AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Hei, flyttet banklånrt mitt over til en annen bank også plutselig ringte DNB for å spørre om å flytte tilbake. Trodde ikke bankene hadde lov til å ringe selv, men at vi måtte ringe dem? Mtp. «Reklamere» for lån. noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 7235f...e38
vivale Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Det er fullt lovlig Helst skal dem kunne gi deg ett bedre tillbud eller en redningsrabatt... mvh, forsikringsdame 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Det er lov hvis du har et kundeforhold hos dem, f.eks. bankkonto, eller du ikke har reservert deg mot telefonsalg. Anonymkode: 883b2...f5f
TheGirlWhoWaited Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Selvfølgelig har de lov til å ringe deg i det du er i ferd med å bytte fra dem til noen andre. Som regel vil de komme med et bedre tilbud, og du vil tjene på dette. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 De har lov til å gi deg et bedre tilbud Anonymkode: 6ef66...174 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 De har selvsagt lov til å ringe kundene sine Anonymkode: df8a2...698
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, flyttet banklånrt mitt over til en annen bank også plutselig ringte DNB for å spørre om å flytte tilbake. Trodde ikke bankene hadde lov til å ringe selv, men at vi måtte ringe dem? Mtp. «Reklamere» for lån. noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 7235f...e38 Denne typen oppringninger er det Telenor har fått/vurderes om de skal få? (husker ikke helt) bøter i mengder for. Telenor har ringt opp kunder som har forlatt dem i håp om å få kundene tilbake. Da de ringte meg og jeg gjorde dem oppmerksom på det jeg da hadde lest i avisen, var svaret at de etter 14. dager hadde lov til å tinge tidligere kunder med tilbud om å vende tilbake. Vil anta samme regel gjelder for DNB som for Telenor. ,en om de virkelig har lov til denne typen oppringning mener jeg er omtvistet enten det er 14 dager eller et annet antall dager. Bruk google og se på Forbrukerombudets sider. Anonymkode: 1552e...2b8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #8 Skrevet 4. januar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har selvsagt lov til å ringe kundene sine Anonymkode: df8a2...698 Hun er ikke lenger deres kunde når hun har forlatt dem. Anonymkode: 1552e...2b8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #9 Skrevet 4. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun er ikke lenger deres kunde når hun har forlatt dem. Anonymkode: 1552e...2b8 Hvor står det at Ts ikke er kunde der lenger? Det står at lånet er flyttet Anonymkode: 6ef66...174
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå