Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, flyttet banklånrt mitt over til en annen bank også plutselig ringte DNB for å spørre om å flytte tilbake. Trodde ikke bankene hadde lov til å ringe selv, men at vi måtte ringe dem?

Mtp. «Reklamere» for lån.

noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: 7235f...e38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fullt lovlig :)  Helst skal dem kunne gi deg ett bedre tillbud eller en redningsrabatt... mvh, forsikringsdame

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov hvis du har et kundeforhold hos dem, f.eks. bankkonto, eller du ikke har reservert deg mot telefonsalg.

Anonymkode: 883b2...f5f

Skrevet

Selvfølgelig har de lov til å ringe deg i det du er i ferd med å bytte fra dem til noen andre. Som regel vil de komme med et bedre tilbud, og du vil tjene på dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De har lov til å gi deg et bedre tilbud

Anonymkode: 6ef66...174

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har selvsagt lov til å ringe kundene sine

Anonymkode: df8a2...698

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, flyttet banklånrt mitt over til en annen bank også plutselig ringte DNB for å spørre om å flytte tilbake. Trodde ikke bankene hadde lov til å ringe selv, men at vi måtte ringe dem?

Mtp. «Reklamere» for lån.

noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: 7235f...e38

Denne typen oppringninger er det Telenor har fått/vurderes om de skal få? (husker ikke helt) bøter i mengder for. Telenor har ringt opp kunder som har forlatt dem i håp om å få kundene tilbake. Da de ringte meg og jeg gjorde dem oppmerksom på det jeg da hadde lest i avisen, var svaret at de etter 14. dager hadde lov til å tinge tidligere kunder med tilbud om å vende tilbake. Vil anta samme regel gjelder for DNB som for Telenor. 

,en om de virkelig har lov til denne typen oppringning mener jeg er omtvistet enten det er 14 dager eller et annet antall dager. Bruk google og se på Forbrukerombudets sider.

Anonymkode: 1552e...2b8

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har selvsagt lov til å ringe kundene sine

Anonymkode: df8a2...698

Hun er ikke lenger deres kunde når hun har forlatt dem. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke lenger deres kunde når hun har forlatt dem. 

Hvor står det at Ts ikke er kunde der lenger? Det står at lånet er flyttet 

Anonymkode: 6ef66...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...