Gå til innhold

En mann har registrert seg på en adresse som ikke eksisterer, ved min adresse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er veldig usikker om dette er riktig kategori for denne tråden, så Admin får bare flytte på den dersom den ikke passet seg her.

Jeg fant ut av noe som ikke henger helt på greip og jeg lurer på om noen av dere kanskje har vært borti noe lignende?

Det har seg slik at det er en person, jeg antar at det er en mann, som har oppgitt sin adresse som er en adresse som ikke eksisterer. Han har altså oppført at han bor på et gatenummer som ikke eksisterer. Selve gaten/veien eksisterer, for det er hvor jeg har adresse, men det er kun to boliger på denne veien og de har begge nummer 10 og 12. På både Google Maps, iPhone-kartet, Gulesider og 1881 står det oppført at han bor der, men det er jo ikke et hus der? Og jeg har bodd nå på denne adressen i ca 3 år og det er først nå nylig hvor jeg kom over denne fyren og adressen ved en tilfeldighet.

Jeg ringte til 1881 for å spørre om de har gjort en feil, for åpenbart må noe ha gått galt her, men de visste ikke hva som hadde skjedd og ba meg heller ta kontakt med posten.

Da jeg gjorde det, ble jeg møtt med en mindre blid og imøtekommende person som mente at det var personlig informasjon som hun ikke kunne gi ut. Men det forklarer da ikke hvorfor en mann har klart å registrere seg på en adresse som ikke eksisterer? Burde de ikke ta dette litt mer seriøst?

Jeg har prøvd å søke opp om lignende ting har skjedd andre på nettet, men det eneste jeg ble møtt med da var at folk kunne gjøre det dersom de ville bestille noe ulovlig. Hverken huseieren her eller i det andre huset vet hvem det er. De er like forundret som meg.

Hvordan kan jeg løse opp i dette mysteriet? For skal jeg være helt ærlig så lurer jeg på hvordan han har klart det, hvordan det i det hele tatt gikk ann å gjøre i systemet og hvorfor han gjorde det? Er det noe ulovlig inni bildet?

Jeg har også prøvd å søke han opp på samme adresse, men med annen skrivemåte et annet sted i landet, men der kommer heller ikke navnet opp.

Har dere noen peiling på hvorfor dette kan ha skjedd?

Anonymkode: 1af88...49b

AnonymBruker
Skrevet

Creepy

Anonymkode: b28e1...b40

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Er veldig usikker om dette er riktig kategori for denne tråden, så Admin får bare flytte på den dersom den ikke passet seg her.

Jeg fant ut av noe som ikke henger helt på greip og jeg lurer på om noen av dere kanskje har vært borti noe lignende?

Det har seg slik at det er en person, jeg antar at det er en mann, som har oppgitt sin adresse som er en adresse som ikke eksisterer. Han har altså oppført at han bor på et gatenummer som ikke eksisterer. Selve gaten/veien eksisterer, for det er hvor jeg har adresse, men det er kun to boliger på denne veien og de har begge nummer 10 og 12. På både Google Maps, iPhone-kartet, Gulesider og 1881 står det oppført at han bor der, men det er jo ikke et hus der? Og jeg har bodd nå på denne adressen i ca 3 år og det er først nå nylig hvor jeg kom over denne fyren og adressen ved en tilfeldighet.

Jeg ringte til 1881 for å spørre om de har gjort en feil, for åpenbart må noe ha gått galt her, men de visste ikke hva som hadde skjedd og ba meg heller ta kontakt med posten.

Da jeg gjorde det, ble jeg møtt med en mindre blid og imøtekommende person som mente at det var personlig informasjon som hun ikke kunne gi ut. Men det forklarer da ikke hvorfor en mann har klart å registrere seg på en adresse som ikke eksisterer? Burde de ikke ta dette litt mer seriøst?

Jeg har prøvd å søke opp om lignende ting har skjedd andre på nettet, men det eneste jeg ble møtt med da var at folk kunne gjøre det dersom de ville bestille noe ulovlig. Hverken huseieren her eller i det andre huset vet hvem det er. De er like forundret som meg.

Hvordan kan jeg løse opp i dette mysteriet? For skal jeg være helt ærlig så lurer jeg på hvordan han har klart det, hvordan det i det hele tatt gikk ann å gjøre i systemet og hvorfor han gjorde det? Er det noe ulovlig inni bildet?

Jeg har også prøvd å søke han opp på samme adresse, men med annen skrivemåte et annet sted i landet, men der kommer heller ikke navnet opp.

Har dere noen peiling på hvorfor dette kan ha skjedd?

Anonymkode: 1af88...49b

:lete:

Frøken Dektektiv? Gulesider, 180 og alle andre er ikke Skatteetaten/Folkeregisteret, men de vasker adresser mot Folkeregisteret så dette skal ikke væte mulig, særlig ikke etter at alle boliger fikk egne nummereringer rundt år 2000. Når det kom så er boligadressene knyttet opp mot kartverket eller ett eller annet boligregister jeg i farten ikke husker navnet på. 

Anonymkode: 655b9...cd5

• Liker 4
Skrevet

Folkeregisteret ligger ikke åpent på nett men du skal visst kunne søke innsyn om en person:

https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/om/om/

https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/attester-og-opplysninger/folkeregisteropplysninger/private-personer/ 

Det er jo ikke lov å være folkeregistrert med adresse et sted man ikke bor? Så du kan jo muligens melde det til Skatteetaten. 1881, Google osv kan være utdatert info muligens.. kjenner ikke deres rutiner for vask av data.

• Liker 2
Skrevet (endret)
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frøken Dektektiv? Gulesider, 180 og alle andre er ikke Skatteetaten/Folkeregisteret, men de vasker adresser mot Folkeregisteret så dette skal ikke væte mulig, særlig ikke etter at alle boliger fikk egne nummereringer rundt år 2000.

BTDT fikk post i min postkasse, ca. 7 mnd. siden ...Østblokk... -navn, -min adr... Hadde pågående politisak mot meg.

fikk politi på døra mi, -men ikke meg de søkte. Skulle ha tak i personen med ...feil... adresse. Komuneingeniør skal ha korrekt info. om adresse... Evt. tipse politi og NaV.

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

BTDT fikk post i min postkasse, ...Østblokk... -navn, -min adr... Hadde pågående politisak mot meg.

fikk politi på døra mi, -men ikke meg de søkte. Skulle ha tak i personen med ...feil... adresse. Komuneingeniør skal ha korrekt info. om adresse... Evt. tipse politi og NaV.

a.

Her var det vel en del merkelige påstander? Kommuneingeniører hva har de med den typen saker å gjøre? 

Pågående politisaker og hvem som har det på seg er strengt taushetsbelagt. Hvordan har du fått denne informasjonen? 

• Liker 3
Skrevet (endret)
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det vel en del merkelige påstander? Kommuneingeniører hva har de med den typen saker å gjøre? 

Pågående politisaker og hvem som har det på seg er strengt taushetsbelagt. Hvordan har du fått denne informasjonen? 

Fra DEG ER det vel en del merkelige påstander?

HVEM har KORREKT INFO. OM Gateadresser. Om IKKE Kommuneingeniøren.

... Pågående politisaker og hvem som har det på seg er strengt taushetsbelagt. ...

IKKE problem å Stå for hva JEG har gjort, ... FRØKEN DETEKTIV...

GOD på dette du :fart2:

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en del som setter opp falsk adresse og postkasse for å motta narkotika fra dark web. 

Anonymkode: 57fa3...1ec

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en del som setter opp falsk adresse og postkasse for å motta narkotika fra dark web. 

Ikke bare dark web, men fra det helt vanlige «bright web» hvor man kan bestille piller osv fra apoteker hvor ting er reseptfritt. Det er bare en som mottar pillene sine der, eller noe annet som ikke skal stoppes i tollen. 

Anonymkode: 2ce65...873

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Alt man skal gidde å bruken tiden sin på!

Anonymkode: 46948...66e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man bruker prepaid visa kjøpt med kontanter, PC på bibliotek og en slik postkasseløsning for å ikke bli tatt dersom pakkens innhold oppdages. Da vil politiet bare se en adresse hvor ikke det bor noen. Ideen er god, men stedet for postkassen er litt merkelig. Her er det få beboere og nysgjerrige naboer i vinduene, og hvis politiet har tid, kan de bare vente på noen som skal hente posten sin.

Anonymkode: 2ce65...873

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare dark web ...

Som over, eller...

Svart arbeid uten lovlig opphold i Norge, -NaV Svindel, m.m. :vetikke:

a.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig rart ut at en gate kun består av to boliger som er nummerert med 10 og 12. Ikke spesielt logisk.

Anonymkode: 4547e...dde

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres veldig rart ut at en gate kun består av to boliger som er nummerert med 10 og 12. Ikke spesielt logisk.

Anonymkode: 4547e...dde

Jeg synes ikke det er rart. Hvis tomtene rundt kan bygges på så er nok adressene "spart" til fremtidige boliger/bygg. De har begynt å bygge store blokker midt i gata vår, men det er ingen innganger som er merket med bokstaver, for numrene 16 - 22 var satt av for lenge siden. Før blokkene gikk man rett fra 14 til 24 på denne siden, med en stor tomt i mellom. 

Anonymkode: 7e07f...c0e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Driver de og setter opp postkassen hver gang de venter en forsendelse, for så å fjerne postkassen igjen? Uansett synes jeg  at ts burde varsle poitiet slik at de kan undersøke saken og evt spane

Anonymkode: f86a3...fab

• Liker 4
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville rett og slett tipset politiet. Om de ikke tar det på alvor, så sier du fra til skatteetaten og nav. Her er det ugler i mosen og en noe muffens lukt. Si fra!

Anonymkode: 0df32...188

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Driver de og setter opp postkassen hver gang de venter en forsendelse, for så å fjerne postkassen igjen? Uansett synes jeg  at ts burde varsle poitiet slik at de kan undersøke saken og evt spane

Anonymkode: f86a3...fab

Ja om de bestiller sjeldent gjør de sikkert det, mens andre har en kasse hengende hele tiden fordi de bestiller ofte. 

Ja politiet setter inn en del ressurser på det her , både med samarbeid i tollen og posten og spaning når de har mistanke om ulovlige bestillinger

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så vidt jeg forstår er det ikke snakk om noen postkasse, men at noen har registrert et telefonnummer på en person og adresse som ikke eksisterer. Hvis man finner postkasser som ikke hører til et sted ønsker politiet at man tipser dem.

Anonymkode: 770ae...f49

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det ikke er en tomt som er kjøpt og den nye eieren har registrert sin adresse litt for tidlig? (Man skal jo strengt tatt ikke melde flytting før man flytter fysisk inn et sted)

Hvis du er usikker så kan du jo tipse skatteetaten/folkeregisteret, så kan de jo sjekke det ut. At du ikke får svar fra Posten eller andre når du spør om hvem som har registrert seg der er jo ikke så rart, den informasjonen deles ikke nødvendigvis uten videre. 

Private tjenester som 1881, gulesider.no, Google maps og Apple Maps osv. tar ikke nødvendigvis bare informasjon fra offentlige og autoritative kilder og man kan jo i prinsippet regsitrere seg med hva som helst der, ikke sikkert det vaskes bort med det første. 

Anonymkode: 824e9...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...