AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Jeg har vært inne i et ekstremt vanskelig år psykisk. Bulimi har vært det største problemet (myye overspising). Har jobbet ekstremt mye med meg selv og må være veldig bevisst hver dag. Føler meg som et nytt menneske nå som jeg klarer å være mer normal og som ikke er inne i den "tåken" akkurat nå. Problemet er at når jeg først kommer ut av det blir jeg ekstremt nede og det tar lang tid å bli normal. Julen har vært vanskelig, men som et under er jeg nå tilbake i gode vaner. Nå er jeg invitert i bursdag om noen dager, og det blir middag og kaker osv. Jeg må unngå slike fristelser fordi jeg ikke klarer å stoppe. Og da tar det meg noen ganger flere uker å klare å komme tilbake. Selv om jeg kanskje klarer å ikke ta av i bursdagen har jeg alltid endt med å gjøre det når jeg kommer hjem. Det eneste jeg vil vite, er om det er rettferdiggjort å droppe bursdagen til en jeg er glad i, for å unngå tilbakefall? jeg trenger bare å bli litt sterkere først Anonymkode: 08779...5b4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Kan du ikke si det du skriver her, og så blir dere enige on hva dere sier til de andre bursdagsgjestenen om hvorfor du ikke er der? Er ikke sikkert det blir tema en gang- det holder å si at du ikke kan denne gangen Men når det er sagt håper jeg du får hjelp fra helsevesenet så du slipper å stå alene i noe så tøft. Anonymkode: 8bdb5...08a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Kan du komme etter servering? Om ikke synes jeg det er innafor å droppe ja. Det er kun en bursdag, og venninnen din har garantert forståelse. Anonymkode: ab62c...91b 1
prettylittlemisfit Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 På 4.1.2019 den 11.06, AnonymBruker skrev: Jeg har vært inne i et ekstremt vanskelig år psykisk. Bulimi har vært det største problemet (myye overspising). Har jobbet ekstremt mye med meg selv og må være veldig bevisst hver dag. Føler meg som et nytt menneske nå som jeg klarer å være mer normal og som ikke er inne i den "tåken" akkurat nå. Problemet er at når jeg først kommer ut av det blir jeg ekstremt nede og det tar lang tid å bli normal. Julen har vært vanskelig, men som et under er jeg nå tilbake i gode vaner. Nå er jeg invitert i bursdag om noen dager, og det blir middag og kaker osv. Jeg må unngå slike fristelser fordi jeg ikke klarer å stoppe. Og da tar det meg noen ganger flere uker å klare å komme tilbake. Selv om jeg kanskje klarer å ikke ta av i bursdagen har jeg alltid endt med å gjøre det når jeg kommer hjem. Det eneste jeg vil vite, er om det er rettferdiggjort å droppe bursdagen til en jeg er glad i, for å unngå tilbakefall? jeg trenger bare å bli litt sterkere først Anonymkode: 08779...5b4 Du må tenke på deg selv aller først, om du tror du kommer til å få tilbakefall, så ikke utsett deg selv for situasjonen. Du kan også velge å se på det på en annen måte, og ta utfordringen. Hadde bulimi og anoreksi i flere år, vet at det er veldig vanskelig i slike situasjoner. Sender gode klemmer 😊 og lykke til ❤ 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 Jeg syns at du kan droppe bursdagen for å ta vare på din egen psykiske helse , uten at du trenger å ha dårlig samvittighet for det eller trenger å forklare noe om det. De andre gjestene har egentlig ikke noe med hvorfor du ikke kommer! Men om det kun er pga du er redd for å spise kaker og mat så syns jeg du bør gå, og unne deg mat og kaker uten dårlig samvittighet. Men om du vet at det blir sånn at du drar hjem å har det enda vondere med deg selv etter bursdagen så dropp det. Jeg håper du får behandling for spiseforstyrrelsen din! Har vært der hvor du er og blitt frisk Anonymkode: 1e9c4...751
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 Synes absolutt det er innafor når det er såpass nylig! Forklar situasjonen til venninnen din, og foreslå en alternativ feiring dere to kan gjøre sammen (som ikke inkluderer mat). Feks kino eller teater. Lykke til! Anonymkode: 38c28...f54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå