AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Min datter (som aldri har drukket) er bedt i ei venninnes 18 årsdag. Hun forsikrer meg at vennegjengen ikke drikker, men jeg vet neimen ikke hva jeg skal tro.. Er det vanlig at de drikker på en sånn bursdagsfeiring? Det blir vel en 8-10 ungdommer, både gutter og jenter. Jeg er bekymret for at det blir drikking og at hun kommer til å føle seg presset... Anonymkode: 37c67...d5d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Ganske vanlig at det drikkes ja. Anonymkode: cc410...c43 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Ja, men hun er vel også snart 18? Og forøvrig trodde ikke foreldrene mine at jeg drakk heller, men jeg begynte da jeg var 13. Anonymkode: 20748...8e9 16
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 Uvanlig er det ihvertfall ikke. De er jo myndige. Jeg drakk alkohol før jeg ble 18, og det var nok av drikking i årene etter. Samme med de fleste i mitt årskull. Anonymkode: ed383...a01 4
s0la Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 Spørs vel hvilket miljø man er i. Men ja, ganske vanlig vil jeg tro. Jeg begynte å drikke som 16-åring med mine venner, dessverre. Nå i dag skjønner jeg jo hvor feil det var. Men kan ikke angre nå, er jo for seint. Vil tro å drikke som 18 er mer vanlig og akseptabelt. ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 Det er vanlig med alkohol på fest når noen blir 18. Du må bare stole på at hun vet at hun ikke har lov før hun er 18. Men selv hadde jeg ikke vært like streng på alkoholen samme året som man blir 18. Kjip å hele året måtte være edru for en ikke fyller 18 selv før i desember. Altså nei ikke direkte gi «her er alkohol», men ikke si noe på saken, om det endrr opp med litt drikking Anonymkode: d3c0c...7c8 8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #8 Skrevet 4. januar 2019 Vel, ‘dagens ungdom’ drikker vist nok langt mindre enn hva dagens foreldregenerasjon gjorde. Hadde ikke vært bekymret, men heller gjort det klart at om det skulle skje noe, er man tilgjenglig. Anonymkode: 79395...e6d 9
Hvalen Skrevet 4. januar 2019 #9 Skrevet 4. januar 2019 Ja så klart kommer hun til å drikke, og du er naiv om du tror noe annet. 3
Nerine_ Skrevet 4. januar 2019 #11 Skrevet 4. januar 2019 Ja det er ganske vanlig. Vil tro det er veldig vanlig å drikke før man har fylt 18 også, det gjorde iallefall vi. 1
Edinbruh Skrevet 4. januar 2019 #12 Skrevet 4. januar 2019 Ja, det er vanlig og burde ikke være noe problem. Skjønner at du kan bli bekymret, men bare si til din datter at hvis hun blir dårlig eller noe slikt så skal hun kontakte deg uten å måtte bekymre seg for din reaksjon. Bedre at du kan ta vare på henne på en god måte enn at hun frykter å si ifra hvis noe skulle gå galt. 7
Gjest Elseby13 Skrevet 4. januar 2019 #13 Skrevet 4. januar 2019 Hun har en medfødt sykdom som gjør at hun ikke kan drikke. Hun har valgt å ikke fortelle vennene om tilstanden. Og hun har aldri drukket. Derfor er jeg bekymret. Ts.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #14 Skrevet 4. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min datter (som aldri har drukket) er bedt i ei venninnes 18 årsdag. Hun forsikrer meg at vennegjengen ikke drikker, men jeg vet neimen ikke hva jeg skal tro.. Er det vanlig at de drikker på en sånn bursdagsfeiring? Det blir vel en 8-10 ungdommer, både gutter og jenter. Jeg er bekymret for at det blir drikking og at hun kommer til å føle seg presset... Anonymkode: 37c67...d5d Det er mange foreldre som sier,men det stemmer nok ikke alltid for å si det sånn Nå sier jeg ikke at det gjelder din datter og hvis det ikke gjelder tviler jeg på at hun lar seg presse nå for det er nok mange i hennes omgangskrets som allerede har begynt. Jeg begynte faktisk sent. Begynte sommerferien før første året på VGS og mange rundt meg begynte før,men opplevde aldri press. Jeg begynte når jeg begynte fordi jeg hadde lyst Anonymkode: b0882...eb2
tussi84 Skrevet 4. januar 2019 #16 Skrevet 4. januar 2019 Er heller unormalt at det ikke drikkes alkohol på en 18 års bursdag. De fleste begynner med alkohol i 15 til 16 års alderen
Edinbruh Skrevet 4. januar 2019 #17 Skrevet 4. januar 2019 3 minutter siden, Elseby13 skrev: Hun har en medfødt sykdom som gjør at hun ikke kan drikke. Hun har valgt å ikke fortelle vennene om tilstanden. Og hun har aldri drukket. Derfor er jeg bekymret. Ts. Da må du jo bare håpe at din datter er smart og ikke drikker for helsens skyld. Hvilken sykdom er dette om jeg kan spørre? 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #18 Skrevet 4. januar 2019 3 minutter siden, Elseby13 skrev: Hun har en medfødt sykdom som gjør at hun ikke kan drikke. Hun har valgt å ikke fortelle vennene om tilstanden. Og hun har aldri drukket. Derfor er jeg bekymret. Ts. Men om dette er noe hun er fullstendig klar over selv så må jo du stole på at hun ikke drikker. Du kan ikke skjerme henne for resten av livet Anonymkode: cc410...c43 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #19 Skrevet 4. januar 2019 Har enda tilgode å høre om 18-årsdager uten alkohol involvert. Min datter drakk bak ryggen min før hun ble 18. Var like greit å heller «tillate» det, da var hun ærlig med hvor hun var og med hvem. For meg var det en trygghet i å vite enn at hun diktet opp en historie. Anonymkode: 8cb86...fe0 2
Gjest Elseby13 Skrevet 4. januar 2019 #20 Skrevet 4. januar 2019 2 minutter siden, Edinbruh skrev: Da må du jo bare håpe at din datter er smart og ikke drikker for helsens skyld. Hvilken sykdom er dette om jeg kan spørre? PKU.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå