Gå til innhold

Kan man kalles for taper om man ikke liker å drikke i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i tjue årene, bor på en liten plass hvor man nærmest må drikke i helgene for å kunne være sosial eller møte nye mennesker. Men, jeg gidder bare ikke. Det var rutinen før men nå foretrekker jeg heller rolige fredager hjemme med filmkveld og avslapping etter en lang arbeidsuke mens vennegjengen fortsatt stikker på byen. Jeg sier ikke at vennene mine sier jeg er en taper, men jeg mistenker at folk ser på meg som en slags taper for det.

Fredagene er nærmest blitt hellige nå, hvertfall mine fredager. Hvorfor er det så innmari kult å drikke bort fredagene/helgen, jeg forstår det ikke lenger. 

Ser nå at jeg kanskje burde gjort om tittelen på dette til; er jeg offisielt blitt gammel nå? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man kan ikke kalles for noe taper fordi man ikke drikker i helgene. Ellers er jeg veldig forsiktig med å kalle folk for tapere, det er jo å dømme folk og nedom og man vil jo de skal utvikle seg i positiv retning.

Gjest Paramount
Skrevet

Absolutt ikke. Drikker veldig lite selv. Synes det er deilig å våkne med et klart hode, og ingen ting å angre på.

AnonymBruker
Skrevet

Tapere er vel i første rekke de som kaller andre for tapere...

Anonymkode: f4f55...3c1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke, synes det er bra du står imot presset :) På større plasser er det nok mer akseptert og blir nok også bedre når du blir eldre.

Anonymkode: a4214...ee5

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av needy
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, jeg ser på alle som tapere. 

Anonymkode: c0dd2...cfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 66e20...241

• Liker 3
Skrevet

Vil heller kalle deg en vinner. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare tapere som bruker hele helgen på å drikke.             

Anonymkode: 2249d...7f7

• Liker 3
Skrevet

Nei verken taper eller gammel. Fornuftig vil jeg heller si :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si at det kalles for å bli voksen, at man har blitt mer moden mentalt. 

Anonymkode: cc05e...c72

• Liker 4
Skrevet

Nei, det kalles å bli voksen. 

• Liker 2
Skrevet

Da har jeg vært gammel taper siden jeg var liten 😂

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, TinyBean skrev:

Da har jeg vært gammel taper siden jeg var liten 😂

😂👵🏻

5 timer siden, merano skrev:

Nei verken taper eller gammel. Fornuftig vil jeg heller si :)

Dette. Ikke sant, det føles sånn ut! 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Nei. Man er ikke taper fordi man tar et standpunkt om å ikke drikke. Kan være mange grunner til det. Ikke dumt valg 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 341f6...12c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det er taper i alle fall :)

Det jeg derimot syns er rart, er at så mange her i denne tråden syns de som velger å bruke helgene sine til å drikke med venner, er umodne og tapere? Syns det er lavmål å kalle noen tapere uansett jeg.. 

Jeg bruker to av lørdagene i måneden på å drikke med venner, er jeg taper jeg da? Eller de som drikker hver lørdag? Kan ikke alle bare få gjøre som de vil, uavhengig av om det er å slappe av hjemme alene på sofaen, eller ut å feste med venner? 

Anonymkode: fd41c...01c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg derimot syns er rart, er at så mange her i denne tråden syns de som velger å bruke helgene sine til å drikke med venner, er umodne og tapere? Syns det er lavmål å kalle noen tapere uansett jeg.. 

Har du ikke fått med deg at alle på kg har stålkontroll på drikkingen sin og tar bare ett eller to glass og stopper før de kjenner det? 😂

Anonymkode: 71f64...f99

• Liker 6
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke det er taper i alle fall :)

Jeg bruker to av lørdagene i måneden på å drikke med venner, er jeg taper jeg da? Eller de som drikker hver lørdag? Kan ikke alle bare få gjøre som de vil, uavhengig av om det er å slappe av hjemme alene på sofaen, eller ut å feste med venner? 

Anonymkode: fd41c...01c

Synes absolutt ikke det. Men for noen er du tydeligvis en taper ved å gjøre det, på lik linje som jeg er det som tar en rolig pizza kveld hjemme med selskap en fredag istedenfor å stå og sjangle i mat kø på en lokal bensinstasjon etter byen har stengt. Rare greier. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...