Memira Skrevet 4. januar 2019 #1 Del Skrevet 4. januar 2019 Hei dere, før jeg uroer meg skal det sies at jeg akkurat spiste et par biter smågodt og det kan være derfor 🙈 hjerteslagene til den lille ble målt til 169 på TUL i uke 7 og ble målt til 154 hos jordmor i uke 12. Når jeg sjekket med doppler her hjemme nå (har sånn som viser bpm digital) så slo hjertet 186 slag i minuttet.. er det urovekkende høyt mtp de andre målingene? Eller er det bare fordi barnet er aktivt og jeg spise littegrann godteri for en halvtime siden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #2 Del Skrevet 4. januar 2019 Akkurat nå, Memira skrev: Hei dere, før jeg uroer meg skal det sies at jeg akkurat spiste et par biter smågodt og det kan være derfor 🙈 hjerteslagene til den lille ble målt til 169 på TUL i uke 7 og ble målt til 154 hos jordmor i uke 12. Når jeg sjekket med doppler her hjemme nå (har sånn som viser bpm digital) så slo hjertet 186 slag i minuttet.. er det urovekkende høyt mtp de andre målingene? Eller er det bare fordi barnet er aktivt og jeg spise littegrann godteri for en halvtime siden? Doppler er ikke til å stole på. Ellers reagerer de fort på sukker! Anonymkode: 1fb2a...013 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memira Skrevet 4. januar 2019 Forfatter #3 Del Skrevet 4. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Doppler er ikke til å stole på. Ellers reagerer de fort på sukker! Anonymkode: 1fb2a...013 Er samme doppler som jordmor brukte da? Den fra angelsounds med digitalskjerm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #4 Del Skrevet 4. januar 2019 Hvorfor kan ikke folk bare stole på fagfolka og la være å tolke seg ihjel? Hjemmedoppler er frarådet, av nøyaktig denne årsaken. Anonymkode: 20140...83a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 4. januar 2019 #5 Del Skrevet 4. januar 2019 Jeg hadde super aktiv baby på jordmorbesøk for noen uker tilbake (uke 34 mener jeg det var) og doppler viste nær 180 slag. Da måtte vi ut på venterommet en halvtimes tid, slappe av og drikke vann. Baby var fortsatt litt aktiv ved ny måling men slagene var innenfor normalen. Hadde ikke spist eller drukket noe som skulle utløse hyper baby da. Jordmor sa at hvis det ikke bedret seg til måling nummer to ville vi bli sendt til sykehuset for en ekstra sjekk. Ville kontaktet jordmor i morgen hvis det ikke har kommet ned på normalen over natten. Men mest sannsynlig har det nok noe med aktiviteten å gjøre tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 4. januar 2019 #6 Del Skrevet 4. januar 2019 Er du sikker på at det er baby sine hjerteslag du hører og ikke venene fra morkaka? Den lager også pulserende lyd som et hjerteslag, men hører du nøye kan du høre at det pulserer i stedet for å slå. Bruk doppler hjemme som kos for å lytte til babyen, men ikke prøv å analyser med den, det er jordmor sin rolle. Stol å henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memira Skrevet 4. januar 2019 Forfatter #7 Del Skrevet 4. januar 2019 6 minutter siden, Blingblingtahei skrev: Er du sikker på at det er baby sine hjerteslag du hører og ikke venene fra morkaka? Den lager også pulserende lyd som et hjerteslag, men hører du nøye kan du høre at det pulserer i stedet for å slå. Bruk doppler hjemme som kos for å lytte til babyen, men ikke prøv å analyser med den, det er jordmor sin rolle. Stol å henne Ja, det er første gang jeg prøver den så var bare for nysgjerrigheten at jeg målte. Men jeg fant først det som jordmor sa var puls fra navlestrengen(?) og det var en helt annen lyd når jeg fant hjertet nå, det var liksom en hardere lyd så jeg er ganske sikker 💕 nen ja, jeg tror nok at jeg skal unngå å stole for mye på den digitale skjermen da og la det være til jordmor/lege ⭐️ Skal til legen på mandag igjen på mandag så får vi se hva den viser da 👌🏻👌🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 4. januar 2019 #8 Del Skrevet 4. januar 2019 Det får du da, det er sikkert ingenting å bekymre seg over, derfor så mange fraråder doppler hjemme fordi det er gjenstand til mer uro 😕 så bruk den heller som kos, og når du kommer så langt ut i svangerskapet så skal du kjenne etter spark, ikke lene deg på doppleren, men at barnet ikke forandrer aktivitetsmønster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #9 Del Skrevet 4. januar 2019 Pass på st du ligger på siden når du sover (tror det er venstre (?) side man skal ligge på ?) Da jeg var gravid med yngste hadde hun høy hjertefrekvens under et legebesøk og jeg fikk beskjed om at det kunne komme av press på vena cava (?) og at det var viktig at jeg lå på siden. Anonymkode: 4596d...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå