AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 I går var jeg trøtt pga.baby som våkner flere ganger på kveld/natt(endret soverutine etter at vi startet med fast føde) Mannen hadde fått strøm i seg på jobb og måtte på sykehus, så jeg måtte styre med fortet og barna alene. Nå i natt begynte jeg å få forkjølelsessymtomer, og babyen som selv er forkjølt har hostet og grått flere ganger i nattetimene. Amming er også inkludert.. Så måtte selvsakt eldste barnet storme rommet pga.mareritt, å ligge i sengen vår. Og som resultat av dette så forsov vi oss til barnehagen, som selvsagt ble sure når vi kom.. Flere som har slike dager? :D Det er nesten utrolig hva ansatte i barnehagen ikke vet. Samtlige skulle bare visst hva vi foreldrene enkelte ganger må igjennom.. Anonymkode: 10ae9...c3b 5
Alvario Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Høres ut som en enkel ting å gi beskjed om? Har hatt fire barn i barnehage og aldri opplevd at de ble sure om vi leverte sent av og til. 26
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Sure? For sent? Forsove seg til barnehagen? Det er da ikke obligatorisk oppmøte... Anonymkode: 3a434...46f 30
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Tid kom dere da? Jeg kan forstå at de syns noen ganger at det er mye styr om man kommer lenge etter kjernetid, uten beskjed. Det kan være forstyrrende på andre barn og aktivitetene at noen alltid kommer lenge etterpå. Samtidig har de ikke rett til å bli sure. Det kan være lurt å ha en god kommunikasjon med bhg, slik at de vet om barnet kommer i det hele tatt, og om det kommer senere.. Vi har og hatt våre dager der vi blir veldig forsinket, men jeg ringer alltid bhg og sier ifra de få gangene vi kommer etter kjernetid. De må vite hvor mange som er der, pga telling av barn ved brann, og aktiviteter. I går hadde jeg tenkt å ha mitt barn hjemme, men etter å ha snakket med bhg ombestemte jeg meg, selv om vi kom til å komme sent. Jeg ringte egentlgi for å si at vi ikke kom, siden vi var så sent ute, men de sa at vi bare måtte komme, og at de gledet seg til å se barnet, og at vennene til barnet savnet barnet. Er jo sånn det skal være, men det krever kommunikasjon mellom oss. De vet at vi av og til kommer sent pga sene morgener (Jobber mye kveld), og det er fort gjort å forsove seg, samtidig passer jeg på å levere innen kjernetiden, men de få gangene det skjer at vi er sene, så snakker jeg med de først. De kunne jo vært på tur.. Anonymkode: a05e4...f24 10
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 Hvilke barnehage går barnet ditt i da? Har aldri opplevd at noen blir sure for at barnet blir levert forsent i barnehagen. Som sagt så er det ikke obligatorisk for barnet å være der... Anonymkode: 5e416...076 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 3 minutter siden, Mariell77 skrev: Høres ut som en enkel ting å gi beskjed om? Har hatt fire barn i barnehage og aldri opplevd at de ble sure om vi leverte sent av og til. De var i full gang med en aktivitet, så orket ikke forklare alt dette.. Det var et kaos uten like. Det at de blir sure er vel en form for hersketeknikk Anonymkode: 10ae9...c3b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 I vår barnehage kan vi levere når vi vil, utenom kanskje 5 ganger i året når de skal no spesielt. Er det uvanlig? Høres stress ut når man er hjemme i permisjon eller har fri en dag.... Anonymkode: f8f1c...c9a 2
Villa2000 Skrevet 4. januar 2019 #8 Skrevet 4. januar 2019 Heller aldri opplevd at noen blir sure om vi kommer for sent. Eneste vi har fått beskjed om er at etter 08:15 så er det slutt på frokosten. Da må dem få mat hjemme før dem kommer. Dersom avdelingen er på tur eller lignende så bare leverer vi på en annen avdeling så er dem der til de andre kommer tilbake. Null stress. 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #9 Skrevet 4. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tid kom dere da? Jeg kan forstå at de syns noen ganger at det er mye styr om man kommer lenge etter kjernetid, uten beskjed. Det kan være forstyrrende på andre barn og aktivitetene at noen alltid kommer lenge etterpå. Samtidig har de ikke rett til å bli sure. Det kan være lurt å ha en god kommunikasjon med bhg, slik at de vet om barnet kommer i det hele tatt, og om det kommer senere.. Vi har og hatt våre dager der vi blir veldig forsinket, men jeg ringer alltid bhg og sier ifra de få gangene vi kommer etter kjernetid. De må vite hvor mange som er der, pga telling av barn ved brann, og aktiviteter. I går hadde jeg tenkt å ha mitt barn hjemme, men etter å ha snakket med bhg ombestemte jeg meg, selv om vi kom til å komme sent. Jeg ringte egentlgi for å si at vi ikke kom, siden vi var så sent ute, men de sa at vi bare måtte komme, og at de gledet seg til å se barnet, og at vennene til barnet savnet barnet. Er jo sånn det skal være, men det krever kommunikasjon mellom oss. De vet at vi av og til kommer sent pga sene morgener (Jobber mye kveld), og det er fort gjort å forsove seg, samtidig passer jeg på å levere innen kjernetiden, men de få gangene det skjer at vi er sene, så snakker jeg med de først. De kunne jo vært på tur.. Anonymkode: a05e4...f24 Helt enig med deg Jeg kunne jo bare ringt, men var vel for opptatt med å hoppe i klærne og få med meg barna. Skal prøve å ringe neste gang. Vi pleier vanligvis å kommunisere med dem via en app, ang.sykdom og fri.. Kom nok en halvtime forsent etter kjernetid.. Anonymkode: 10ae9...c3b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #10 Skrevet 4. januar 2019 I barnehagen vår ønsker de å få beskjed innen 9:30 dersom barnet ikke kommer, og at barna leveres før 9:30 fordi de da starter med aktiviteter eller går på tur. Det er jo veldig enkelt å gi beskjed. Har aldri opplevd at de blir sure, men jeg sier alltid ifra om noe er annerledes en dag. Anonymkode: a1677...6b6 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #11 Skrevet 4. januar 2019 Unnskyldninger unnskyldninger. De fleste ansatte har barn selv og vet at det kan være travelt. Det er fult mulig å komme presis selv om man har småbarn og mye ståhei på hjemmebane. Anonymkode: 97307...f46 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #12 Skrevet 4. januar 2019 Vi har også kjernetid som barnehagen foretrekker at overholdes, men om det en sjelden gang skulle skje noe ekstraordinært er jeg 100% sikker på at vi ikke ville bli møtt med surmuling. De fleste av personalet har barn selv, og også de som ikke har det vet godt at ting kan skje. Samtidig synes jeg jo at det du ramser opp er ganske lite ekstraordinært, bortsett fra at mannen din måtte på sykehus (håper det går bra med ham forresten). Styrete netter, nattamming og trøtte morgener har vi hatt mye av her i huset, uten at jeg kan komme for sent på jobb for det... Anonymkode: d0bdc...562 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #13 Skrevet 4. januar 2019 Erfarne barnehageansatte har sett og hørt det meste av unnskyldninger og forklaringer før, i tillegg til at de ofte har barn selv - er det noen som har forståelse for hva det innebærer å håndtere småbarn er det nok dem. Jeg skjønner godt at de blir litt irriterte av at du kommer en halvtime inn i kjernetiden når de er i full gang med en aktivitet, uten å ha sagt fra. Når du i tillegg avfeier det som hersketeknikk og at de ikke aner hva foreldre går gjennom, oser du ikke akkurat respekt og forståelse for deres situasjon og arbeidsdag. De skal ikke bare forholde seg til deg og ditt barn, men en avdeling full av barn og foreldre, som alle har sine behov og utfordringer, de skal se alle og gi alle et godt og pedagogisk riktig tilbud - og i tillegg skal de altså akseptere alt med et smil? Jeg blir litt matt av foreldre som der ut til å mene at de nærmest gjør de ansatte en tjeneste ved å bruke barnehagen og tror at barnehagen er en ren servicebedrift som skal føye seg etter alle foreldres innfall. Anonymkode: 2743f...e5a 20
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #14 Skrevet 4. januar 2019 Pust rolig. Her er sjuåringen så vrangkjørt etter juleferien at hun kom 45 minutter for sent på skolen i dag (har tilleggsvansker som gir ekstra utfordringer på morgenen). Shit happens! Anonymkode: ce47d...26a 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. januar 2019 #15 Skrevet 4. januar 2019 35 minutter siden, Mariell77 skrev: Høres ut som en enkel ting å gi beskjed om? Har hatt fire barn i barnehage og aldri opplevd at de ble sure om vi leverte sent av og til. Ja, her ser jeg virkelig ikke hva trådstarter vil fram til. Har vel heller en mistanke til at dette skjer ofte og at hun for en gangs skyld hadde en ordentlig unnskyldning Klart barnehagen reagerer hvis man bare dumper inn ungene en halvtime etter kjernetid uten forklaring.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #16 Skrevet 4. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyldninger unnskyldninger. De fleste ansatte har barn selv og vet at det kan være travelt. Det er fult mulig å komme presis selv om man har småbarn og mye ståhei på hjemmebane. Anonymkode: 97307...f46 Og av og til går alt på tverke, selv for den beste. Å møte et lite barn med surmuling er uansett ikke greit - selv om mor burde tatt kontakt og si de var på vei/hadde forsovet seg. De må gjerne minne mor om kjernetid/ønske om beskjed etc, men da på en høflig og imøtekommende måte helst utenfor barnets hørevidde. Anonymkode: ce47d...26a 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #17 Skrevet 4. januar 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyldninger unnskyldninger. De fleste ansatte har barn selv og vet at det kan være travelt. Det er fult mulig å komme presis selv om man har småbarn og mye ståhei på hjemmebane. Anonymkode: 97307...f46 Nei, det er faktisk ikke mulig å være presis når en forsover seg.. Anonymkode: 10ae9...c3b 4
Gjest theTitanic Skrevet 4. januar 2019 #18 Skrevet 4. januar 2019 19 minutter siden, Dævendøtte skrev: Ja, her ser jeg virkelig ikke hva trådstarter vil fram til. Har vel heller en mistanke til at dette skjer ofte og at hun for en gangs skyld hadde en ordentlig unnskyldning Klart barnehagen reagerer hvis man bare dumper inn ungene en halvtime etter kjernetid uten forklaring. Vet du hva.. det syntes jeg ikke. Barnehagen er et barnepasstilbud som skal være der når man har behov for det. Det er da for pokker ikke obligatorisk oppmøte. Vil man sove lenger, ta en fridag, hente tidligere etc så skal det selvsagt være lov uten å få stress. Verden går ikke under om man glemmer å si fra heller. Har det blitt forbudt for barn å tilbringe tid med mor og far...? «- vi kunne gjort noe gøy i dag for jeg har fri, men desverre har du obligatorisk oppmøte i barnehagen??» Verden går til hundene..
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #19 Skrevet 4. januar 2019 2 minutter siden, theTitanic skrev: Vet du hva.. det syntes jeg ikke. Barnehagen er et barnepasstilbud som skal være der når man har behov for det. Det er da for pokker ikke obligatorisk oppmøte. Vil man sove lenger, ta en fridag, hente tidligere etc så skal det selvsagt være lov uten å få stress. Verden går ikke under om man glemmer å si fra heller. Har det blitt forbudt for barn å tilbringe tid med mor og far...? «- vi kunne gjort noe gøy i dag for jeg har fri, men desverre har du obligatorisk oppmøte i barnehagen??» Verden går til hundene.. I vår barnehage oppfører de ansatte seg som om det er obligatorisk oppmøte. Det «pedagogiske opplegget» er visstnok så viktig at de rynker på nesa dersom barna har en fridag eller to i uka. Tid med foreldrene er visst ikke så viktig... Anonymkode: fc244...124
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #20 Skrevet 4. januar 2019 Hvordan skulle det gått hvis alle leverte i hytt og pine hele formiddagen? Det er jo feks ikke mulig da å ta med på en spontan tur utenfor barnehagens områder i tilfelle det skulle dukke opp noen midt på formiddagen. Vår barnehage er kjempeflinke til å ta med barna på spontane turer, enten til en lekeplass i nærområdet eller oppi skogkanten med kakao. Dersom de skulle slutte med dette fordi det stadig vekk oppstod problemer med at barn blir levert etter at kjernetiden starter, altså når de setter igang med aktiviteter, så hadde jeg blitt rimelig oppgitt. Hvorfor er det så vanskelig å forholde seg til en gitt tid, halv ti er jo ikke spesielt tidlig på morgenen. Det ihvertfall mulig å gi beskjed og spørre om det er noen aktiviteter eller andre planer en senere levering muligens forstyrrer for. Anonymkode: a1677...6b6 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå