Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i en annen tråd om et hjem hvor de spiser brødmat til frokost og ikke ostesmørbrød. Hva er den ernæringsmessige forskjellen på disse 2?

Her i huset spiser noen brødskive med ost eller annen pålegg og andre varmer seg en brødskive med ost i mikroen. Jeg har aldri tentkt at det kunne være noen forskjell på disse 2 måter å spise brød med ost.

Noen som vet?

Hilsen Trille

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Her i huset anser vi ostesmørbrød som mat, på lik linje som brød med ost på. Bedre at barna spiser det, enn at de vegrer seg for å spise.

Skulle ikke tro det er forskjell ernæringsmessig heller, men det vet jeg ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Personlig foretrekker jeg at poden plinger ei skive med ost i microen fremfor at han tar på Nugatti.. Og så lenge det ostesmørbrødet ikke utgjør merarbeid for meg, så må han gjerne spise det når vi har brødmat på bordet.

Skrevet

Det eneste er vel at mange har mer ost på et ostesmørbrød enn på en vanlig brødskive, hvilket gjør et ostesmørbrød bittelitt mindre sunt. Bruker man samme mengde av alt, blir det jo akkurat det samme.

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet
Det eneste er vel at mange har mer ost på et ostesmørbrød enn på en vanlig brødskive' date=' hvilket gjør et ostesmørbrød bittelitt mindre sunt. Bruker man samme mengde av alt, blir det jo akkurat det samme.[/quote']

Er ikke ost sunt????

Gjest Anonymous
Skrevet

Ost er bra som variasjon, men som alltid med måte. Det er ikke uten grunn at de aller beste ostene også er de feteste. Per vektenhet er vel f.eks helmelk slankemat i forhold til en vanlig Norvegia (men vi spiser jo selvfølgelig ikke 300 g ost til frokost).

Skrevet

Jeg sier ikke at ost er usunt, bare at litt ost er sunnere enn mye ost - det er tross alt ganske mye fett i ost.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker MYYYE mer ost på brødet om det re kaldt enn på et varmt ostesmørbrød ialle fall. For på ostesmørbrød har jeg bare et lag med ost over pålegg, og gjerne litt krydder, men på brød har jeg ikke annet pålegg somregel, men helst 3 lag med ost, to om jeg har skinke under da, kanskje...

Jeg ser ikke forskjellen i næringsinnhold dersom man bruker lik mengde, annet enn at jeg bare bruker lyst brød til ostesmørbrød da, men godt spiser grovere brød sånn vanlig.

Skrevet

For meg er den eneste forskjellen at det er brød på begge sider .. og at ostesmørbrødet er varmt..

(misliker mikrovarmet ostesmørbrød - så det stekes i smørbrødjern) - så da blir det dobbelt mengde med brød .. og det må da være helt greit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...