AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Jeg har en hest på for, men de siste månedene har jeg ikke fått vært der noe særlig. I denne tida har de egentlige eierene ikke bruke henne noenting. Hun har vær helt fin på de småguttene jeg har tatt henne på, men når jeg skulle ut på en lengre tur for litt siden så gikk det ikke bra. I starten var hun helt rolig og fin, helt til hun plutselig begynte å steile, bukke, spinne rundt og ta tak i bittet. Jeg endte med å gå av for så å leie henne forbi der hun ikke ville gå. Var ikke optimalt, men det gikk. Satte meg på, og bare et par minutter senere bar det på’n igjen. Akkurat samme tullet. Valgte da å vende hjemover til stallplassen igjen. Tviler på at det er smerter siden hun har vært helt fin på de andre små-turene våre. Kan det være litt separasjonsangst? Hun har jo tross alt stått med bestekompisene i en paddock i mange måneder uten å bli helt separert fra vennene... Eller er jeg helt på bærtur? Tips? Anonymkode: 6c6e5...129
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Min tidligere hest ble sånn av å stå lenge uten skikkelig trening... innestengt energi og mangel på lederskap. Anonymkode: 982eb...02e
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Min tidligere hest ble sånn av å stå lenge uten skikkelig trening... innestengt energi og mangel på lederskap. Anonymkode: 982eb...02e Hva gjorde du som hjalp? Hun blir ordentlig gæren og vil gjerne fiksa det så fort som det er mulig ettersom det er lett å komme i en farlig situasjon med sånn oppførsel fra hun... Anonymkode: 6c6e5...129
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Lot henne få jobbe og få ut energi i line, og jobbet mye med lydighet og lederskap. Lederskap og lydighet jobbet jeg med konstant under all håndtering. Spesielt like etter jeg kjøpte henne var det en del situasjoner som var farlige, så vi gikk back to basic. Jobbet mye fra bakken for å skape tillit og etablere lederskap, kutta ut all turridning og ridearbeid i andre gangarter enn skritt, fram til hun var ferdig med å oppføre seg som en rodeohest. Deretter begynte vi en del arbeid i bratte bakker, hvor hun fikk springe og få ut energi. Anonymkode: 982eb...02e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå