Gå til innhold

Barnehageplass - oppstart senere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et barn som er rundt 1 år i august, og har således rett på plass. Men jeg lurer på å forlenge permisjon slik at barnet heller starter f.eks 1. januar. Kan vi da miste retten til plass? Må oppstart være i august? 

Anonymkode: 6055c...a61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hovedopptaket er august, ja. Dere kan velge å søke i løpende opptak, men det avhenger av hvor god dekning det er i deres kommune når dere da får plass. Dere kan med andre ord risikere å ikke få plass før august igjen. 

Anonymkode: 684e7...83d

AnonymBruker
Skrevet

I noen kommuner, ja. 

Det finnes tre varianter:

1. Plass tildeles kun 1 gang i året, med oppstart i august, og plass må benyttes for å beholdes.

2. Plass tildeles kun 1 gang i året, med oppstart i august, men plass må ikke benyttes - men må betales for.

3. Plass tildeles 2 ganger i året eller det er løpende opptak. Plass tildeles til planlagt oppstart, betales og benyttes fra avtalt oppstartsdato.

Hva som gjelder i din kommune, bør stå på kommunens hjemmeside. 

Anonymkode: 51d27...ded

• Liker 1
Skrevet

Her i vår kommune kan man få plass i januar. Min ble ett i juli, og fikk plass nå fra 1 januar. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et barn som er rundt 1 år i august, og har således rett på plass. Men jeg lurer på å forlenge permisjon slik at barnet heller starter f.eks 1. januar. Kan vi da miste retten til plass? Må oppstart være i august? 

Anonymkode: 6055c...a61

Hver kommune har sine regler på området, men neppe noen kommune vil gi deg permisjon over så lang tid, selv heller ikke om du betaler for plassen uten å bruke den.

Tenk og over konsekvensene dersom du har ulønnet permisjon i den oppgitte perioden.

Anonymkode: 10e7e...6ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...