Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har skrevet inn her tidligere om at min kjære oppførte seg rart. Men nå slår han alle rekorder. :o

Vi skulle begge ha ungene våre i helga (de er nå straks tenåringer alle 3). Disse helgene har vi alltid brukt å være hos ham da vi ikke bor sammen. Har vært sammen i snart 2 år, og er sist i 30-åra (høres bedre ut enn snart 40)..

Fredag prøvde jeg og ringe for å høre om de var hjemme før vi dro bortover. Han tok ikke telefonen, men etter ei stund kom det ei tekstmeld. om at han ikke var i form og ville være alene fredagskvelden. Jeg svarte han nå med at det var greit, så kunne nå han ta kontakt når han følte seg bedre. :-(

Lørdag gikk jeg hørte ingenting. Søndag gikk jeg hørte ingenting. Prøvde å ringe ham en gang men han svarte ikke søndag kveld. Da skrev jeg ei meld der jeg lurte på hvordan det gikk med ham, og om han kunne fortelle meg hva som egentlig skjer. Forteller ham at jeg ikke forstår noenting. Og at hvis noe er galt er jeg der for ham uansett hva det gjelder, jeg er jo kjæresten hans, og at jeg elsker ham.

Får svar at ”skjer og skjer, slit med så mange spørsmål, og det er ikke enkelt. Må få vær alene litt å tenk. Men nå skulle han legge seg, så jeg fikk ha god natt. :veldigsur:

Jeg kjenner at alt vrenger seg innvendig, og sender han ei meld om han ikke er glad i meg lenger, og får til svar at ”jo, er jo det da”. :forvirra:

Svarte ham at om han ønsket å avslutte forholdet, så ville jeg ikke ha noen seigpining. Han skulle få tenke, men jeg kom ikke til å sitte i all evighet for å vente på om han ville ha meg eller ikke. Om ikke mine følelser var gjengjeldt fikk jeg forholde meg til det. Fortalte ham at jeg elsket ham, og ønsket ei fremtid med ham, og at jeg håpa han så noe fint i vårt forhold som gjorde at han ville satse helhjertet på det. Men at han fikk ha ei god natt, han visste hvor han hadde meg, og at vi fikk ta oss en prat snart.

Hørte ikke mer fra ham.

Jeg har nå ligget våken hele natten og sipa, og er så forberedt som jeg vel kan bli på at dette forholdet er over. :grine:

Dette er vel bare hans måte å gjøre det enklere for seg selv, med å ta det gradvis, før det endelige bruddet. Fa…. Jeg som trodde jeg hadde møtt mannen i mitt liv.. :grine:

En kollega fortalte meg forresten at hun hadde sett han ute på byen natt til søndag, og da var det rock'n roll... :kjempesinna:

Er også redd for å bli singel. Traff ham i en periode da jeg hadde avviklet mitt forhold til min x, og bare venta på å finne meg leilighet for å flytte ut. Så egentlig har jeg ikke vært helt singel på 22 år. Himmel så lei meg jeg er nå.. :grine:

Hvor lang tid bør jeg gi ham, om jeg ikke hører fra ham de nærmeste dagene?? Vil jo ikke mase, men jeg selger meg heller ikke. Vet det er mange menn der ute som sikkert kan gi meg mye om dette havarerer nå, men klarer ikke helt å tenke på det akkurat nå..

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Jeg vet det er VEEEEEELDIG vanskelig, men ikke ta kontakt, la HAM gjøre det.

Gutter tar kontakt når de er klare for det.

Gutter trekker seg bare enda mer vekk, hvis de ikke får være i hulen sin så lenge som de ønsker.

Hvis han vil være med deg, kommer han til å savne deg & ta kontakt. Men hvis du maser, eller tar kontakt vil han kanskje ta enda lenger tid før han kommer tilbake til deg.. Håper alt ordner seg..

Gjest Madam Felle
Skrevet

Ønsker du å fortsette forholdt bør du gi han tid, og du bør i alle fall ikke ta opp slike problemer på SMS. En uting å bruke mobilen på den måten.

Jeg selv hadde blitt ramlende galen, om min kjære hadde tatt opp slike ting med meg på mobil, for det er såpass alvorlige ting og da tar man de ansikt til ansikt.

Ønsker du å avslutte forholdet, så bestemmer du helt klart når du selv ønsker å gjøre det. Alt ligger ikke på han, for du har din egen frie vilje du også. Men som sagt, kan det være lurt å la han få litt tid, om du ønsker å fortsette forholdet med han.

Men dere bør snakke om det, når han er klar for det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke overdramatiser - kanskje er dette ikke relatert til deg overhodet. Kanskje er det bare han som trenger en "time-out" - å få være for seg selv.

Så, som andre foreslo, ikke ta kontakt med han, men vent til han tar kontakt.

Ikke la han få følelsen av at du løper i "hælene" hans.

Når du snakker med han igjen kan du kreve et ordentlig svar på hva som er galt/plager ham.

Skrevet

Madam Felle skrev:

Ønsker du å fortsette forholdt bør du gi han tid, og du bør i alle fall ikke ta opp slike problemer på SMS. En uting å bruke mobilen på den måten.

Jeg selv hadde blitt ramlende galen, om min kjære hadde tatt opp slike ting med meg på mobil, for det er såpass alvorlige ting og da tar man de ansikt til ansikt.

Ønsker ikke å ta opp slike ting på SMS. Er irritert på han fordi han ikke vil snakke med meg face to face og fortelle meg hva som skjer. Men når han ikke vil at vi skal treffes, og ikke tar telefonen når jeg ringer ham, så måtte jeg spørre ham hva som skjer på SMS. Det er jo det eneste jeg har hatt kontakt med ham de siste dagene. :cry:

Har heller ikke tenkt å ta kontakt med ham nå, men jeg synes det er dårlig gjort hvis han skal ha meg gående på gress og vente på at han skal ta kontakt med meg, mens han selv er på byen og fester.

Så jeg lurte på hvor lenge som er rimelig tid at han blir å oppholde seg i hulen sin, før jeg bør sette ned foten..

Og til gjest her: Tror ikke jeg overdramatiserer.. Hadde det ikke gått på forholdet dette, kan jeg ikke tenke meg at han ikke ville ha kontakt med meg, mens han er i form til å gå på byen..

Gjest gjesta
Skrevet

Hvis det går mer enn en uke.. da bør du nok ta kontakt..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg håper for din skyld at min litt 'kyniske' oppfatelse av dette ikke stemmer..men. Jeg mener ihvertfall at når menn gjør ting på denne måten, først ikke gidde å ta kontakt når du ønsker det, så til slutt gjøre det, fordi de 'bare må' til slutt..da er de ikke så følelsesmessig engasjerte som de skulle vært.

Hadde han oppriktelig vært redd for å miste deg/såre deg ville han ikke gjort det på denne måte mener nå bare jeg.

Og ja, tror også at det bare gjør vondt verre for deg å holde på å ta kontakt nå. Det vil for det første være 'mas' i hans øyne og da trekker han seg enda mer tilbake men for det andre vil han og få en bekreftelse på at du 'er' der, og det er jo kjekt å vite for ham.

Skjønner at det er VANSKELIG å la være å ta kontakt, men stå imot!!

Det vil uansett være til din fordel på tross av hvilket utfall det ender opp med å bli.

Han vet jo veldig godt hva du føler.

Lykke til...

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er imponerende at han klarte en fuktig kveld på byen når "han ikke var i form".

Jeg hadde ikke godtatt og blitt løyet til. Og uansett hvor dårlig han stakkar måtte føle seg, så klarer han vel å ta tlf når du ringer!! Han viser total mangel på respekt for deg, som jeg ikke synns du skal finne deg i. Du er mer verd enn det!

Skrevet

Bit tennene sammen og gi ham en måned til å tenke på. Da kan han ikke klage på at du maser. Men når en måned er gått bør du også kunne forvente et svar om han tenker det skal bli dere i fremtiden. Menn er ofte litt trege i avtrekket når det gjelder følelser. Og det kan faktisk være noe annet som plager ham også, -det trenger ikke nødvendigvis være forholdet til deg.

(Har vært i liknende situasjon med min kjære for noen år siden. Brukte "vente-i-en-måned-metoden" og utba meg et svar på hva som foregikk. Det viste seg å være noe helt annet enn "oss" som plaget ham).

Skrevet

Tusen takk for at noen svarer meg her inne. :P Har ikke så mange venninner her å kunne betro meg til desverre.. :-?

Om jeg ikke hører noe fra ham skal jeg ikke mase på han nå. Skal gi ham 14 dager, så må jeg ringe ham.

Vi har nemlig bestillt oss tur ut av landet i mai på mine bonuspoeng både fly og hotell. Dette er poeng som gikk ut og kan ikke endres på. Og vil om vi ikke bruker disse bill. bare forsvinne. Om 14 dager blir avgiftene belastet mitt kredittkort om jeg ikke avbestiller, og gidder ikke betale et par tusen for en tur om det ikke blir noe av. Hadde bestillt rom på romantisk hotel, der det skulle stå champagne på rommet når vi sjekket inn. :grine:

Håper bare vi sjekker inn der i mai som planlagt :-?

Gjest gjesta
Skrevet

Uff stakkars deg.. det kan ikke være lett å vente & lure.. Men vent & se, kanskje du hører fra ham allerede om en time. :) Fortell hvordan det går :klem:

Gjest Anonymous
Skrevet

Mulig det bare er meg, men jeg hadde ikke gitt han tid. Hvorfor skal man det? Jeg hadde ikke godtatt å måtte sitte på pinne i mange uker så han skulle få bestemme seg. Kan manikke snakke sammen er jo ikke forholdet liv laga alikavel. Etter to år sammen bør man ha såpass med komunikasjon at også slike problemer skal kunne tas opp uten at den ene skal vente mange uker.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Lykke til! Mitt råd hvis det skulle gå gale veien: Ta turen likevel, men be med deg en venninne eller mamma'n din. Synes du har fortjent turen, jeg, og det er helt sikkert noen andre som har lyst til å være med!

Gjest gjesta
Skrevet
Mulig det bare er meg' date=' men jeg hadde ikke gitt han tid. Hvorfor skal man det? Jeg hadde ikke godtatt å måtte sitte på pinne i mange uker så han skulle få bestemme seg. Kan manikke snakke sammen er jo ikke forholdet liv laga alikavel. Etter to år sammen bør man ha såpass med komunikasjon at også slike problemer skal kunne tas opp uten at den ene skal vente mange uker.[/quote']

Helt enig.MEN, gutter kan ha en tendens til å trekke seg unna & trenge litt tid.. Hvem vet hva han tenker på.

Men hva kan hun gjøre?.... Trist, men kanskje denne ventetiden må til for at det skal ordne seg..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville ikke hatt en fyr som trengte en mnd betenkningstid der jegmåtte holde meg unna, men det er meg.

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg ville ikke hatt en fyr som trengte en mnd betenkningstid der jegmåtte holde meg unna' date=' men det er meg.[/quote']

Ikke jeg heller... Men får håpe det ikke tar så lang tid..

:-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...