AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Del Skrevet 3. januar 2019 Jeg har 3.500 kr stående på BSU konto. Dette er jo bare småpenger i boligsammenheng og ettersom jeg har passert 33 med godt monn kommer jeg ikke til å spare mer på den kontoen, er mange år siden jeg satt inn penger på den. Bolig eier jeg. Var så heldig å få arv som ble til egenkapital ganske ung og dermed droppet jeg videre BSU sparing. Pengene har bare blitt stående der, men ettersom jeg ikke kommer til å trenge pengene til bolig tenker jeg at det hadde vært greit å bare avslutte hele greia og få ut pengene. Er det mulig? Anonymkode: 4d37c...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 4. januar 2019 #2 Del Skrevet 4. januar 2019 Ja, hvis du tilbakebetaler eventuelle skattefordeler og renter. Ikke så mye med andre ord 🤷🏼♀️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 4. januar 2019 #3 Del Skrevet 4. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 3.500 kr stående på BSU konto. Dette er jo bare småpenger i boligsammenheng og ettersom jeg har passert 33 med godt monn kommer jeg ikke til å spare mer på den kontoen, er mange år siden jeg satt inn penger på den. Bolig eier jeg. Var så heldig å få arv som ble til egenkapital ganske ung og dermed droppet jeg videre BSU sparing. Pengene har bare blitt stående der, men ettersom jeg ikke kommer til å trenge pengene til bolig tenker jeg at det hadde vært greit å bare avslutte hele greia og få ut pengene. Er det mulig? Anonymkode: 4d37c...69f Dnb? Der er det en egen knapp for avslutt konto, og er eget alternativ for bsu. I nettbanken altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 4. januar 2019 #4 Del Skrevet 4. januar 2019 Hvis du bruker pengene til å betale boliglån så slipper du tape skatten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #5 Del Skrevet 4. januar 2019 Vi fikk bruke pengene til oppussing av kjøpt bolig. Anonymkode: 59c61...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 4. januar 2019 #6 Del Skrevet 4. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk bruke pengene til oppussing av kjøpt bolig. Anonymkode: 59c61...218 https://nyhetssenter.sparebank1.no/blog/2014/09/29/5-ting-du-ikke-kan-bruke-bsu-pengene-til/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #7 Del Skrevet 4. januar 2019 Takk for svarene. Fant knappen i nettbanken og har sendt inn "søknad" om å avslutte kontoen nå. Er snakk om DNB. Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta? Anonymkode: 4d37c...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #8 Del Skrevet 4. januar 2019 47 minutter siden, addict skrev: https://nyhetssenter.sparebank1.no/blog/2014/09/29/5-ting-du-ikke-kan-bruke-bsu-pengene-til/ Både banken og skatteetaten ga oss ok Anonymkode: 59c61...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 4. januar 2019 #9 Del Skrevet 4. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svarene. Fant knappen i nettbanken og har sendt inn "søknad" om å avslutte kontoen nå. Er snakk om DNB. Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta? Anonymkode: 4d37c...69f Tok en dag hos oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #10 Del Skrevet 4. januar 2019 1 time siden, Marimba skrev: Tok en dag hos oss Fikk du hele beløpet eller ble det trukket fra noe? Ettersom det for min del er snakk om 3.500 kr er jo verken rente- eller skattefordeler mange kronene... TS Anonymkode: 4d37c...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 4. januar 2019 #11 Del Skrevet 4. januar 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk du hele beløpet eller ble det trukket fra noe? Ettersom det for min del er snakk om 3.500 kr er jo verken rente- eller skattefordeler mange kronene... TS Anonymkode: 4d37c...69f Fikk hele, men det skulle brukes til egenkapital. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #12 Del Skrevet 8. januar 2019 Min kundebehandler i DNB ordnet dette for meg ved å overføre pengene på BSU over til brukskontoen min og skrev internt at det skulle brukes til boligen. Både han og jeg visste at det ikke skulle brukes til boligen Anonymkode: 3e91c...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå