Umulia Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Har et heftig og smertefullt munnsår i munnviken. Bruker prolip, som anbefalt fra apoteket, noe som har funket for meg tidligere. Denne gangen gikk det kanskje litt lengre før jeg begynte å behandle, så jeg lurer på om det kan ha noe med hvorfor det ikke vil gro. Har hatt det i min. 1 mnd nå og jeg er så lei. Smører mange gangen om dagen for å holde det fuktig slik at det ikke sprekker, men det er nok at jeg sover lenge en natt, så er jeg tilbake til scratch. Hva skal jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Oppsøk lege og be om resept på Valtrex. Anonymkode: 90d1c...edf 1
Umulia Skrevet 4. januar 2019 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2019 Akkurat nå, Brunello skrev: Trofodermin med clostebol. Fåes dette på apoteket? Pris?
Brunello Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 Akkurat nå, Umulia skrev: Fåes dette på apoteket? Pris? I alle fall på italienske apotek. Men pass på å ikke måtte avlegge dopingprøve. 1
Umulia Skrevet 4. januar 2019 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2019 1 minutt siden, Brunello skrev: I alle fall på italienske apotek. Men pass på å ikke måtte avlegge dopingprøve. 😂😂 Heldigvis ikke idrettsutøver jeg da
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 Er det munnsår eller sprekk? Hvis det er sprekk pleier jeg å ha på tjukt lag med vaselin på kvelden når jeg legger meg 3-5 netter. Pluss smøre tynt lag jevnlig gjennom dagen. Da forsvinner de hos meg. Anonymkode: 587ae...545 1
Umulia Skrevet 4. januar 2019 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det munnsår eller sprekk? Hvis det er sprekk pleier jeg å ha på tjukt lag med vaselin på kvelden når jeg legger meg 3-5 netter. Pluss smøre tynt lag jevnlig gjennom dagen. Da forsvinner de hos meg. Anonymkode: 587ae...545 Akkurat det har jeg ikke tenkt over. det er vel flere små sprekker i hele munnviken.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #9 Skrevet 4. januar 2019 Prøvd sinksalve? Jeg smører på et godt lag når jeg legger meg om kvelden og det pleier å gå bort etter en halv uke/ en uke max. Anonymkode: ed188...333
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #10 Skrevet 4. januar 2019 6 timer siden, Umulia skrev: Akkurat det har jeg ikke tenkt over. det er vel flere små sprekker i hele munnviken. Når dette skjer meg så spiser jeg en boks leverpostei så er det borte på et par dager. Legen min sier at det er er typisk tegn på jernmangel. Anonymkode: 8ff09...974
Umulia Skrevet 4. januar 2019 Forfatter #11 Skrevet 4. januar 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når dette skjer meg så spiser jeg en boks leverpostei så er det borte på et par dager. Legen min sier at det er er typisk tegn på jernmangel. Anonymkode: 8ff09...974 Wait whaaat?! Jernmangel er noe som faktisk er reelt hos meg, men jeg har ikke fått sjekket det enda. Kanskje jeg må prøve dette trikset da🤣
Umulia Skrevet 4. januar 2019 Forfatter #12 Skrevet 4. januar 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøvd sinksalve? Jeg smører på et godt lag når jeg legger meg om kvelden og det pleier å gå bort etter en halv uke/ en uke max. Anonymkode: ed188...333 Får teste dette også, om det ikke går over 😄
TinyBean Skrevet 4. januar 2019 #13 Skrevet 4. januar 2019 Bruker Compeed når det slår ut hos meg, funker veldig bra!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #14 Skrevet 5. januar 2019 1 time siden, Umulia skrev: Wait whaaat?! Jernmangel er noe som faktisk er reelt hos meg, men jeg har ikke fått sjekket det enda. Kanskje jeg må prøve dette trikset da🤣 Gjør det,med en gang det begynner å revne i munnviken min så spiser jeg leverpostei boksen med skje, det tar kort tid før det forsvinner, før jeg oppdaget dette kunne jeg ha de revnene i ukesvis og fy fader hvor vondt det er! Anonymkode: 8ff09...974
ablaze Skrevet 5. januar 2019 #15 Skrevet 5. januar 2019 Jeg har hatt herpes-munnsår i over 30 år. Mine sår varer aldri lenger enn en 7-10 dager - er du sikker på at det er et munnsår? Eller mener du sår på munnen/munnviken? Jeg har prøvd mye og smører på Zovirax dersom jeg finner en tube liggende/gidder - klarer ikke si at jeg ser tydelig at det hjelper. Min beste behandlingsmetode/kjerringråd er å ta ren Vademecum på en q-tips og dabbe på et par ganger ila dagen. Det svir, men tørker såret ut fort. 1
Umulia Skrevet 8. januar 2019 Forfatter #16 Skrevet 8. januar 2019 Takk for gode råd! Mange har spurt meg om det er munnsår eller en sprekk i munnviken. Må ærlig si at jeg trodde en sprekk som ble verre og verre, var et munnsår. Men da har jeg visst tatt feil. Tro det bedrer seg nå, men det blusser sikkert opp igjen om en dag eller to, slik det har gjort i en måned nå...
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #17 Skrevet 8. januar 2019 Antix - fås reseptfritt på apotek Anonymkode: 447c5...d2d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå