AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Fikk E på min siste eksamen og ble veldig skuffet, hadde håpet på en C så ble veldig overrasket. Vet jeg failet litt på flere av svarene i oppgavene, men likevel trodde jeg ikke dette skulle trekke så mye ned. Nå føles det uoppnåelig å bare få en C. Eksamen var i ped.historie hvis det har noe å si. Vi hadde en 6 timers hjemmeeksamen. Dere som har hatt hjemmeeksamen hvordan fører dere opp kildene uten apa stil når det ikke skal være det i teksten? Trenger noen eksempler på dette siden jeg ikke fikk dette helt til. Vet også at jeg må bli bedre på å reflektere og formulere setningene bedre, men synes det er vanskelig! Lurer også på hva som skal til får at jeg får bedre karakter neste gang for vil ikke ha flere E. Er veldig spent på å få begrunnelse fra sensor, føler de har vært veldig strenge Anonymkode: 30029...5c5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Kan du også be om muntlig begrunnelse? Anonymkode: 74b20...c79
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Du skriver at du failet på flere svarene i oppgavene, at du slet med å få til kildene og at du bør bli flinkere til å reflektere og formulere deg. Små feil som dette, kan trekke ned karakteren betraktelig - så karakteren er nok ganske riktig selvom de virker strenge. For å få C på eksamen på man ha sånn 75,9 til 64 % rett i følge karakterskalaen. En E kan ligge på sånn 51,9 til 40%. Det er vanskeligere å få en god karakter på en hjemme eksamen enn en skriftlig eksamen, da det er høyere krav til selvstendighet, refleksjon og kildebruk. Kan det være at du tror at du kan mer enn du egentlig gjør, siden at du mener at karakteren er feil? Bra at du har bedd om begrunnelse. Jeg har ingen gode tips, da jeg alltid har vært flink til å anvende pensumet og reflektere. Det eneste jeg bruker tid på er å tilegne meg pensum og sile ut. Har C i snitt. Anonymkode: 009b9...725
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå