Gå til innhold

To åring bare babler og er frustrert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, når er det vanlig at barn begynner å si ord? Nevøen min er to år, og bare babler. Jeg tilbringer mye tid hos søstra mi, med dattera mi som er samme alder som nevøen min.. Han har en utrolig energi, men virker frustrert fordi han vil si ting, men klarer ikke. Så kan begynner å ødelegge ting og slå ting rundt seg..Han spiser heller ingenting, drikker bare melk, juice og brus.. føler ting er så feil, men hvert barn er jo forskjellig. Tenker det løsner seg etterhvert? Helt ærlig ser jeg ikke at hun fokuserer på språket eller spisingen, setter ham ofte foran TV, men hun har fått dårlig helse etter fødsel, at hun kanskje tenker det løsner etterhvert? 

Hva kan man gjøre? Dette er vel helt normalt? 

Anonymkode: d2c20...882

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn. Den ene var svært sen med språket, den andre imponerende tidlig med språket. Dette har gjort meg ydmyk. Jeg forstår at det ikke alltid er sånn at en forelder er flink og en annen ikke er flink, fordi barna utvikler seg ulikt.

Faktisk skal det ekstremt mye til av manglende/dårlig omsorg for et barn av denne grunn blir vesentlig hengende tilbake med språket. Som oftest er det andre grunner. 

Anonymkode: 4b3a4...603

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor datter er sen med språket, 3 år nå, men det dukke en oppsving etter at hun fikk dren i ørene. Hva med å sjekke ørene hos spesialist?

Anonymkode: e99ef...a2f

AnonymBruker
Skrevet

Ville vært mer bekymret for dårlig samspill og elendig kosthold. Språket kommer nok snart (så sant hørselen fungerer). 

Anonymkode: 1fa81...682

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...