AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Vedkommende mener det er for å øke tillitt. Jeg mener det ikke hjelper å sitte og pjatte, tillitten skapes på gølvet i de arbeidssituasjonene som er. I tillegg klarer jeg ikke å formulere meg eller å være ærlig med denne personen, den eneste måten jeg får fram det jeg mener er når jeg blir sint, men hn mener visst at møter er veien å gå og hvis jeg prøver å nevne at å sitte å prate om det ikke hjelper, så skal det tvinges i gjennom for å vise at jeg tar feil. Bruker mye energi på jobb på å håndtere dette, føler jeg ikke får fred, hvorfor kan ikke denne personen godta at forholdet er som det er uten å tvinge på meg en «dialog» med en person som hører det den vil høre? Anonymkode: 53d98...a3b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Du formulerer deg svært uklart og jeg vet ikke hva du prøver å formidle Anonymkode: 50f5d...a04 26
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Du høres lite samarbeidsvillig ut. Og vanskelig å ha med å gjøre, når du blir sint før du sier hva du mener; de færreste liker å være sammen med noen som er sinte. Gå på møtet. Tenk over hvordan du kan være tydelig samtidig som du er saklig og uten å være sint. Hvis relasjonen mellom deg og en kollega er problematisk er det sjefens jobb å håndtere dette. Men du, vær grei. Arbeidsgiver kan finne på mye kjipere måter å behandle deg på enn å ha møter. Lykke til. Anonymkode: f79c6...21f 16
FrodeF Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Kanskje du burde finne deg en jobb uten sjef og andre mennesker du må forholde deg til. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 Hva tenker du at kan skape tillit? Skriv det ned også blir det kanskje lettere å si det? Anonymkode: 09260...9d5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 Takk for svar. Men hvordan anser sjefen det vil bedre tillitten mellom oss ved å sitte å snakke om det? Jeg har svært lav tillitt til hn, noe jeg har sagt også, bl.a. fordi hn ikke hører hva jeg sier men skal mene for meg og tror hn vet hva som er best for meg. Javel, da får hnbare kjøre på men det øker altså ikke tillitten min til hn. Jeg får noe tilrettelegging pga sykdom og har derfor ikke som mye energi utover å utføre arbeidet, til å gå i møter med en person som skal ha disse møtene kun for å få seg selv til å føle seg bedre. Ts Anonymkode: 53d98...a3b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 Hva slags møte er det snakk om? Anonymkode: a9264...0be 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #8 Skrevet 4. januar 2019 Hvis det er snakk om sykefraværsoppfølging evt tilrettelegging har du plikt å møte. Og det burde vel være i din egen interesse? Anonymkode: a9264...0be 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #9 Skrevet 4. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Men hvordan anser sjefen det vil bedre tillitten mellom oss ved å sitte å snakke om det? Jeg har svært lav tillitt til hn, noe jeg har sagt også, bl.a. fordi hn ikke hører hva jeg sier men skal mene for meg og tror hn vet hva som er best for meg. Javel, da får hnbare kjøre på men det øker altså ikke tillitten min til hn. Jeg får noe tilrettelegging pga sykdom og har derfor ikke som mye energi utover å utføre arbeidet, til å gå i møter med en person som skal ha disse møtene kun for å få seg selv til å føle seg bedre. Ts Anonymkode: 53d98...a3b Noen mennesker tror at det å sette seg ned sammen vil løse alt. Men hva skal til for at du får tillit til sjefen din? Har dere disse møtene ofte? Har dere en ansattrepresentant som kan hjelpe deg å få frem meningene dine, eller kan du be om å få ha med en person i et møte for å "rydde opp"? Anonymkode: 09260...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #10 Skrevet 4. januar 2019 Aiai, spesielt viktig å være imøtekommende når du har tilrettelegging. Det skal veldig lite til før de tenker «dette orker vi ikke» og begynner å gjøre livet surt for deg. Og fortelle deg hvor vanskelig du er, eller at du må ha andre (og dårligere) arbeidsoppgaver. Mulig det er dit du er på vei allerede. Du har rett til å ha med deg noen (feks tillitsvalgt), på møter hvis du noen ganger føler at du ikke blir lyttet til. Anonymkode: f79c6...21f 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #11 Skrevet 4. januar 2019 Det er ikke sykefraværsoppfølging møtene dreier seg om. Men har fått tilrettelegging siden jeg begynte der. Har vært inne på tanken om å ha med tillittsvalgt da jeg føler hun forstår meg. Problemet er at hun er venninne med sjefen så det kan bli interessekonflikt der. Det er også en del av problemet; tillittsvalgt hadde egentlig disse møtene med meg, helt til sjefen fant ut å ville overta dem, mulig fordi jeg i en medarbeidersamtale sa jeg hadde lav tillitt til sjefen. Bl. a. fordi jeg opplever at hn må ha ting i en såpass klar tale som jeg ikke klarer å gi, det er det jeg mener med at når jeg blir sint så får jeg nok adrenalin til å tørre å si hva jeg mener sånn nogenlunde. Det er ikke en bra metode, men sånn er det med angst inni bildet. Ts Anonymkode: 53d98...a3b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #12 Skrevet 5. januar 2019 Sjefen kan selvsagt bestemme at du skal på møter. Anonymkode: 17308...32c 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #13 Skrevet 5. januar 2019 Du høres ikke akkurat ut som en god ansatt. Sint, nekter å samarbeide, nekter å finne løsninger, vil bare ha ting på din måte. Hva med å være litt åpen for å bli en bedre kollega, samarbeide med de rundt og snakke om det som er vanskelig sånn at man kommer frem til resultater som gagner alle? Anonymkode: 2cd60...d84 11
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #14 Skrevet 5. januar 2019 Hadde ikke orket å være sjefen din særlig lenge. Ta deg sammen! Skjerp deg * 10. Kom deg på møta! Anonymkode: ea744...7d5 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #15 Skrevet 6. januar 2019 På 5.1.2019 den 11.26, AnonymBruker skrev: Hadde ikke orket å være sjefen din særlig lenge. Ta deg sammen! Skjerp deg * 10. Kom deg på møta! Anonymkode: ea744...7d5 Regner med du ikke er/hadde vært IA-bedrift, så det hadde nok vært vinn-vinn. De siste svarene hjelper ikke særlig mye. Så hvis jeg «tar meg sammen» så vil jeg plutselig bli flink til å snakke for meg? Og sjefen vil plutselig endre sin forståelse og værmåte? Hygelig at det er jeg som er den vanskelige, når jeg våger å nevne at møter med ujevne mellomrom ikke løser noe som helst. Lurer også på om dere i det hele tatt leste det jeg skrev. Anonymkode: 53d98...a3b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #17 Skrevet 6. januar 2019 Høres ut som et møte er en svært god idè. Du bør absolutt stille opp. Kanskje det kan hjelpe på og du kan få tips om hvordan du kan bedre din adferd. Anonymkode: ce16b...760 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #18 Skrevet 6. januar 2019 det er ikke så lett å forstå hva du snakker om, men sånn bortsett fra det så kan selvfølgelig sjefen bestemme at du skal være med på møter. Hvis du synes møter er en dårlig ide, må du selv komme opp med konstruktive alternative forslag. Anonymkode: 5dd16...7bf
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #19 Skrevet 8. januar 2019 På Friday, January 04, 2019 den 20.11, AnonymBruker skrev: Vedkommende mener det er for å øke tillitt. Jeg mener det ikke hjelper å sitte og pjatte, tillitten skapes på gølvet i de arbeidssituasjonene som er. I tillegg klarer jeg ikke å formulere meg eller å være ærlig med denne personen, den eneste måten jeg får fram det jeg mener er når jeg blir sint, men hn mener visst at møter er veien å gå og hvis jeg prøver å nevne at å sitte å prate om det ikke hjelper, så skal det tvinges i gjennom for å vise at jeg tar feil. Bruker mye energi på jobb på å håndtere dette, føler jeg ikke får fred, hvorfor kan ikke denne personen godta at forholdet er som det er uten å tvinge på meg en «dialog» med en person som hører det den vil høre? Anonymkode: 53d98...a3b Så hvordan gikk egentlig dette? Har du vært med på noen møter enda? Anonymkode: 94506...e93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå