Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere ikke reise litt hver for dere da? Jeg mener det må være helt innafor i deler av ferien, og at det å være med på sydentur ikke er noe man må være med kjæresten sin på...

Selv er jeg litt i samme situasjon, men med den store forskjellen at jeg synes det er helt greit. Jeg er også at typen som kan like en god sydenferie - veldig glad i bare å slappe av på strande, og ellers få sol og varme. Kjæresten misliker varme og strand, og kan aldri tenke seg å reise til syden, men vil heller være på en hytte i Nord-Norge i ukevis av gangen hvor det for meg holder med bare noen dager. Storbyferier eller det å gå fra hytte til hytte i fjellet er derimot noe vi liker veldig godt begge to, og da er dette noe vi prioriterer i tiden vi ferierer sammen. Jeg reiser til syden med venninner og han er på hytta en uke eller så uten meg.

Uten å vite noe om andre sine forhold - klarer jeg ikke se at manglende enighet om det å reise til syden skal være grunn nok til å slå opp... Sydentur med venninner trenger jo heller ikke være bare fest, og det går fint an å reise med venninner som bare vil ligge med en bok på stranden.

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min ville også ha meg med til syden, men jeg hadde virkelig ikke lyst. Ville heller tatt meg en ferietur i Sverige liksom. Jeg har et favoritt land som han ikke hadde noe interesse av å dra til, hadde ikke noe annet valg enn å akseptere det, selv om jeg syntes at det var leit.

Anonymkode: 9c077...d4b

Skrevet

Dokker er jo veldig enspora begge to. Du må til syden, han må til Trysil. Finnes det ingen mellomting dere kan gjøre sammen, som ikke går utover trafisjonsturen hver for dere?

Gjest Dævendøtte
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det faktisk er slik at han aldri vil til syden så føler jeg nesten det blir vanskelig i framtiden.

Anonymkode: 75ddb...2a6

Ekte kjærlighet, skjønner jeg ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg ts. Jeg elsker Syden og prioriterer mye for å reise dit. Spiser billig mat flere måneder for å få råd. Jeg synes han kan droppe Trysil et år for å reise til syden med deg.  Du gir mer enn hva du får. 

Anonymkode: 418df...149

Skrevet

Jeg forstår selvsagt at du ønsker han skal få oppleve ferie slik du liker det, men på den annen side, det kan jo fort bli veldig kleint hvis han tydeligvis ikke trives med den formen for ferie.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår han, for jeg er heller ingen Syden-person. Det frister rett og slett ikke. Og var DET det viktigste i forholdet så fikk min partner finne en annen. Man må akseptere ulikheter. 

Anonymkode: 82877...0b1

Skrevet

Hopp på turer (feks i august) kan man få til 2000-3000 kroner. Kan du ikke spandere på han en tur, så får han "testet" syden? Om han liker det, så vil det jo være enklere for han å motivere seg til å spare til en ny tur.

Om Trysilturen er årets høydepunkt for ham, mens han ikke føler noe særlig  ønske om å prøve syden, så forstår jeg godt at han ikke vil droppe den årlige turen. Nå aner jeg ikke hvor gamle dere er, men sannsynligheten er jo stor for at den tradisjonen uansett vil dø ut på sikt, når folk får familie (iallefall vil den flyttes fra påsken).

Skrevet
På 4.1.2019 den 14.24, AnonymBruker skrev:

Dro til syden med 2 venninner i sommer men det er jo ikke det samme. Vil at kjæresten min skal oppleve syden med meg, og gjøre koselige ting -ikke bare drikketur til syden slik det blir med venner.

Anonymkode: 75ddb...2a6

Vil du til syden med kjæresten din, eller vil du på ferie med kjæresten din et sted det er varmt og dere kan kose dere i varmen? Dersom han trives best på fjellet og i naturen, anbefales en sveitsisk eller italiensk innsjø. Om sommeren er det utrolig fint, romantisk og ikke minst varmt og godt ved innsjøene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...