Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har startet i en jobb der det ble avtalt 2 ukers ubetalt opplæring men man kunne få gratis mat under den tiden. Første dag var 3 desember, men jeg har ikke jobber 2 hel fulle uker fordi jeg jobbet spm julehjelp et annet sted. Jobbet 3 dager første uka og 2 andre uka, så jobbet jeg en gang i blant i hele desember (kanskje 3 ekstra vakter) som jeg ikke fikk betalt for. Sjefen spurte om jeg kunne jobbe og sa «jeg tror du har noen dagee igjen av opplæring», så ble jeg spurt om å jobbe der jeg var julehjelp og da sa jeg til den andre jobben at jeg ikke kunne komme likevel så ble hun ganske sur på meg, men jeg måtte jo gå der jeg fikk betalt for å gjøre jobben min, det er en grunn til at jeg søkte jobb in the first place.

Nå ble jeg spurt om å jobbe i dag på det stedet som ikke betaler meg, ingenting ble sagt angående lønn eller kontrakt. Kan jeg kreve nå å få betalt for i dag og de vaktene framover? 

Anonymkode: fad8b...046

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De stedene jeg har jobbet har jeg fått betalt under opplæring. Har du snakket med sjefen din om lønn? Er du organisert?

Anonymkode: a3770...696

• Liker 2
Skrevet

Du skal ha lønn under opplæring. Utnyttelse kalles det din sjef gjør...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ren utnyttelse! Du skal altså jobbe gratis? Fy flate for en sjef! Jeg hadde aldri ønsket å jobbe på et slikt sted. Tips arbeidstilsynet.

Anonymkode: e1a82...40e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

All opplæring skal være betalt. Du er blitt lurt, og det på det groveste! Det er mange som prøver seg med krav om etpar dagers gratis opplæringsjobbing, og selv om det heller ikke er innafor, så er det i alle fall bedre enn TO UKER!! Hvis man regner 37,5 timers uke og minstelønnssats på 157,18 kr/time (gjetter serveringsbransjen og at du er over 20 år) har sjefen din snytt deg for 11788,50 kroner i bruttolønn! I tillegg har han snytt samfunnet for skattepenger (siden du jobber gratis er det jo ikke trukket skatt) arbeidsgiveravgift og andre sosiale kostnader, og han snyter deg for sykepengerettigheter og alt annet velferdsstaten er bygget på.

Dette er såpass graverende at han burde meldes til rette myndigheter.  

Anonymkode: abb7f...0b4

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...