Gjest Sofia2018 Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Eller jeg gjør vel det men ikke den personen. Jeg har en " venn" som jeg ble kjent med via nettet, hun fortalte at hun ikke hadde penger til å feire jul sammen med barnet sitt, det var så hardt, og datteren var ikke kravstor men ønsket å kunne bake til jul , lage pepperkakehus osv... ja helt normale ønsker. Så jeg fant og ut at hun ønsket seg noen sko, som alle andre har. Jeg tok kontakt med venner av meg, som har barn som er litt eldre, og på samme alder, og vi samlet inn både penger, pent brukte klær og vi gav så pass at de kunne kjøpe det de trengte til jul og likevel ha råd til gaver. Jeg fikk tak i gavekort på hm, og flere andre butikker, sponset med gavekort. Så blir det stille fra den kanten, ikke noen sms, ikke noe takk for hjelpen til noen av oss, men jeg trenger ikke det for å hjelpe til. Men i går tok jeg mot til meg, reiste bort dit, og snakket med de, og vet dere, det viste seg at det ikke var brukt noen av de pengene til det som de skulle. Pengene var ikke gått til noe av det som de skulle, ikke hadde de laget noe julekos i det hele, og igjen så leser jeg på et foreldre forum at hun tigger etter penger. Og folk biter på, stakkars damen trenger jo hjelp. Grrr, jeg freser altså. Så jeg får mest lyst til å spørre henne under inlggget hennes om hva med de tingene du fikk? Måtte bare skrive av meg ffrustrasjonen
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Dette er internettsvindel, ikke gi penger til folk på nettet.. Anonymkode: d1dbd...473 21
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 (endret) 15 minutter siden, Sofia2018 skrev: Eller jeg gjør vel det men ikke den personen. Jeg har en " venn" som jeg ble kjent med via nettet, hun fortalte at hun ikke hadde penger til å feire jul sammen med barnet sitt, det var så hardt, og datteren var ikke kravstor men ønsket å kunne bake til jul , lage pepperkakehus osv... ja helt normale ønsker. Så jeg fant og ut at hun ønsket seg noen sko, som alle andre har. Jeg tok kontakt med venner av meg, som har barn som er litt eldre, og på samme alder, og vi samlet inn både penger, pent brukte klær og vi gav så pass at de kunne kjøpe det de trengte til jul og likevel ha råd til gaver. Jeg fikk tak i gavekort på hm, og flere andre butikker, sponset med gavekort. Så blir det stille fra den kanten, ikke noen sms, ikke noe takk for hjelpen til noen av oss, men jeg trenger ikke det for å hjelpe til. Men i går tok jeg mot til meg, reiste bort dit, og snakket med de, og vet dere, det viste seg at det ikke var brukt noen av de pengene til det som de skulle. Pengene var ikke gått til noe av det som de skulle, ikke hadde de laget noe julekos i det hele, og igjen så leser jeg på et foreldre forum at hun tigger etter penger. Og folk biter på, stakkars damen trenger jo hjelp. Grrr, jeg freser altså. Så jeg får mest lyst til å spørre henne under inlggget hennes om hva med de tingene du fikk? Måtte bare skrive av meg ffrustrasjonen Du trenger da ikke slutte å hjelpe noen for det, du kan bare være litt mer kritisk til hvem du hjelper Edit.. ser nå den aller første setningen din, klart du kommer til å hjelpe andre ❤️ Endret 4. januar 2019 av Dævendøtte
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Kan du ikke ta kontakt med dem som styrer forumet sluk at hun blir utestengt? Hvilken bt bor hun i? Anonymkode: ed542...0c4 9
Gjest Sofia2018 Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke ta kontakt med dem som styrer forumet sluk at hun blir utestengt? Hvilken bt bor hun i? Anonymkode: ed542...0c4 hun bor ikke så langt fra oss, rogaland
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 Ååhh så irriterende,jeg kjenner ei sånn... hu fortalte meg at mora sto på kjøkkenet og laga full julemiddag med ribbe og alt tilbehør,og hvor mye hun hadde handla for til jul. Når fortalte hun det? Når vi møttes utenfor leilighetene fordi hun sto å venta på en hjelpeorganisasjon skulle komme med bil og levere krisemat til henne... I sjokket hjalp jeg henne å bære inn 5 bæreposer med mat,snop og brus.... hater når folk utnytter andre på den måten,angrer på at jeg ikke sa noe... Anonymkode: 4a82e...14b 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 Var lignende svindlerforsøk her på forumet igå. Anonymkode: 51061...322 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #8 Skrevet 4. januar 2019 Det er ei i Trondheim som driver og samler penger til en «organisasjon» hun har på GB. Lenge vært mistanker om svindel fra folk som har hjulpet. Så mye rart i denne verden, dessverre. Anonymkode: dfc5e...0c8 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #9 Skrevet 4. januar 2019 Når folk er så vanvittig dumme at dem gir penger til Gud og hvermann (som de overhodet ikke kjenner!) på Internett. Ja, da fortjener man faktisk å bli svindlet, og miste disse pengene... Anonymkode: 5d65d...aa9 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #10 Skrevet 4. januar 2019 trikset er å ikke vippse penger eller gi penger i det hele tatt. men heller spørre spesifikt hva de trenger, pålegg, sko eller gave til minsten f.eks. Da kan de ikke bruke pengene på rus eller andre ting. Jeg hadde en nabo som var slik, spurte stadig etter å låne penger. Bikkjene hennes hadde ikke mat, hun hadde ikke mat. Jeg sa nei, hun kunne få mat istedetfor penger. Det viste seg at hun var pillemisbruker og alkoholiker. Anonymkode: 61110...098 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #11 Skrevet 4. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Var lignende svindlerforsøk her på forumet igå. Anonymkode: 51061...322 Javel. Bevisene dine er hvor? Anonymkode: 5d913...75a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #12 Skrevet 4. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Var lignende svindlerforsøk her på forumet igå. Anonymkode: 51061...322 Det var det ikke, slutt å spre drit. Ts der tok imot hjelp fra alle som tilbød mat. Anonymkode: 96eb4...bf5 1
Forundret.. Skrevet 4. januar 2019 #13 Skrevet 4. januar 2019 5 timer siden, Sofia2018 skrev: hun bor ikke så langt fra oss, rogaland Hvor i Rogaland?? 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #14 Skrevet 4. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Var lignende svindlerforsøk her på forumet igå. Anonymkode: 51061...322 Og den tråden står enda Anonymkode: 3814f...473
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #15 Skrevet 4. januar 2019 Hvorfor skal ungen straffes for moras svindel? Neste gang kjøper du ting til ungen og leverer direkte til ungen. Anonymkode: 46ff0...4e9
Gjest O.G. Skrevet 4. januar 2019 #17 Skrevet 4. januar 2019 Håper TS har lært at hun bør være veldig forsiktig med å hjelpe folk med penger.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #18 Skrevet 4. januar 2019 Å svindle andre mennesker sier noe om karakteren deres, men å ikke hjelpe mennesker i nød når man kan sier noe om din. Du kan ikke hjelpe for at andre svindler, du kan bare strekke ut en hånd når noen ber om hjelp om du mener medmennesklighet er positivt. Så lenge man har råd, selvsagt. Har man lite å rutte med burde man nok kun hjelpe de man kjenner godt Anonymkode: 7627a...bd5
Gjest O.G. Skrevet 4. januar 2019 #19 Skrevet 4. januar 2019 Jeg ville gjort de andre på forumet ops på at det var en svindler som maste om penger. Sånn at ikke flere havnet i skiten.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #20 Skrevet 4. januar 2019 Om en vil hjelpe så benytt "hjelp oss å hjelpe"-gruppene. Der utbetales det ikke penger, så vidt jeg vet. Anonymkode: ce251...78e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå