prinsessa2282 Skrevet 4. januar 2019 #1 Del Skrevet 4. januar 2019 Hei! Jeg jobber i en IA-bedrift, og var syk på onsdag. Brukte egenmeldingsdag. Jobber turnus og hadde fri i går. I morges følte jeg meg bra så gikk på jobb. Nå er jeg skikkelig dårlig igjen. Skal på jobb i morgen tidlig og søndag, men har ikke sjans til å klare det! Hva gjør jeg? Kan jeg bruke egenmelding igjen, eller må det gå 14/16(?) dager i mellom. Legekontoret er stengt så kan ikke få sykemelding til i morgen tidlig! Noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umulia Skrevet 4. januar 2019 #2 Del Skrevet 4. januar 2019 Har du ikke mulighet til å spørre sjefen? Si det som det er. Enten du kan ta ut egenmelding eller ikke, så klarer du ikke komme på jobb. Du kan evt. satse på å få tilbakestilt sykemelding. Her jeg bor kan jeg ringe til en sentral for alle de små områdene rundt, som kan henvende meg videre til legevakta hvor jeg kan få sykemelding dersom det er kveld/helg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Del Skrevet 4. januar 2019 https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/egenmelding Som du ser i linken går det helt fint siden du jobber i en IA bedrift👍 God bedring! Anonymkode: fd34a...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umulia Skrevet 4. januar 2019 #4 Del Skrevet 4. januar 2019 Jeg kan ikke mye om reglementet, men fant denne artikkelen nyttig 😀 Men ta med i beregningen at jeg har ingen kunnskap om nettstedet er til å stole på.https://www.holdpusten.no/artikler/bruk-av-egenmeldinger-i-en-ia-bedrift/380182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessa2282 Skrevet 4. januar 2019 Forfatter #5 Del Skrevet 4. januar 2019 Takk for svar!<3 Linken fra NAV sa ingenting om mellomrom mellom egenmeldingsperiode, såvidt jeg kunne se. Den andre linken forstod jeg som at jeg kunne være vekke i 8 dager i løpet av en 16dagersperiode. Og så må det gå 16 arbeidsdager før man kan bruke egenmelding igjen. Men gjelder det samme om det ikke er 8 sammenhengende dager, altså ikke to perioder. Sjefen er utilgjengelig i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #6 Del Skrevet 4. januar 2019 5 minutter siden, prinsessa2282 skrev: Takk for svar!<3 Linken fra NAV sa ingenting om mellomrom mellom egenmeldingsperiode, såvidt jeg kunne se. Den andre linken forstod jeg som at jeg kunne være vekke i 8 dager i løpet av en 16dagersperiode. Og så må det gå 16 arbeidsdager før man kan bruke egenmelding igjen. Men gjelder det samme om det ikke er 8 sammenhengende dager, altså ikke to perioder. Sjefen er utilgjengelig i helgen. Det står ganske klart at det ikke er noen begrensninger på hvor mange ganger egenmelding kan brukes, der har du svaret ditt! (Begrensningene ligger i max 24 dager de 12 siste mnd og 8 dager av gangen). Jobber selv i IA bedrift, og vet at du fint kan bruke egenmelding nå i helgen. Anonymkode: fd34a...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #7 Del Skrevet 4. januar 2019 Hvordan fungerer det egentlig med at man må jobbe 16 dager sammenhengende mellom to egenmeldingsperioder når man har en liten deltidsstilling? Jeg jobber 3-7 dager i måneden nå når jeg studerer. Betyr det at det kan måtte gå 5 måneder mellom hver gang jeg kan bruke egenmelding?? 16 dager sammenhengende vil jeg aldri få til.. Anonymkode: ba18a...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakemonsteret Skrevet 4. januar 2019 #8 Del Skrevet 4. januar 2019 (endret) Du kan fint bruke egenmeldingsdager i helga, da regnes egenmeldingsperioden som 5 dager av de 24 dagene, onsdag til søndag, selv om du var på jobb i dag. På samme måte regnes det som 4 egenmeldingsdager dersom man er syk fredag og mandag og har fri helga. Endret 4. januar 2019 av kakemonsteret 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #9 Del Skrevet 4. januar 2019 46 minutter siden, prinsessa2282 skrev: Hei! Jeg jobber i en IA-bedrift, og var syk på onsdag. Brukte egenmeldingsdag. Jobber turnus og hadde fri i går. I morges følte jeg meg bra så gikk på jobb. Nå er jeg skikkelig dårlig igjen. Skal på jobb i morgen tidlig og søndag, men har ikke sjans til å klare det! Hva gjør jeg? Kan jeg bruke egenmelding igjen, eller må det gå 14/16(?) dager i mellom. Legekontoret er stengt så kan ikke få sykemelding til i morgen tidlig! Noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk! du får vel samle sammen onsdag, torsdag og fredag som egenmeldingsdager da selv om du jobbet torsdag. Hvis du fortsatt er syk mandag ville jeg tatt en tur til legen selv om en IA bedrift på papiret aksepterer 8dager egenmelding på rad så er det ikke dermed sagt at det blir tatt så vel i mot.. Anonymkode: abc9a...c5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #10 Del Skrevet 4. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fungerer det egentlig med at man må jobbe 16 dager sammenhengende mellom to egenmeldingsperioder når man har en liten deltidsstilling? Jeg jobber 3-7 dager i måneden nå når jeg studerer. Betyr det at det kan måtte gå 5 måneder mellom hver gang jeg kan bruke egenmelding?? 16 dager sammenhengende vil jeg aldri få til.. Anonymkode: ba18a...2fe det skal være 16 virkedager mellom to egenmeldingsperioder, men man bør jo ikke benytte egenmelding for ofte da er det bedre å ta tak i helsen og gå en tur innom legen, eventuelt heller få en sykemelding dersom det viser seg nødvendig Anonymkode: abc9a...c5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #11 Del Skrevet 4. januar 2019 3 minutter siden, kakemonsteret skrev: Du kan fint bruke egenmeldingsdager i helga, da regnes egenmeldingsperioden som 5 dager av de 24 dagene, onsdag til søndag, selv om du var på jobb i dag. Dette er vel ikke riktig? Er du syk fredag og mandag, og du har en frihelg mellom regnes fire dager. Det regnes vel ikke med en dag du har vært på jobb? Ikke i en IA bedrift i alle fall... Anonymkode: fd34a...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #12 Del Skrevet 4. januar 2019 I en IA bedrift regnes enkeltdager, ikke en periode... Anonymkode: fd34a...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umulia Skrevet 4. januar 2019 #13 Del Skrevet 4. januar 2019 1 time siden, prinsessa2282 skrev: Hei! Jeg jobber i en IA-bedrift, og var syk på onsdag. Brukte egenmeldingsdag. Jobber turnus og hadde fri i går. I morges følte jeg meg bra så gikk på jobb. Nå er jeg skikkelig dårlig igjen. Skal på jobb i morgen tidlig og søndag, men har ikke sjans til å klare det! Hva gjør jeg? Kan jeg bruke egenmelding igjen, eller må det gå 14/16(?) dager i mellom. Legekontoret er stengt så kan ikke få sykemelding til i morgen tidlig! Noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk! Ser ikke ut til at vi kommer til noen konklusjon angående de to linkene og mellomrom mellom egenmeldingsperioder. Det du kan gjøre er å legge inn onsdag tom søndag som en egenmeldingsperiode, og evt snakke med sjefen etter helgen om du skal ta det som en eller to perioder. Det kjekkeste er jo selvfølgelig å få tatt det som to perioder, da du vil bruke to dager for mye med tanke på fridagen din og dagen i dag, hvor du faktisk var på jobb. Men det ordner seg nok uansett 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakemonsteret Skrevet 4. januar 2019 #14 Del Skrevet 4. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er vel ikke riktig? Er du syk fredag og mandag, og du har en frihelg mellom regnes fire dager. Det regnes vel ikke med en dag du har vært på jobb? Ikke i en IA bedrift i alle fall... Anonymkode: fd34a...656 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I en IA bedrift regnes enkeltdager, ikke en periode... Anonymkode: fd34a...656 I egenmeldingsperioden på inntil 8 dager regnes alle kalenderdager fra første sykedag til siste sykedag, uavhengig av hvor mange av disse dagene som er arbeidsdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #15 Del Skrevet 4. januar 2019 1 minutt siden, Umulia skrev: Ser ikke ut til at vi kommer til noen konklusjon angående de to linkene og mellomrom mellom egenmeldingsperioder. Det du kan gjøre er å legge inn onsdag tom søndag som en egenmeldingsperiode, og evt snakke med sjefen etter helgen om du skal ta det som en eller to perioder. Det kjekkeste er jo selvfølgelig å få tatt det som to perioder, da du vil bruke to dager for mye med tanke på fridagen din og dagen i dag, hvor du faktisk var på jobb. Men det ordner seg nok uansett 😊 Konklusjonen er vel klar? I en IA bedrift kan du fint bruke opptil 8 dager egenmelding i samme periode, så dette blir en egenmeldingsperiode. Spørsmålet er vel hvor mange dager som blir regnet som egenmelding i denne perioden. Jeg mener 3, fridagen og den dagen du er på jobb vil ikke bli regnet med, nettopp for det det er en IA bedrift som regner enkeltdager. Anonymkode: fd34a...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umulia Skrevet 4. januar 2019 #16 Del Skrevet 4. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konklusjonen er vel klar? I en IA bedrift kan du fint bruke opptil 8 dager egenmelding i samme periode, så dette blir en egenmeldingsperiode. Spørsmålet er vel hvor mange dager som blir regnet som egenmelding i denne perioden. Jeg mener 3, fridagen og den dagen du er på jobb vil ikke bli regnet med, nettopp for det det er en IA bedrift som regner enkeltdager. Anonymkode: fd34a...656 Spørsmålet var vel om hun måtte vente 16 dager før hun kunne ta ut egenmelding igjen eller ikke, noe som de to linkene ikke var enige om. Kun det jeg mente 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #17 Del Skrevet 4. januar 2019 3 minutter siden, kakemonsteret skrev: I egenmeldingsperioden på inntil 8 dager regnes alle kalenderdager fra første sykedag til siste sykedag, uavhengig av hvor mange av disse dagene som er arbeidsdager. Kan du vise til hvor dette står? Har lett, men ser ikke at det står noe sted at det er sånn i en IA bedrift. Det som står er at du kan være syk i opptil 8 dager i en periode, men finner ingen steder at de dagene du evt har vært på jobb i denne perioden blir regnet med i antall dager. Jeg vet at flere hos oss har vært syk en mandag, og så feks neste mandag igjen, og det regnes som 2 egenmeldingsdager, ikke 8! Anonymkode: fd34a...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessa2282 Skrevet 4. januar 2019 Forfatter #18 Del Skrevet 4. januar 2019 Tusen hjertelig takk for så mange svar! Ble ikke heilt klok på alle svarene, men har forstått det som at jeg kan bruke egenmelding i måren og søndag. Men det er uenighet rundt om fridagen min i går og dagen jeg jobbet idag skal telle med i egenmeldingsdagene.. Jeg jobber som sagt i en IA bedrift, jobber innen helse og omsorg i kommunen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #19 Del Skrevet 4. januar 2019 2 minutter siden, Umulia skrev: Spørsmålet var vel om hun måtte vente 16 dager før hun kunne ta ut egenmelding igjen eller ikke, noe som de to linkene ikke var enige om. Kun det jeg mente 😊 Og det må hun ikke i en IA bedrift! Det er jo det hun jobber i, så svaret er at hun ikke må ha opphold på 16 dager i en IA bedrift så lenge ikke perioden overstiger 8 dager, og det gjør den jo ikke! Anonymkode: fd34a...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #20 Del Skrevet 4. januar 2019 1 time siden, prinsessa2282 skrev: Skal på jobb i morgen tidlig og søndag, men har ikke sjans til å klare det! Hva gjør jeg? Kan jeg bruke egenmelding igjen, eller må det gå 14/16(?) dager i mellom. Legekontoret er stengt så kan ikke få sykemelding til i morgen tidlig! Det finnes vel en legevakt du kan oppsøke? Anonymkode: 8adbf...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå