Gå til innhold

Dårlig samvittighet for hunden min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat bytta jobb med litt lengre arbeidsdager, i tillegg til at det ble slutt med kjæresten og jeg måtte flytte tilbake til leiligheten min, som er betydelig mindre enn hva hans er. Jeg klarer ikke la være å tenke på hunden min og synes synd på henne fordi hun er så mye hjemme alene(og kommer til å være det fremover). Jeg jobber 8.15-15.30/16 tre dager i uka. Jeg må dra hjemmefra 7.30 og er hjemme mellom kl. 16 og 16.30. De to andre dagene kan jeg være hjemme ca kl. 14(denne dagen starter jeg 9.45) og ca 15. Er dette overkommelig for hunden min? Det er en labrador.

Hva kan jeg gjøre for å sørge for at hun blir aktivisert nok? Jeg har ikke like mye overskudd nå som nysingel og ny jobb og så :(

Anonymkode: 6b956...ff2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan en tenåring/pensjonist/hjemmeværende komme innom mens du er på jobb for å gå tur? Ellers ville jeg sett om det er noen kurs dere kan gå på så hunden lærer noe nytt

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har akkurat bytta jobb med litt lengre arbeidsdager, i tillegg til at det ble slutt med kjæresten og jeg måtte flytte tilbake til leiligheten min, som er betydelig mindre enn hva hans er. Jeg klarer ikke la være å tenke på hunden min og synes synd på henne fordi hun er så mye hjemme alene(og kommer til å være det fremover). Jeg jobber 8.15-15.30/16 tre dager i uka. Jeg må dra hjemmefra 7.30 og er hjemme mellom kl. 16 og 16.30. De to andre dagene kan jeg være hjemme ca kl. 14(denne dagen starter jeg 9.45) og ca 15. Er dette overkommelig for hunden min? Det er en labrador.

Hva kan jeg gjøre for å sørge for at hun blir aktivisert nok? Jeg har ikke like mye overskudd nå som nysingel og ny jobb og så :(

Du jobber jo færre timer enn mange andre hundeeiere, men kanskje du kan finne noen som kan komme innom og lufte hunden? Evnt finne en ''hundedagmamma''?
At leiligheten din er mindre trenger ikke å ha noen betydning for hunden, så lenge den får brukt seg nok ute. Har selv labrador, og den bruker minimal plass inne da den stort sett ligger og sover.
Labradorer er jo aktive hunder og som liker å bruke hode og nese. Kanskje dere kan melde dere på et blodsporkurs, og drive aktivt med noe i helgene? Godbitsøk hjemme i leiligheten, ute o.l er fint.
Kanskje gå litt ekstra lange turer de dagene du jobber kortere dager?

Anonymkode: fd38b...4e9

AnonymBruker
Skrevet

Takk for fine svar begge to😘 Hjalp litt på samvittigheten. 

Blodsporkurs var lurt! Godbitsøk gjør vi myyye av! Så mye at han er blitt feit🐶🙈

Hvor finner jeg pensjonister da? Gå innom gamlehjemmet?🤣

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blodsporkurs var lurt! Godbitsøk gjør vi myyye av! Så mye at han er blitt feit🐶🙈

Sett opp lapp på nærbutikken?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Diamant20 skrev:

Sett opp lapp på nærbutikken?

Lurt😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er lenge for en hund å være alene. Kanskje noen ungdommer har lyst å passe han innimellom? 

Anonymkode: 65185...341

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Labradorer spiser jo alt de får, og gjerne mere til. Kan være lurt å gi litt mindre mat til måltidene, evnt ta en del av måltidet og bruke som godbiter ( hvis du fôrer med tørrfôr ).

Vet ikke om du allerede er medlem, men kan være noen i FB gruppa ''Labrador Retriever Norge'', som kanskje har mulighet til å hjelpe? Eller den gruppa som heter ''Matmor trenger en hjelpende hånd''. Lapper på nærbutikken, som allerede nevnt. Ser også at noen legger ut annonser på finn.no.

Lykke til 🙂

Anonymkode: fd38b...4e9

AnonymBruker
Skrevet

Legg ut annonse på Finn å skriv at du søker etter noen som kan passe på hunden din for en viss sum. Mange slike annonser ute på Finn. 

Lykke til videre! :)

Anonymkode: 94476...976

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Golden og to dager i uka er han like lenge alene som det du beskriver.  Det er ofte de dagene vi tar hunden med på joggetur. De andre dagen fra 8-14.30. Tror det er mange hunder som er alene hjemme fra 8-16. Tenker bare det er viktig at hunden får brukt seg skikkelig. 

Anonymkode: a5587...532

AnonymBruker
Skrevet

Støtter den med å legge ut annonse på Finn! Selv blar jeg gjennom annonsene hver dag for å se om noen trenger pass til hunden sin. Har en labrador selv som elsker andre hunder, og vi er på jakt etter en lekekamerat vi kunne lånt på dagtid.

Anonymkode: 28042...1fc

• Liker 1
Skrevet

Sett opp lapp på butikken, da når du frem til folk i området, noen eldre er kanskje ikke inne på finn.no ofte. Selv er jeg ufør og hadde svart på lappen din, kjempe fin måte for oss som ofte går hjemme midt på dagen å komme seg ut på tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...