Gå til innhold

Hva er vitsen med kondomer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om du ikke forstår det så er du nok ikke gammel nok til å ha sex.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husker en lege sa til meg at hvis du har 1% sjans for å bli gravid hver gang, så blir det en relativt høy sanssynlighet i løpet av et år. 

Anonymkode: ce948...6d5

• Liker 5
Gjest Belle âme
Skrevet
24 minutter siden, SlemUlv skrev:

Fordi hormonprevensjon ikke er for alle. Ikke alle vil kødde med hormonene sine, og det skjønner jeg godt. 

Derfor eg skreiv «spiral», som blant anna omfanger kobberspiral. Kobberspiral inneheld ikkje hormoner😉

Skrevet
Akkurat nå, Belle âme skrev:

Derfor eg skreiv «spiral», som blant anna omfanger kobberspiral. Kobberspiral inneheld ikkje hormoner😉

Jeg blir nektet å bruke kobberspiral, fordi det forsterker menssmerter, og blødninger 😛 så ikke alle kan bruke det heller ;) Men jeg ville heller aldri brukt metoden TS gjør, da jeg ikke bør bli gravid pågrunn av helse problemer 

AnonymBruker
Skrevet

App eller kalendermetoden har ikke 1% sikkerhet.

Det er en metode for voksne par som i utgangspunktet ikke synes det er noen krise å få barn, men vil utsette det litt. Hvis ikke ville jo alle brukt dette, ikke sant. Da ville ingen brukt kondom, p-piller eller spiral, hvis en app var like trygt.

Appen kan ikke vite når du har eggløsning. Den går ut fra en gjennomsnittskvinne. Noen har eggløsning senere eller tidligere enn det som er standard. Og det er faktisk mulig å ha eggløsning to ganger i en syklus! Selv om appen får vite når forrige syklus begynte, så kan den ikke se inn i fremtida. Vi er ikke maskiner.

Kalendermetode kan være "trygt" hvis det brukes av noen som har hatt menstruasjon i mange år, kjenner sin egen syklus godt, og "vet" at den er stabil (det kan man egentlig aldri vite). Og det i tillegg brukes kondom i deler av syklusen. Men dette må du sette deg bedre inn i TS. Ta en prat med fastlegen din, eller en gynekolog.

Anonymkode: 3d5aa...13f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og typen hadde samleie 1 uke før mensen og jeg ble ikke gravid. Så tviler sterkt på at jeg vil bli gravid fremover om vi har sex dagene før mensen

Anonymkode: 4ed3e...b77

Sædceller lever opp til en uke inne i kvinnen. At du ikke har blitt gravid enda tyder bare på at du kanskje ikke er så fruktbar, men jeg vedder på at du er gravid innen ett år. 

Anonymkode: 87889...ea4

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du gammel nok til å ha sex?

Anonymkode: ffd22...2d2

Om personen er under 16, vil jeg tro dette er en kommentar ts virkelig driter i....

Anonymkode: df0ac...44d

Skrevet

Det er jo sant. En kvinne kan bare bli gravid dagene før og på eggløsningdagen.

Hva har du lært da?

Er klar over kjønnssykdommer om man ikke bruker kondom men jeg har fast partner 

Du er også klar over at begge må sjekke seg for kjønnssykdommer, hvis dere har hatt sex med andre? Det er ikke sånn at dere ikke kan smitte hverandre bare fordi dere er faste partnere. 

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, SlemUlv skrev:

Jeg blir nektet å bruke kobberspiral, fordi det forsterker menssmerter, og blødninger 😛 så ikke alle kan bruke det heller ;) Men jeg ville heller aldri brukt metoden TS gjør, da jeg ikke bør bli gravid pågrunn av helse problemer 

Kobberspiral, eller spiral generelt er veldig vondt for oss menn som er svært velutrustede. Når vi går dypt for å stimulere livmortappen får man smerter i penis. Du skal være glad du ikke bruker slikt. Ihvertfall om du omgåes velutviklede menn.

Problemet er ofte å finne et kondom som er stort nok til å ikke gi smerter i penis, og da blir det gjerne til at man foretrekker kvinner som bruker pillen.

Anonymkode: ae2fb...482

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kobberspiral, eller spiral generelt er veldig vondt for oss menn som er svært velutrustede. Når vi går dypt for å stimulere livmortappen får man smerter i penis. Du skal være glad du ikke bruker slikt. Ihvertfall om du omgåes velutviklede menn.

Ja stakkar sere, glem oss kvinner som får SYKT vondt om penis dunker borti tappen. 
Eller hvor vondt det er å sette i spiral. Eller hvor vondt det er å føde.... men stakkar dere 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SlemUlv skrev:

Ja stakkar sere, glem oss kvinner som får SYKT vondt om penis dunker borti tappen. 
Eller hvor vondt det er å sette i spiral. Eller hvor vondt det er å føde.... men stakkar dere 

Min DYPESTE medfølelse til alle kvinner som har vondt. Ingen kvinner burde kjenne smerte under sex-leken.

Skrevet

Tre av mine venninner/bekjente har fått barn på denne måten, inkl. avhopp i svingen :kari:

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er ofte å finne et kondom som er stort nok til å ikke gi smerter i penis, og da blir det gjerne til at man foretrekker kvinner som bruker pillen.

:roll:

Anonymkode: af9c1...808

AnonymBruker
Skrevet

Haha:D

Nei men den beregner utifra når du hadde mensen sist og kalkulerer når eggløsningen skal komme.

Den kan aldri vite. Den kan spå, og forutsi, men den vet ikke. Jeg bruker appen Natural Cykles som bruker basaltemperatur til å spå eggløsning, og den flytter eggløsningen min nesten hver mnd. Det har ikke skjedd at appen har hatt 100 % rett på dagen, selv om jeg bruker temperatur og måler hver dag. Bruker derfor kondom i tillegg. Stress kan forskyve eggløsning, det er faktisk også mulig å ha to eggløsninger per syklus. Sperm kan dessuten leve mange dager i livmoren din, hvis du da i tillegg får en forskyvet eggløsning er du stuck. Selv om mensen er regelmessig, er det ikke gitt at eggløsningen er det. Noen damer får eggløsning på syklusdag 10, andre på syklusdag 18. Det er store variasjoner hos ulike kvinner, og selv for hver enkelt kvinne er ingen måneder helt like. En app har ingen forutsetning og kan på ingen måte si når du har eggløsning, bare spå når du antageligvis får det. Den eneste som kan si nøyaktig når du har eggløsning, er en gynekolog med et ultralydapparat.

Gratulerer som snart gravid. 

Anonymkode: 2d295...3cd

• Liker 3
Skrevet

Hvordan mener du appen kan si når du har eggløsning? Har du kobla den til livmora di og hele systemet da eller?

Anonymkode: 65f79...1e0

😂 😂 😂 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Man stimulerer ikke livmortappen. Livmortappen ligger heller ikke dypt. Kobberspiral sitter inne i livmorhulen. Dit kan ikke penis komme. Det du skriver er bare tull.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man stimulerer ikke livmortappen. Livmortappen ligger heller ikke dypt. Kobberspiral sitter inne i livmorhulen. Dit kan ikke penis komme. Det du skriver er bare tull.

Så du mener at man ikke kan kjenne trådene på spiralen med kuken liksom....

Hallo....🙄

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker en lege sa til meg at hvis du har 1% sjans for å bli gravid hver gang, så blir det en relativt høy sanssynlighet i løpet av et år. 

Anonymkode: ce948...6d5

Nå kommer det vel litt an på hvor mye sex man har:-)

AnonymBruker
Skrevet

Det er både viktig og smart å bruke kondom. 

Anonymkode: fcb9e...5d2

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg og typen hadde samleie 1 uke før mensen og jeg ble ikke gravid. Så tviler sterkt på at jeg vil bli gravid fremover om vi har sex dagene før mensen

Du er ikke så god på prosent eller sannsynlighetsregning, er du vel? Hvis sannsynligheten for å bli gravid er 1 (som du selv sier), øker for at det skjer én gang hvis dere har sex 100 ganger, til 19,2%... I tillegg så FUNGERER FAKTISK IKKE sånne apper eller målinger for å kartlegge syklusen fordi både målingene og syklusene er alt for unøyaktige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...