Anonymjente123 Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Noen som vil dele sine favoritt produkter og hvilken hudtype dere har? Er spennende å prøve nye koreanske produkter 😁 Selv er jeg helt frelst av Skinfood sine ansiktsmasker og skrubber, Cosrx sin Low pH cleanser og Mizon sitt snegleserum! Har selv kombinasjonshud!
Hilde1302 Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 På 5.1.2019 den 0.59, Anonymjente123 skrev: Noen som vil dele sine favoritt produkter og hvilken hudtype dere har? Er spennende å prøve nye koreanske produkter 😁 Selv er jeg helt frelst av Skinfood sine ansiktsmasker og skrubber, Cosrx sin Low pH cleanser og Mizon sitt snegleserum! Har selv kombinasjonshud! bruker Klairs toner, Missha chogongjin cleanser (har bruk mange forskjellige tidligere), cosrx PHA cream, Laneige eye sleeping mask, mizon snail ampoule...har mye annet også, ikke alt jeg bruker hver dag. skinfood sin skrubb er en favoritt her også
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 Etude House er det beste synes jeg. Happy Essential Foam reddet min kjempetørre, sprukne og blødende hud i ansiktet Anonymkode: 8e97a...29f
Anonymjente123 Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Etude House er det beste synes jeg. Happy Essential Foam reddet min kjempetørre, sprukne og blødende hud i ansiktet Anonymkode: 8e97a...29f Har prøvd øyekremen til Etude House, men syntes den hadde alt for sterk lukt, øynene begynte å renne.. har du vært borti den?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 Har dere som bruker dette, nordisk hud? Hva gjør koreansk hudpleie og sminke så mye bedre enn alt annet? Jeg ville jo ikke brukt hårpleie beregnet til afrohår på mitt tynne, blonde hår, så jeg lurer oppriktig på hva som er så fantastisk med koreanske skjønnhetsprodukter. Anonymkode: 61491...7e3 1
Anonymjente123 Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har dere som bruker dette, nordisk hud? Hva gjør koreansk hudpleie og sminke så mye bedre enn alt annet? Jeg ville jo ikke brukt hårpleie beregnet til afrohår på mitt tynne, blonde hår, så jeg lurer oppriktig på hva som er så fantastisk med koreanske skjønnhetsprodukter. Anonymkode: 61491...7e3 Jeg har brukt både Vichy, Dermalogica, Ren, Decleor og lignende, men ingenting slår de koreanske. For min del er det alle de ulike ingrediensene og syrene man kan ta nytte av. Jeg har blitt kvitt alle kviser etter at jeg startet med en full koreansk hudpleierutine. I tillegg, istedenfor å ta en quick fix i senere tid, kan man forebygge huden fra for eksempel aldringstegn. Produktene har også hjulpet meg til å bli kvitt kvisearr og pigmentetforandringer i huden. Huden er mer glødende og ser mer frisk ut. Men man skal ikke bruke koreanske produkter med syre, om man ikke har peiling på hvilke ingredienser som kan brukes sammen. Det er visse forhåndsregler man må ta for seg før man starter. Keep in mind, jeg holder meg unna alle whitening produkter, som er svært populært i deres kultur. Det er ikke noe som appellerer til meg. En av de viktigste tingene i rutinen er solkrem! Skal brukes HVER dag Men det jeg lurer på er hvorfor du mener at det er merkelig å bruke koreanske produkter på nordisk hud? De fleste produktene man får kjøpt for huden sin i dag, er vel ikke akkurat norske. I tillegg hvis man gjør et raskt søk på nett, er Korea ledende innenfor hudpleie nå i dag pga. forskning og ekspertise. 3
kimchi wasabi Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 Jeg har veldig fet/oljete hud. Da jeg var tenåring brukte jeg mer av de 'drugstore' merkene som Etude house og Tony moly, men nå som voksen har huden min blitt mer kresen så bruker produkter nå fra andre merker slike som SOME BY MI, osv. Mine favoritter: Mizon all in one snail repair cream, SOME BY MI AHA, BHA, PHA 30 days miracle serum og toner og SON & PARK beauty water (om vinter bare). For masker liker jeg MEDIHEAL NMF aquaring ampoule mask og Innisfree super volcanic pore clay mask 2x. Jeg foretrekker egentlig japanske hudprodukter og taiwanske masker, men Koreanske hudprodukter har også hjulpet veldig mye med hudtypen min 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Har dere som bruker dette, nordisk hud? Hva gjør koreansk hudpleie og sminke så mye bedre enn alt annet? Jeg ville jo ikke brukt hårpleie beregnet til afrohår på mitt tynne, blonde hår, så jeg lurer oppriktig på hva som er så fantastisk med koreanske skjønnhetsprodukter. Anonymkode: 61491...7e3 Koreansk hudpleie er populært fordi de har kommet mye lenger med teknologien og kunnskapen å lage hudprodukter i forhold til vesten (samme gjelder det med Japan, men det er ikke like populært). I Øst Asia er det veldig mange kompanier som lager med naturlige ingredienser, feks. er snegleslim og sjøgress populære ingredienser i Koreanske hudpleieprodukter fordi kompanier tar ekstrakt fra mange ingredienser fra naturen. I tillegg har Sør korea veldig strenge krav på å fremstille produkter fordi mange må godkjennes av KFDA (tilsvarende FDA i USA). I vesten bruker mange merker som lancome, vichy osv mange kjemikalier og kunstige stoff i tillegg til at det er dyrere og. Jeg personlig bruker ikke vestlige produkter fordi de ikke forstår mitt oljete hud, feks de putter mye kjemikalier som tørker huden min for mye mens mange Koreanske produkter for min hudtype er mer skånsom. Annen interessant fakta er at mange i vesten har nå blitt inspirert av Sør Korea og Japanske ingredienser, slik som snegleslim, ''drageblod'' osv. så det er tydelig at de erkjenner at Koreanske hudprodukter er akkurat nå i toppen. Spiller ingen rolle om du har nordisk hud, hudpleie er veldig annerledes i forhold til hårprodukter. Anonymkode: 791c8...a44 1
Anonymjente123 Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2019 14 minutter siden, kimchi wasabi skrev: Jeg har veldig fet/oljete hud. Da jeg var tenåring brukte jeg mer av de 'drugstore' merkene som Etude house og Tony moly, men nå som voksen har huden min blitt mer kresen så bruker produkter nå fra andre merker slike som SOME BY MI, osv. Mine favoritter: Mizon all in one snail repair cream, SOME BY MI AHA, BHA, PHA 30 days miracle serum og toner og SON & PARK beauty water (om vinter bare). For masker liker jeg MEDIHEAL NMF aquaring ampoule mask og Innisfree super volcanic pore clay mask 2x. Jeg foretrekker egentlig japanske hudprodukter og taiwanske masker, men Koreanske hudprodukter har også hjulpet veldig mye med hudtypen min Jeg har både kremen og serumet fra Mizon. Har egt. ikke fått testet ut kremen helt enda 😊 hvordan føler du den har hjulpet deg?
kimchi wasabi Skrevet 6. januar 2019 #10 Skrevet 6. januar 2019 (endret) 11 minutter siden, Anonymjente123 said: Jeg har både kremen og serumet fra Mizon. Har egt. ikke fått testet ut kremen helt enda 😊 hvordan føler du den har hjulpet deg? Den passer veldig fint til min hud siden jeg føler den matter ut, så tror ikke den passer til de med tørr hud hvis du har det. Den hjelper huden min til å produsere mindre olje gjennom dagen siden den fukter ikke for mye og jeg får ikke like mye kviser lenger i pannen. Rundt etter 1 mnd har også arrene mine fra kviser blitt litt lysere og, men ikke veldig drastisk 😄 Jeg har hørt de har nå en black snail versjon så skal prøve denne og etter jeg er tom for originalen Endret 6. januar 2019 av kimchi wasabi 1
Anonymjente123 Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #11 Skrevet 6. januar 2019 2 timer siden, kimchi wasabi skrev: Den passer veldig fint til min hud siden jeg føler den matter ut, så tror ikke den passer til de med tørr hud hvis du har det. Den hjelper huden min til å produsere mindre olje gjennom dagen siden den fukter ikke for mye og jeg får ikke like mye kviser lenger i pannen. Rundt etter 1 mnd har også arrene mine fra kviser blitt litt lysere og, men ikke veldig drastisk 😄 Jeg har hørt de har nå en black snail versjon så skal prøve denne og etter jeg er tom for originalen Da er det ikke sikkert den passer så godt for meg 😊 for å roe ned oljen må jeg tilføre masse fuktighet, hvis ikke så overproduserer huden min olje. Så kanskje greit jeg holder meg til serumet 😊
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #12 Skrevet 7. januar 2019 Hvor bestiller dere produktene? Selges dei i butikk noen plass? Anonymkode: 09a6f...17e
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #13 Skrevet 7. januar 2019 Veldig glad i snegleproduktene til COSRX - har brukt både All in one snail cream og 96 snail mucin power essence (litt usikker på navn). Kombinert med fuktighetskrem gir disse mye fukt og har også hjulpet på pigmentflekker og kvisearr. Foretrekker kremen, mest pga konsistensen. Andre favoritter: Rice overnight spa mask fra COSRX Black sugar cleansing oil fra SkinFood Honningmaske fra I'm from BB Krem fra Miisha Safe Me relief toner fra Make P:rem Sheetmasker fra Leaders, Klairs, too cool for school, helloskin Aloe soothing solfaktor fra COSRX Har sesongbasert kombinasjonshud. Anonymkode: bf8f9...155
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #14 Skrevet 7. januar 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvor bestiller dere produktene? Selges dei i butikk noen plass? Anonymkode: 09a6f...17e Jeg har kjøpt en del fra Ebay (Roseroseshop), men også fra skinsecret, skinup og skincarejunkie.no (alle disse er norske). Eleven og Lyko har også noe Anonymkode: bf8f9...155 1
Zenobia Skrevet 7. januar 2019 #15 Skrevet 7. januar 2019 Konad ansiktsmaske med kollagen. Selges i nettbutikk.
Tanuki Skrevet 7. januar 2019 #16 Skrevet 7. januar 2019 Kjøper produktene jeg bruker i Korea, kjøper mest fra Innisfree, Skinfood og Faceshop.
Ardwinna Skrevet 7. januar 2019 #17 Skrevet 7. januar 2019 Jeg har knusktørr, sensitiv hud som slår seg helt vrang og får eksem om høsten og vinteren. Samtlige koreanske hudpleieprodukter jeg har brukt har gitt fukt, huden har blitt fin og jeg har ikke reagert på noen av produktene. Men jeg holder meg unna alt som har whitening i navnet, selv om de mener det kun er et uttrykk for å få mer strålende hud og ikke noe blekende effekt. Produktene jeg har brukt som jeg er fornøyd med er: The Saem Iceland hydrating toner (lukter litt rar parfyme men lukta forsvinner fort) Elizavecca Collagen Jella Pack (nattmaske som lukter himmelsk og fukter huden som bare det) Mizon Barrier Oil Cream (likte ikke lukta men kremen var så god at jeg brukte den opp på ren trass) COSRX Honey Ceramide full moisture cream (mild og fuktgivende, og luktet ingenting) COSRX Ultimate moisturizing honey overnight mask (lukter mildt honningaktig og fukter godt) + masse sheetmasks fra Innisfree, The Saem, Tony Moly og Malie. Sikkert flere produkter også som jeg har prøvd og likt, men som jeg bare ikke husker i farta. Jeg liker å teste ut nye produkter, så nå venter jeg på øyekrem og ansiktskrem fra Etude House Moistful, Sleep pack fra Innisfree og noen sheetmasks fra diverse merker. Jeg pleier å bestille fra Mykoreanmakeup men har også bestilt fra Roseshop på Ebay.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #18 Skrevet 8. januar 2019 Hei dere som har brukt all in one snail cream til mizon har dere sensitiv eller normal hud? Jeg ser den slår ut på irritasjonsingredienser.... Jeg har fet, men veldig sensitiv hud og leter etter en dagkrem som fukter uten å bli fet og blank , gjerne anti age ingredienser , men milde så jeg ikke får kviseutbrudd av det Jeg ser også etter en krem for fruktsyre peel med glycolic acid for sensitiv hud for den jeg bruker nå med 15-20% er veldig dyr, bruker den 2-3 ganger i uka men koster 1000 kr for krukka.. nordisk merke.. Anonymkode: d23da...529
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #19 Skrevet 8. januar 2019 Antar samtlige merker torturerer dyr. Aldri i verden om jeg bevisst støtter dyremishandling. Nok av merker som ikke gjør det. Anonymkode: 612a0...3d6
Anonymjente123 Skrevet 8. januar 2019 Forfatter #20 Skrevet 8. januar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei dere som har brukt all in one snail cream til mizon har dere sensitiv eller normal hud? Jeg ser den slår ut på irritasjonsingredienser.... Jeg har fet, men veldig sensitiv hud og leter etter en dagkrem som fukter uten å bli fet og blank , gjerne anti age ingredienser , men milde så jeg ikke får kviseutbrudd av det Jeg ser også etter en krem for fruktsyre peel med glycolic acid for sensitiv hud for den jeg bruker nå med 15-20% er veldig dyr, bruker den 2-3 ganger i uka men koster 1000 kr for krukka.. nordisk merke.. Anonymkode: d23da...529 Sensitiv! Ikke noen plager! Men nå bruker jeg serumet og ikke kremen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå