Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Antar samtlige merker torturerer dyr.

Aldri i verden om jeg bevisst støtter dyremishandling. Nok av merker som ikke gjør det.

Anonymkode: 612a0...3d6

Hva mener du med dette?

Anonymkode: 2450c...978

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri i verden om jeg bevisst støtter dyremishandling. Nok av merker som ikke gjør det.

Mizon, klairs, skinfood, cosrx, etude House og mange flere er cruelty free, så vet ikke helt hva du mener med at vi som bruker produktene støtter dyremishandling? Sør-Korea jobber for at all kosmetikk og hudpleie skal være cruelty free. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Anonymjente123 said:

Mizon, klairs, skinfood, cosrx, etude House og mange flere er cruelty free, så vet ikke helt hva du mener med at vi som bruker produktene støtter dyremishandling? Sør-Korea jobber for at all kosmetikk og hudpleie skal være cruelty free. 

Det er det mange land som gjør. Så lenge de selger produktene sine til Kina er det vel ingen vei utenom?

Anonymkode: 1740c...482

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Anonymjente123 skrev:

Sensitiv! Ikke noen plager! Men nå bruker jeg serumet og ikke kremen

Åjaa, bruker du serumet som fuktighets "krem" eller bruker du noe for fukt i tillegg oppå serumet? Som dagkrem liksom

Anonymkode: d23da...529

Skrevet

Hei. Jeg har lest igjennom her og jeg har trålet nettet men det er en jungel av varer og jeg har aldri brukt koreanske produkter før, men blitt veldig nysgjerrig.

Har tidligere brukt exuviance, bruker fortsatt rens derfra og toner, men har dagkrem fra Ole Henriksen nå. Har tidligere vært plaget med en del kviser, kan fortsatt få det om jeg bruker feil produkter eller det er en tiden I mnd. For øyeblikket så ammer jeg. Har både tørr og oljete hud, typisk kombinasjonshud og er 31 år. 

Er det noen som kan gi meg konkrete anbefalinger? Er i utgangspunktet bare ute etter å prøve et og et produkt og ikke føre på huden 7 nye produkter på en gang, men ønsker tips til gode merker osv. 

Hvis noen kunne være behjelpelig så takk for det 😊👍

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åjaa, bruker du serumet som fuktighets "krem" eller bruker du noe for fukt i tillegg oppå serumet? Som dagkrem liksom

Anonymkode: d23da...529

Bruker dagkrem/nattkrem i tillegg ja 😊

Skrevet
På 8.1.2019 den 6.04, AnonymBruker skrev:

Dyrestesting ble forbudt i Sør-Korea i 2018 så det er kun produkter produsert og solgt i Kina som er testet på dyr. Det betyr at merkene ikke kan kalle seg 100% cruelty free så lenge de selger til det kinesiske markedet, men produktene vi bestiller fra Korea er ikke testet på dyr og dermed cruelty free.
Å kjøpe sør-koreansk hudpleie og kosmetikk fra Kina gjør man ikke uansett da man i tillegg til produkter testet på dyr også ofte får falske produkter med andre stoffer i enn de originale, i verste fall farlige eller giftige stoffer.

Det ideelle er selvfølgelig å kun støtte merker som ikke selger produktene sine i Kina og kjører en 100% cruelty free linje, men det hjelper godt på å vite at de produktene man kjøper ikke har vært testet på dyr selv om merket bak selger dyremishandling i Kina.

Anonymkode: 9ba2e...4c2

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Det ser ut som iHerb har en del av disse produktene 😍

Skrevet
På 24.1.2019 den 10.28, Krepsekvinnen skrev:

Det ser ut som iHerb har en del av disse produktene 😍

Skulle gjerne likt å vite hva som er godt for hva? Altså, hva gjør sneileslim, antiage, fukt, reparerende osv? 

Anonymkode: 09a6f...17e

Skrevet

Sjekk ingrediensene, det er mye som ikke er bra. Mye alkohol etc

Anonymkode: c2698...5b8

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ingrediensene, det er mye som ikke er bra. Mye alkohol etc

Anonymkode: c2698...5b8

Forskjell på alkohol og alkohol. Mye som brukes som fuktfaktor, men mange drar alkoholer og derivater under en kam.

Anonymkode: d82ea...d64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...