Gå til innhold

Bare sint

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lang historie kort, mannen dro for å prate med et familiemedlem som har lagd kvalme i lang tid, skal la vær med å gå noe mer innpå det... jeg var derimot den personen som overtalte han til å dra å prate med vedkommende. 

Barnet vårt har feber, så en time etter at han dro så fikk jenta feberkrampe, har aldri opplevd det før og ble livredd. Gikk over like fort som det kom. Jeg tar å ringer mannen og får ikke svar før tre kvarter senere. Forklarer han hva som hendte og at han bør komme hjem kjappest mulig. Da jeg helst ville unngå å være alene om det skjer igjen, han sier at han reiser straks. En time etterpå ringer han og forteller at han er på vei, klikker for meg totalt. Unnskyldningen hans var at jeg burde ha minnet han på at han skulle hjem. 

Kjenner jeg koker innvendig nå, han er fortsatt en time unna. Vet at han ikke hadde fått hjulpet stort om det skjedde mens han var her men det er ikke greit å være alle når noe sånt skjer, 

er jeg urimelig ? 

Anonymkode: 1d416...88e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Være alene når det skjer# skulle det stå

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så fikk jenta feberkrampe

Har hun hatt dette tidligere også? Ring legevakten og spør om råd, hvis du ikke allerede har vært i kontakt med lege om feberkrampene.  Noen ganger må man ha medisin for hånden når det skjer. Ring legevakten nå og snakk med de.

Anonymkode: 3a2e8...ce7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor høy feber har hun?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hun hatt dette tidligere også? 

Rett etter ordene du siterte står det at hun ikke har opplevd det før.

TS: Når han sa at han var på vei, hvor lenge siden hadde han dratt? Hvor lang tid tar det å reise den strekningen?

Anonymkode: b44e7...83d

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rett etter ordene du siterte står det at hun ikke har opplevd det før.

TS: Når han sa at han var på vei, hvor lenge siden hadde han dratt? Hvor lang tid tar det å reise den strekningen?

Men viktigst: ring legevakta hvis du ikke vet om det som skjer med ungen er farlig eller ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har ikke hatt feberkrampe før, ligger i bleia på vårt rom, vinduet på rommet ved siden av er oppe så det er frisk luft. Klarte endelig å få den ned fra 40 til 38.5 ikke ringt legevakta da det gikk over rimelig kjapt og fått inntrykk av at det er vanlig mellom 12-18 mndr. Hun er 16 mndr. Feberen startet ikke før kl 17 idag. Ringer dem om det gjentar seg, foreløpig så blir det å sitte oppe for å følge med. Da hun er utrolig urolig. 

Han ringte i det han dro, tar 1 1/2 time å kjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner du ble redd, men det lureste ville vel vært å ringt legevakta. Går utifra at mannen din ikke er lege... Er mange som er alene når barn blir syke, er bare å venne seg til det, er nok ikke siste gangen du kanskje vil være alene med sykt barn.

Anonymkode: b2775...073

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har ikke hatt feberkrampe før, ligger i bleia på vårt rom, vinduet på rommet ved siden av er oppe så det er frisk luft. Klarte endelig å få den ned fra 40 til 38.5 ikke ringt legevakta da det gikk over rimelig kjapt og fått inntrykk av at det er vanlig mellom 12-18 mndr. Hun er 16 mndr. Feberen startet ikke før kl 17 idag. Ringer dem om det gjentar seg, foreløpig så blir det å sitte oppe for å følge med. Da hun er utrolig urolig. 

Han ringte i det han dro, tar 1 1/2 time å kjøre. 

De skal på sykehuset ved første krampeanfall. Uansett 

Anonymkode: 2f596...5eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du er sint på mannen?

Anonymkode: 545cd...e95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo klare litt selv også. Er du redd for barnet, ringer du legevakten istedet for å legge ansvaret på din mann

Anonymkode: 17bd5...0e7

• Liker 2
Gjest BearMama
Skrevet (endret)

Er jo ikke noe gubben får gjort fra eller til.

En ringer legevakten når man er bekymret for barnets helse og så veileder de deg videre om hva du skal gjøre.

Endret av BearMama
Skrevet

Du må få sjekket ungen på sykehuset ! 

Eldste har hatt flere anfall og ved 16 mnd ble vi innlagt over natta. De andre gangene har vi vært på legevakt / barneavd for sjekk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kg er morsomt. TS får streng beskjed om å ringe legevakta med en gang (som alltid er en god ide), men det er helt ok at pappa gir faen og glemmer å komme hjem. 

Mannen din er en dust som fortjener kjeft når han må bli minna på å komme hjem for å hjelpe til med sykt barn. 

Anonymkode: 50d43...4b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte ikke legevakta da jeg syns at jenta har det bedre av å få sove og hvilt seg. Prata med lege sist hun var syk som sa at det kan skje, men da måtte vi ringe hvis det skjedde flere ganger eller ikke gikk over innen få minutter. Det skjedde jo ikke flere ganger, veldig glad for det. Far kom omsider hjem og satt oppe ved siden av henne resten av natta, så byttet vi på tidlig på morran.

Hun var nylig syk og da jobbet mannen overtid hele uka. Så jeg er vant til å være alene med henne når hun er dårlig, men jeg føler at når det ikke er jobb eller noe annet viktig på planen, så bør han også være her. Er også høygravid så jeg er vel mer utslitt enn ellers for tiden. 

Syns bare ikke at det var ok at han ikke prioriterte det når jeg satt der og var redd. Fikk en real unnskyldning, dårlig men virker som om han ikke forsto hva det var før han kom hjem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Feberen er over idag, og hun var like kvikk som alltid om ikke kvikkere. Glad for det så får vi ake litt i morgen om den forblir borte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De skal på sykehuset ved første krampeanfall. Uansett 

Anonymkode: 2f596...5eb

Erfaringen tilsier en kjapp tur på legevakta. Sykehus blir det ikke i første omgang. Ikke andre heller. 

Anonymkode: e865b...4e1

Skrevet

Du trenger da ikke være sur på mannen! Ikke hans feil at ungen får feberkramper når han tilfeldigvis er borte... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...