AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 40% polyamid, 32% mohair og 28% ull? Det gjelder en genser jeg har sett på nett. I pris ligger den i det høyere sjiktet, og da forventer jeg hvert fall at genseren ikke klør. På forhånd takk! :) Anonymkode: 1236e...f03
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Umulig å si. Det som klør for en person kan gå helt greit for en annen. Anonymkode: 32f62...895 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Ville IKKE kjøpt den, spesielt ikke om den er dyr. En genser med så mye polyamid er neppe noe særlig varm. Har du prøvd plagg i fin ull 100%? F.eks lamull? Anonymkode: 08938...fbb
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Om du kjøper den for å holde deg varm er jeg enig med ab over. Den genseren er kun til «pynt» Anonymkode: 9ba77...2e3
sweg Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 Alle plagg med mohair klør i og med at det er så tynne og mange fibre som stikker ut i alle kanter. Styr unna om du ikke takler klær som stikker litt. Polyamid er jævlig og stinker når du har svetta i det, og da må du vaske genseren ofte også. Mohair tåler ikke vask så ofte. Merinoull derimot er veldig deilig mot huden! Se om du finner oppskrift og strikk den selv! ☺️
Nerine_ Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 Det er ikke pris som avgjør om en genser klør, det er type ull og individuelle preferanser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå