Gå til innhold

Avslutte BSU konto og få ut pengene. Mulig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har 3.500 kr stående på BSU konto. Dette er jo bare småpenger i boligsammenheng og ettersom jeg har passert 33 med godt monn kommer jeg ikke til å spare mer på den kontoen, er mange år siden jeg satt inn penger på den. Bolig eier jeg. Var så heldig å få arv som ble til egenkapital ganske ung og dermed droppet jeg videre BSU sparing. Pengene har bare blitt stående der, men ettersom jeg ikke kommer til å trenge pengene til bolig tenker jeg at det hadde vært greit å bare avslutte hele greia og få ut pengene.  Er det mulig?

Anonymkode: 4d37c...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hvis du tilbakebetaler eventuelle skattefordeler og renter. Ikke så mye med andre ord 🤷🏼‍♀️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 3.500 kr stående på BSU konto. Dette er jo bare småpenger i boligsammenheng og ettersom jeg har passert 33 med godt monn kommer jeg ikke til å spare mer på den kontoen, er mange år siden jeg satt inn penger på den. Bolig eier jeg. Var så heldig å få arv som ble til egenkapital ganske ung og dermed droppet jeg videre BSU sparing. Pengene har bare blitt stående der, men ettersom jeg ikke kommer til å trenge pengene til bolig tenker jeg at det hadde vært greit å bare avslutte hele greia og få ut pengene.  Er det mulig?

Dnb? Der er det en egen knapp for avslutt konto, og er eget alternativ for bsu. I nettbanken altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi fikk bruke pengene til oppussing av kjøpt bolig. 

Anonymkode: 59c61...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for svarene. Fant knappen i nettbanken og har sendt inn "søknad" om å avslutte kontoen nå. Er snakk om DNB. Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svarene. Fant knappen i nettbanken og har sendt inn "søknad" om å avslutte kontoen nå. Er snakk om DNB. Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta?

Tok en dag hos oss :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Marimba skrev:

Tok en dag hos oss :) 

Fikk du hele beløpet eller ble det trukket fra noe? Ettersom det for min del er snakk om 3.500 kr er jo verken rente- eller skattefordeler mange kronene...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du hele beløpet eller ble det trukket fra noe? Ettersom det for min del er snakk om 3.500 kr er jo verken rente- eller skattefordeler mange kronene...

TS

Fikk hele, men det skulle brukes til egenkapital. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min kundebehandler i DNB ordnet dette for meg ved å overføre pengene på BSU over til brukskontoen min og skrev internt at det skulle brukes til boligen. Både han og jeg visste at det ikke skulle brukes til boligen :P

Anonymkode: 3e91c...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...