ha tro på deg selv,jeg tror usikkerheten din gjør at du detter ut litt, og vær så snill å si ifra til de som er ekkel mot deg at de kan gi f.. å gjøre det.kansje er det humoren på bygda,men det er uansett ikke greit!! Klem 😘 Anonymkode: 7b114...e2d 2
Gjest Konditorfrue Skrevet 5. januar 2019 #7 Skrevet 5. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Logisk at du kan misforstå dialekt,er selv innflytter. Du skal ha tro på deg selv,jeg tror usikkerheten din gjør at du detter ut litt, og vær så snill å si ifra til de som er ekkel mot deg at de kan gi f.. å gjøre det.kansje er det humoren på bygda,men det er uansett ikke greit!! Klem 😘 Anonymkode: 7b114...e2d Usj.. Kom borti anonym knapp
SoWhat? Skrevet 5. januar 2019 #8 Skrevet 5. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser hvordan de er, altså om de er gode eller dårlige personer. Kan også merke det på dem om de har noe å skjule, eller er ute etter noe. Har vært borti en del som kun hang med meg helt til de fikk de opplysningene de ønsket. Etter dette ghostet de meg Men nå i senere tid har jeg blitt flinkere til å holde tilbake en del info, og opptrer nøytralt. Synes det er så rart at det ikke skal gå an å slappe av sammen og bli venner, uten at enkelte må ty til stikk i siden og baksnakking. Jeg har nesten helt mistet tilliten til folk, og gidder ikke lengre å gjøre en innsats for å få venner. Anonymkode: 418a1...aaf Det er jo sånn at det er ingen som er bare gode eller bare onde. Vi mennesker er mer komplekse enn som så! Du virker til å være veldig mistenksom og analyserer mennesker du møter? Når det gjelder smalltalk så er det ofte betraktet som kun overfladisk, men det er viktig å kunne, for alt starter med det. Det er en utvikling i å bli kjent også. Det ville jo blitt veldig vanskelig om det første en begynte å snakke med noen om var universets mysterier 🙂 selv om det er interessant, så er det ikke måten en normalt blir kjent på. Så må en tenke på businessfolk, politikere og de royale. Spesielt disse grupper av mennesker er jo særlig viktig kan smalltalk. For å vise at de er tilstede, for å knytte forretningsforbindelser og komme i nærmere dialog. Det gjelder jo også innen helse osv Det er faktisk en kunst å lære smalltalk, og reglene på det kan du lese om. Jeg skjønner ikke hvorfor noen behandler deg dårlig. Som du beskriver det, så er det jo ikke sånn folk oppfører seg vanligvis. Du må jo være maks uheldig, eller hva tenker du er grunnen selv? Du leser andre bra, men hva med selvinnsikten? Er det noe du sier eller gjør som lager problemer for deg? En ting til slutt er at ofte når folk sier at de leser andre bra, så er det fordi de kjenner igjen seg selv i andre. Det er faktisk sant, selv om jeg ikke tror du er der, men litt å tenke over. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå