AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 I går feiret vi samboers 39 års dag med kake og kaffe. Min mor, tante og mormor kom, pluss min samboers mor. Da vi alle var ferdige og fullproppet i kake ville seksåringen smake på kakepynten. Svigermor (som vanligvis lager styr av småting) gikk på do og kom tilbake. Da ble hun helt hysterisk og begynte å kjefte på seksåringen fordi hun plukket på kaken. Slik skulle man ikke holde på. Jeg hadde jo gitt seksåringen lov, fordi den delen av kaka som kom fra fryseren og som var igjen kom jeg til å kaste uansett. Jeg prøvde å roe ned svigermor med at vi hadde gitt hun lov, men da flyttet hun kjeften mot meg og barneoppdragelsen.. Min mor, mormor og tante satt der helt sjokkerte... Min mann tok for seg sin mor og ba hun om å gå.. Koselig feiring må en si... Slike episoder har vi ofte, og vi kan ikke dra på besøk til svigermor uten at hun blir sint på seksåringen for noe h*n gjør... Min mor har anbefalt meg å slutte å bruke hun som barnevakt etter en episode hvor hun skjelte ut barnebarnet sitt fremfor min mor pga. at hun hadde mast om å få dra dit en gang de skulle "dele "på barnevakten da vi var bortreist.. Det endte med at min mor tok seg fri fra arbeid for å ta over hele ansvaret mens vi var borte. Uansett hva vi sier så har denne damen rett i følge seg selv, og nå vurderer vi å kutte ut besøk og invitasjoner... Jeg har sagt til min samboer at jeg ikke orker flere slike besøk og at vi rett og slett må ta tak i dette før jeg virkelig reagerer selv... Hva tenker utenforstående? Anonymkode: cdeea...0dd 11
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Jeg tenker at dere gjør rett i å kutte ut/ned på besøk/invitasjoner en periode. Samtidig må dere/mannen ta en alvorlig samtale med henne om hvorfor. At dere ikke aksepterer at hun skriker/kjefter til deres familie. Verken barn eller voksne. At hun for fremtiden, dersom hun blir invitert til dere, ikke får lov til å gi barnet tilsnakk. Hun får ikke lov til å si noe om barneoppdragelse overhodet. Og at hun blir kastet rett ut om dere noensinne opplever noe sånt igjen. Anonymkode: 5893a...3a3 22
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Fy fader for ei fæl kjerring! Kutt henne ut, eller på kg-språk : dump henne!! Anonymkode: e1c2d...081 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Min svigermor kunne også gjort det der, hun er ikke så ille at vi kutter all kontakt, men hun kan være rimelig hysterisk og oppfarende for ingenting. Veldig slitsomt, og ikke noe man bør utsette barn for i stor skala. Kutt ned på alenetid med barnet i første omgang, og hvis det fortsetter like ille i familieselskaper så si fra at dere ikke vil treffes på en stund pga oppførselen hennes. Antar at dama sliter litt psykisk. Det gjør hvertfall min svigermor. Anonymkode: 47b8a...2f2 9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 Og hvordan ble stemningen etter at bestemor ble kastet ut? Syns ikke at det tar seg ut å stå og plukke på en pyntet kake. Da hadde det vært bedre om noen hadde tatt av pynten med en gaffel og lagt det på en asjett. Nå vet ingen her om dere lar ungen få viljen sin eller oppdrar i frie tøyler. Det var bare et par eksempler du kom med. Hvis et barn på 6 år maser i timesvis om noe, så er det lov til å bli irritert. At hun legger seg opp i barneoppdragelsen er ikke greit, men som sagt så vet ingen her hvordan dere oppdrar barnet heller. Anonymkode: a2ea7...5f3 11
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og hvordan ble stemningen etter at bestemor ble kastet ut? Syns ikke at det tar seg ut å stå og plukke på en pyntet kake. Da hadde det vært bedre om noen hadde tatt av pynten med en gaffel og lagt det på en asjett. Nå vet ingen her om dere lar ungen få viljen sin eller oppdrar i frie tøyler. Det var bare et par eksempler du kom med. Hvis et barn på 6 år maser i timesvis om noe, så er det lov til å bli irritert. At hun legger seg opp i barneoppdragelsen er ikke greit, men som sagt så vet ingen her hvordan dere oppdrar barnet heller. Anonymkode: a2ea7...5f3 Brøle til hverandre, gjør man uansett ikke. Det er langt mer usmakelig av en godt voksen dame, enn at en seksåring peller på en kake som uansett skal kastes. Anonymkode: 5893a...3a3 19
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Brøle til hverandre, gjør man uansett ikke. Det er langt mer usmakelig av en godt voksen dame, enn at en seksåring peller på en kake som uansett skal kastes. Anonymkode: 5893a...3a3 Visste bestemor det da? Anonymkode: cb8b8...9a7 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #8 Skrevet 4. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Visste bestemor det da? Anonymkode: cb8b8...9a7 Det spiller ingen rolle om bestemor visste det, eller ikke. Bestemor skal uansett ikke kjefte slik. Og det er ikke bestemor som besremmer om 6 åringen får pelle på kaka. Hadde det vært hennes kake, ville det vært noe annet. Anonymkode: b252c...449 22
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #9 Skrevet 4. januar 2019 Litt vanskelig når man ikke kjenner hele situasjonen, men jeg må innrømme at jeg synes det høres ut som at bestemor faktisk har et poeng. Jeg hadde sannsynligvis vært enig med henne, men hun burde jo prøve å beherske seg og akseptere at dere er foreldrene og bestemmer hva slags oppdragelse barnet får. Anonymkode: 99bac...f92 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #10 Skrevet 4. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spiller ingen rolle om bestemor visste det, eller ikke. Bestemor skal uansett ikke kjefte slik. Og det er ikke bestemor som besremmer om 6 åringen får pelle på kaka. Hadde det vært hennes kake, ville det vært noe annet. Anonymkode: b252c...449 Og når bestemor ser ungen pelle på kaka som står på bordet foran foreldrene, kan bestemor gå ut fra at det er med foreldres tillatelse og dermed la være å bemerke det. Anonymkode: 5893a...3a3 19
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #11 Skrevet 4. januar 2019 Siden det er samboerens mor tenker jeg han får stå i førersetet med tanke på fremtidig besøk, men jeg ville nok absolutt ikke latt barnet være med henne alene igjen. Anonymkode: 0430c...264 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #12 Skrevet 4. januar 2019 Bestemora kastes på hue og ræva ut fordi hun snakker til seksåringen. Sikkert bedre for oppdragelsen til ungen det, enn å få kjeft for å pille på ei kake. Anonymkode: 38610...ee6 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #13 Skrevet 4. januar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Visste bestemor det da? Anonymkode: cb8b8...9a7 En godt voksen kvinne som brøler slik til en seksåring, er mer usmakelig enn om seksåringen klatret opp på bordet, dro av seg buksa og plantet bakenden i kaka. Anonymkode: 5893a...3a3 16
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #14 Skrevet 4. januar 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Brøle til hverandre, gjør man uansett ikke. Det er langt mer usmakelig av en godt voksen dame, enn at en seksåring peller på en kake som uansett skal kastes. Anonymkode: 5893a...3a3 Fælt så du henger deg opp i brøling. Ser ikke noe sted at det ble brølt av noen, men at svigermor ble "hysterisk". Hva om dette er et barn uten særlig oppdragelse? Det står ingen steder hvorfor bestemoren reagerer ellers også. Å stå og pelle på en kake er dårlige manerer uansett hvordan en vrir og vrenger på det, men mange foreldre tåler jo ikke at andre snakker til ungen deres. At mormoren tar seg fri fra jobb for å passe ungen fordi farmor ble irritert pga mas, sier jo også litt. Mye drama i enkelte famimier. Det at sønnen ba moren sin gå, var det virkelig ekle i det selskapet. Anonymkode: a2ea7...5f3 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #15 Skrevet 4. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fælt så du henger deg opp i brøling. Ser ikke noe sted at det ble brølt av noen, men at svigermor ble "hysterisk". Hva om dette er et barn uten særlig oppdragelse? Det står ingen steder hvorfor bestemoren reagerer ellers også. Å stå og pelle på en kake er dårlige manerer uansett hvordan en vrir og vrenger på det, men mange foreldre tåler jo ikke at andre snakker til ungen deres. At mormoren tar seg fri fra jobb for å passe ungen fordi farmor ble irritert pga mas, sier jo også litt. Mye drama i enkelte famimier. Det at sønnen ba moren sin gå, var det virkelig ekle i det selskapet. Anonymkode: a2ea7...5f3 Det står at hun ble hysterisk og kjeftet. Hysterisk kjefting er erfaringsmessig ikke en stille foreteelse. Anonymkode: 5893a...3a3 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #16 Skrevet 4. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker utenforstående? Jeg tenker at hun har en stress-lidelse, eller noe annet psykisk, som feks angst. Jeg forstår godt at dere er varsomme med barnevakt der. Anonymkode: 4aaa4...6f4 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #17 Skrevet 4. januar 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fælt så du henger deg opp i brøling. Ser ikke noe sted at det ble brølt av noen, men at svigermor ble "hysterisk". Hva om dette er et barn uten særlig oppdragelse? Det står ingen steder hvorfor bestemoren reagerer ellers også. Å stå og pelle på en kake er dårlige manerer uansett hvordan en vrir og vrenger på det, men mange foreldre tåler jo ikke at andre snakker til ungen deres. At mormoren tar seg fri fra jobb for å passe ungen fordi farmor ble irritert pga mas, sier jo også litt. Mye drama i enkelte famimier. Det at sønnen ba moren sin gå, var det virkelig ekle i det selskapet. Anonymkode: a2ea7...5f3 Det har hendt at min mor har snakket til 4 åringen vår, om noe jeg har gitt han lov til som hun ikke visste. Det går helt fint og vi oppklarer misforståelsen. Men hun kjefter heller ikke, og iallefall ikke hysterisk kjefting. Det hadde jeg ikke godtatt jeg heller. Anonymkode: ccab5...ca2 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #18 Skrevet 4. januar 2019 Noe av det verste jeg vet er unger som plukker på maten som andre skal spise. Hvor er barneoppdragelsen hvis dette er greit? Anonymkode: bafec...db1 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #19 Skrevet 4. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe av det verste jeg vet er unger som plukker på maten som andre skal spise. Hvor er barneoppdragelsen hvis dette er greit? Anonymkode: bafec...db1 Men nå var det ingen som skulle spise dette, og barnet hadde fått lov. Det er ikke som om barnet klasket hånden i søndagsmiddag før familien skulle sette seg ned å spise. Anonymkode: ccab5...ca2 9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #20 Skrevet 4. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå var det ingen som skulle spise dette, og barnet hadde fått lov. Det er ikke som om barnet klasket hånden i søndagsmiddag før familien skulle sette seg ned å spise. Anonymkode: ccab5...ca2 Hjelper ikke. Barnet skal ikke læres opp til at det er greit å plukke på maten. Får ikke barnet beskjed om at det ikke skal gjøre det, fortsetter det å plukke på maten andre steder. Synes disse foreldrene er for slepphendte når det gjelder dette. Anonymkode: bafec...db1 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå