AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Vi har et barn som er rundt 1 år i august, og har således rett på plass. Men jeg lurer på å forlenge permisjon slik at barnet heller starter f.eks 1. januar. Kan vi da miste retten til plass? Må oppstart være i august? Anonymkode: 6055c...a61
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Hovedopptaket er august, ja. Dere kan velge å søke i løpende opptak, men det avhenger av hvor god dekning det er i deres kommune når dere da får plass. Dere kan med andre ord risikere å ikke få plass før august igjen. Anonymkode: 684e7...83d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 I noen kommuner, ja. Det finnes tre varianter: 1. Plass tildeles kun 1 gang i året, med oppstart i august, og plass må benyttes for å beholdes. 2. Plass tildeles kun 1 gang i året, med oppstart i august, men plass må ikke benyttes - men må betales for. 3. Plass tildeles 2 ganger i året eller det er løpende opptak. Plass tildeles til planlagt oppstart, betales og benyttes fra avtalt oppstartsdato. Hva som gjelder i din kommune, bør stå på kommunens hjemmeside. Anonymkode: 51d27...ded 1
Kverrulanten Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Her i vår kommune kan man få plass i januar. Min ble ett i juli, og fikk plass nå fra 1 januar.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har et barn som er rundt 1 år i august, og har således rett på plass. Men jeg lurer på å forlenge permisjon slik at barnet heller starter f.eks 1. januar. Kan vi da miste retten til plass? Må oppstart være i august? Anonymkode: 6055c...a61 Hver kommune har sine regler på området, men neppe noen kommune vil gi deg permisjon over så lang tid, selv heller ikke om du betaler for plassen uten å bruke den. Tenk og over konsekvensene dersom du har ulønnet permisjon i den oppgitte perioden. Anonymkode: 10e7e...6ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå