Gå til innhold

Hva skal jeg si til datteren min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barn med en mann som ikke ønsker å ha kontakt med barnet. Barnet er under ett år, men jeg vet at hun i fremtiden vil ønske å vite om far sin og ha kontakt med fars familie. Hva bør jeg si til henne, og hva bør jeg gjøre? Bør jeg kontakte foreldrene hans? Ingen vet om datteren hans i familien hans.

Før beskyldinger kommer om at jeg har tvunget på han barn, så kan jeg si at dette var en jeg var sammen med og som ville ha barn med meg, men som forlot meg da jeg var 7 mnd på vei. Av ulike grunner ble jeg aldri kjent med familien hans.

Anonymkode: 27c46...2d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kontaktet familien hans fortalt at dere er der. At de kan ta kontakt om de ønsker. 

Hva du skal fortelle datteren din må du nesten ta når den tid kommer. Kanskje dere har kontakt med besteforeldre da? 

Anonymkode: 93557...1f1

• Liker 5
Skrevet

Har han gitt noe grunn for at han ikke ønsker barnet? Og akkurat hvorfor du aldri fikk møte familien hans kan jo ha noe å si, hvordan er de som mennesker på en måte?

Ville ha avventet situasjonen litt. Barnet forstår ikke enda, og vil ikke ha noen spørsmål før om noen år. Kanskje ting er annerledes da? 

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg setter meg selv i rollen som hans mor, så håper jeg virkelig at jenta som er mor til mitt barnebarn kontakter meg uavhengig av hva min sønn har sagt. 

Anonymkode: 770ea...7bf

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hva du skal si til barnet er litt tidlig å tenke på, så bør se an situasjonen til det er aktuelt. Kanskje ting har forandret seg.

Anonymkode: eeedf...8fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to sønner. Om en av mine sønner hadde oppført seg sånn ville jeg gjerne visst at jeg hadde ett barnebarn. Å jeg ville blitt overlykkelig! Sønnen min kunne bare fått furte, men det fikk han gjøre uten resten av familien.

Anonymkode: a77d9...10a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, mjauritz skrev:

Har han gitt noe grunn for at han ikke ønsker barnet? Og akkurat hvorfor du aldri fikk møte familien hans kan jo ha noe å si, hvordan er de som mennesker på en måte?

Ville ha avventet situasjonen litt. Barnet forstår ikke enda, og vil ikke ha noen spørsmål før om noen år. Kanskje ting er annerledes da? 

Ligger ikke noe dramatisk over at jeg ikke fikk møte familien. Han er veldig gammeldags av seg og følte det var feil å få barn utenfor ekteskap, derfor ble jeg aldri kjent med familien hans.

ts

Anonymkode: 27c46...2d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...