AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Bra eller ikke greit? Der jeg går er det kun en person på venterommet om gangen. Radioen står alltid på, og jeg opplever dette som masete og forstyrrende (P4...). Skal liksom sitte der og samle tankene, men... Hva er hensikten, liksom? Hadde det vært rolig musikk uten reklame etc. kunne det vært greit nok, men P4, hvem har glede av det, mens du sitter der? Anonymkode: 50fbb...54b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Står radioen sånn til at du ikke kan skru ned lyden? Anonymkode: 09833...965
merano Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Noen blir beroliget av støy andre ikke. Jeg hadde spurt den andre på venteværelset om det var greit om jeg skrudde av radioen om jeg fant det slitsomt
Ullvott Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Hvis du ikke når radioen selv ville jeg nevnt det for psykologen, jeg. Rett og slett sagt at du opplever radioen på venterommet som forstyrrende når du vil samle tankene før timen, og spørre om de kan vurdere å enten la rommet være stille eller om de kan spille noe stille og rolig musikk. Jeg gikk til psykolog en periode, og der var det som regel stille på venterommet. Noen få ganger hadde de satt på rolig, nesten meditativ musikk. Jeg synes også det er godt med et noenlunde stile venterom, og i alle fall ikke veldig masete P4-gnål. 2
Rumle Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 Kanskje det er fordi det er lytt inn til behandlingsrommet? 9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 Akkurat nå, Ullvott skrev: Hvis du ikke når radioen selv ville jeg nevnt det for psykologen, jeg. Rett og slett sagt at du opplever radioen på venterommet som forstyrrende når du vil samle tankene før timen, og spørre om de kan vurdere å enten la rommet være stille eller om de kan spille noe stille og rolig musikk. Jeg gikk til psykolog en periode, og der var det som regel stille på venterommet. Noen få ganger hadde de satt på rolig, nesten meditativ musikk. Jeg synes også det er godt med et noenlunde stile venterom, og i alle fall ikke veldig masete P4-gnål. Ikke sant, kan jo begynne å lure på de empatiske evnene til psykologen! Jeg nevnte det da radioen ble innført, at jeg opplevde det som forstyrrende. Han sa han tok imot innspillet, men har ikke endret noe, da. Synes da ikke jeg kan skru av etc., blir litt passivt-aggressivt. Men tunet over til NRK klassisk på Black Friday, da ble det rett og slett FOR mye gnål på P4 i dobbel forstand (hadde et håp om om at behandler ikke skulle merke at kanal var endret, men uka etter var P4 på plass igjen, gitt. Anonymkode: 50fbb...54b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 Jeg synes det er spesielt. Jeg har selv c-ptsd og i ekstra dårlige perioder kan jeg ikke ha på radio,TV etc i tilfelle det skulle komme en sang som kan trigget et dissosiativ anfall og det er jo noe man burde ha kunnskap om på et sånn sted Anonymkode: c8b34...6f4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #8 Skrevet 4. januar 2019 2 minutter siden, Rumle skrev: Kanskje det er fordi det er lytt inn til behandlingsrommet? Nei. Anonymkode: 50fbb...54b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #9 Skrevet 4. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er spesielt. Jeg har selv c-ptsd og i ekstra dårlige perioder kan jeg ikke ha på radio,TV etc i tilfelle det skulle komme en sang som kan trigget et dissosiativ anfall og det er jo noe man burde ha kunnskap om på et sånn sted Anonymkode: c8b34...6f4 Ikke sant... Er like før jeg tilter selv i blant. Anonymkode: 50fbb...54b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #10 Skrevet 4. januar 2019 Sånn er livet på NRK P2 hadde gjort susen tenker jeg. Anonymkode: 25d53...1df 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #11 Skrevet 4. januar 2019 Da jeg var yngre hadde jeg mye mageproblemer med rumling osv. Siden jeg hadde angst ble det umulig å sitte på stille venterom. Så det er nok noen pasienter som trenger radioen på samme måte som dere føler dere trenger ro Anonymkode: fc9c7...26f 8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #12 Skrevet 5. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Bra eller ikke greit? Der jeg går er det kun en person på venterommet om gangen. Radioen står alltid på, og jeg opplever dette som masete og forstyrrende (P4...). Skal liksom sitte der og samle tankene, men... Hva er hensikten, liksom? Hadde det vært rolig musikk uten reklame etc. kunne det vært greit nok, men P4, hvem har glede av det, mens du sitter der? Anonymkode: 50fbb...54b Hadde blitt sprø. Og så P4 attpåtil! Jeg blir koko i hodet etter fem min med tullprat og rævva musikk pluss reklamehelvete på den kanalen der. Måtte nok doblet antall psykologtimer på grunn av P4 på pauserommet. Anonymkode: 0856b...7ae 3
Nuttery Skrevet 5. januar 2019 #13 Skrevet 5. januar 2019 Jeg personlig liker at radioen står på. Ikke P4 som står på, men ja. 1
Vox_populi Skrevet 5. januar 2019 #14 Skrevet 5. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: tullprat og rævva musikk pluss reklamehelvete Innertier! 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #15 Skrevet 5. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke sant, kan jo begynne å lure på de empatiske evnene til psykologen! Jeg nevnte det da radioen ble innført, at jeg opplevde det som forstyrrende. Han sa han tok imot innspillet, men har ikke endret noe, da. Synes da ikke jeg kan skru av etc., blir litt passivt-aggressivt. Men tunet over til NRK klassisk på Black Friday, da ble det rett og slett FOR mye gnål på P4 i dobbel forstand (hadde et håp om om at behandler ikke skulle merke at kanal var endret, men uka etter var P4 på plass igjen, gitt. Anonymkode: 50fbb...54b Altså.... Hvordan kan dette være et problem? Du er alene på venterommet, du kan skifte kanal, skru ned lyden eller skru av. Nestemann som setter seg på venterommet kan velge å la den være av, eller skru den på igjen, og skru opp lyden...... (Radioen er et tilbud, på samme måte som det ofte ligger diverse ukeblad på venterom. Det betyr ikke at du må lese bladene) Anonymkode: b6c9e...669 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #16 Skrevet 5. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså.... Hvordan kan dette være et problem? Du er alene på venterommet, du kan skifte kanal, skru ned lyden eller skru av. Nestemann som setter seg på venterommet kan velge å la den være av, eller skru den på igjen, og skru opp lyden...... (Radioen er et tilbud, på samme måte som det ofte ligger diverse ukeblad på venterom. Det betyr ikke at du må lese bladene) Anonymkode: b6c9e...669 Nå henger denne radioen høyt oppe på veggen da, den står alltid på. Alltid P4. Alltid samme lydstyrke. Så opplever ikke det er fritt fram, nei. Anonymkode: 50fbb...54b
Gjest tooquiet Skrevet 5. januar 2019 #17 Skrevet 5. januar 2019 Slik er det på noen legekontorer også, så det er sikkert vanlig på noen steder. Har ikke noe i mot det jeg. Slipper sine egne tanker da.
Gjest moreno Skrevet 5. januar 2019 #18 Skrevet 5. januar 2019 Ta med deg ørepropper / headset neste gang da, og sitt med det til du blir ropt inn.
Mandag Skrevet 5. januar 2019 #19 Skrevet 5. januar 2019 Den er der for å berolige ventende pasienter. Om det er forstyrrende så skru den bare av. Hvis du er så hensynsfull så kan du heller skru den på igjen når du skal inn til psykologen. No biggie. Jeg er redd for å bokstavelig talt drite meg ut når jeg sitter og venter. En radio til å distrahere sinnet hadde vært en herlighet. Men neida, fult venterom, klein stillhet og dass med vegger som papp. Yay. 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #20 Skrevet 5. januar 2019 P4 roer deg jo ikke ned. Tvert imot. Anonymkode: 0856b...7ae 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå