AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Jeg har stusset på dette. Venninnen min på 30 har en datter på 4 år som hun nekter å spise godteri i ukedagene. Selv sitter hun og spiser ostepop foran datteren i ukedagene og datteren gråter fordi hun også vil ha. Blir alltid kjefting ut av det: «nei, du får ikke, gå på rommet ditt!» mens hun spiser ostepop og datteren gråter. Dette er jo overhodet ikke innafor? Anonymkode: 979e0...a22
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Hva med å ta det opp med venninnen din istedet for å sladre om det her ? Anonymkode: 009b8...178 14
Gjesten Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Nei, det er ikke hyggelig oppførsel, men det er vel heller ikke din sak? 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Høres bra ut. Mora kan ødelegge egen helse, men ikke greit å ødelegge barna på samme tid Hils Ronja, forresten Anonymkode: ae241...3d9 8
Gjest O.G. Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 Still det som spørsmål: Hvorfor eter du ostepop foran ungen når ungen ikke kan få, egentlig?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 Er det sant, er det fælt! Anonymkode: b4b76...b0d 12
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 (endret) Stakkar liten 😢 Det er jo rett å slett ondskapsfullt. Endret 4. januar 2019 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #8 Skrevet 4. januar 2019 For en hensynsløs, egoistisk måte å behandle andre mennesker på, som mor lærer videre til barnet sitt! Anonymkode: 51a73...f34 13
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #9 Skrevet 4. januar 2019 Det minner meg om morra mi. Hun sa alltid NEI! det har ført til at jeg gjør som jeg vil, og sier aldri nei til meg selv når jeg vil ha noe. Uansett går det utover meg selv, men jeg unner meg selv ting morra mi ikke gjorde. Så lenge det gjør MEG glad... Anonymkode: c01eb...e02 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #10 Skrevet 4. januar 2019 Nei, det er ikke greit. Jeg prøver selv å være en god mor og begrense barnas inntak av snop, chips osv. Jeg spiser dessverre mer slikt enn jeg bør selv, men da etter at barna har lagt seg Jeg rydder alltid vekk "dritten" etterpå, så barna får det ikke med seg og jeg prøver å kutte ned Vet jo at jeg ikke har mer godt av det enn barna, men vil i alle fall ikke overføre mine dårlige vaner til dem. Anonymkode: 6c689...384 10
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #12 Skrevet 4. januar 2019 Jeg skjønner moren når det kommer til prinsippet om å ikke spise godteri i ukedagene. Men herregud for en måte å gå frem på! Eier hun ikke selvinnsikt? Dette er jo å gi ungen dobbeltmoral inn med morsmelken... Anonymkode: ae3b3...c68 24
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #13 Skrevet 4. januar 2019 Fæl mor, rett og slett. Anonymkode: 3136a...c87 9
Trolltunge Skrevet 4. januar 2019 #14 Skrevet 4. januar 2019 Ikke ok, med mindre man ønsker å lære barn opp til å bli egoistiske, uten sympati for andre. 5
Måbarefåsiat... Skrevet 4. januar 2019 #15 Skrevet 4. januar 2019 Stygt gjort. Jeg spiser godteri i uken, ungen min får ikke. Men jeg sitter ikke foran han og spiser da. Makan! 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #16 Skrevet 4. januar 2019 Lever hun etter "gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør"-prinsippet? Anonymkode: 33357...336 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #17 Skrevet 4. januar 2019 Jeg kan fint spise sjokolade foran femåringen min uten at han får, eller han får gjerne et par ruter, mens jeg spiser en halv plate. Han spiser nemlig langt mindre kcal enn meg hver dag, veier langt mindre enn meg, og bør spise langt mindre sukker enn meg. Men jeg snakker ikke sånn til ham! Jeg forklarer enkelt at han har fått nok nå, og at resten mitt. Han protesterer veldig skjeldent på det. Jeg reagerer mye mer på hvordan hun kommuniserer med barnet enn på at hun begrenser inntaket av ostepop.. Som ingen burde spise spør du meg.. Anonymkode: 0c821...668 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #18 Skrevet 4. januar 2019 Trodde det var vanlig å vente med godteriet til barna har lagt seg eller ev er ute av rommet. Veldig spesielt å spise godteri foran barnet sitt også nekte barnet det. Veldig spesielt og slemt. Anonymkode: 9bb4b...d3d 11
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #19 Skrevet 4. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan fint spise sjokolade foran femåringen min uten at han får, eller han får gjerne et par ruter, mens jeg spiser en halv plate. Han spiser nemlig langt mindre kcal enn meg hver dag, veier langt mindre enn meg, og bør spise langt mindre sukker enn meg. Men jeg snakker ikke sånn til ham! Jeg forklarer enkelt at han har fått nok nå, og at resten mitt. Han protesterer veldig skjeldent på det. Jeg reagerer mye mer på hvordan hun kommuniserer med barnet enn på at hun begrenser inntaket av ostepop.. Som ingen burde spise spør du meg.. Anonymkode: 0c821...668 Alt kan sies, sålenge det sies ordentlig 👍 Anonymkode: ae3b3...c68 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #20 Skrevet 4. januar 2019 Jeg forsøker å huske at barn lærer mer av det de ser meg gjøre, som det jeg ber dem gjøre. Så jeg smugspiser i ukedagene eller etter leggetid om det er noe utsunt og drikker jeg brus i ukedagene så skjules det i kaffekoppen. De kan fint lære at det er forskjell på hvem som får hva og når, men godteri er en så stor fristelse for barn - samt at jeg har heller ikke godt av det. Anonymkode: 203d3...104 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå