Gå til innhold

Hva syns du om denne kjøkkenmaskinen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest COSL Innovator
Skrevet

Kjøp Kenwood. Beste som finnes og min går på straks det 30 året 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, COSL Innovator skrev:

Kjøp Kenwood. Beste som finnes og min går på straks det 30 året 

Takk for  svaret. Hvilken burde jeg kjøpe? Er det noe du kan anbefale?

Anonymkode: 5b15a...8e5

Gjest COSL Innovator
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for  svaret. Hvilken burde jeg kjøpe? Er det noe du kan anbefale?

Kenwood Major. Jeg har den helt vanlige og den er helt utrolig til bolledeig osv. Det er en del utstyr som følger med, men mye annet fint som kan kjøpes ved siden av.

Jeg tviler på at du vil angre på kjøpet.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, COSL Innovator skrev:

Kenwood Major. Jeg har den helt vanlige og den er helt utrolig til bolledeig osv. Det er en del utstyr som følger med, men mye annet fint som kan kjøpes ved siden av.

Jeg tviler på at du vil angre på kjøpet.

Er det denne du mener?

https://bakerenogkokken.no/kjokkenmaskiner/kenwood-kjokkenmaskin/kenwood-major-titanium-kmm020/?vat=1&gclid=EAIaIQobChMI-JCD7IvT3wIVluR3Ch2jCACNEAQYASABEgIZ3_D_BwE

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg ser etter en ny kjøkkenmaskin. Vil ha en kjøkkenmaskin med kraftig motor. Bruker den daglig. 

Hva syns du om denne:

https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenmaskin/EKM4300/electrolux-assistent-kjokkenmaskin-ekm4300?gclsrc=aw.ds&&scid=SEM6284&gclid=EAIaIQobChMI5pjuvuPS3wIVyIeyCh0uuw58EAQYAiABEgIOh_D_BwE

Finnesbare en kjøkkenmaskin et er verdt å bruke penger på å kjøpe, nemlig Kenwood. 

Men skal du ha en maskin bare for designets skyld, og altså ikke for gode bruksegenskaper, så kan du jo kjøpe den i linken eller hva som helst annet. 

Anonymkode: fe3ec...c2b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, COSL Innovator skrev:

Den er drømmen ja. Har du råd ril den så kjøp den. Jeg fikk samme type, men litt enklere utgave som gave. Den kostet 3000 ett eller annet.

Ja syns den er kjempe dyr😖 hadde egentlig tenkt å bruke 2000 eller max 3000 på kjøkkenmaskin. Men den du har i enklere utgave er det den du har hatt i 30 år? Har du link til den?

Ts

Skrevet

https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenmaskin/KVL4100W/kenwood-chef-xl-kjokkenmaskin-kvl4100w-hvit

https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/elektronikk/kjokkenutstyr/kjokkenmaskiner/kenwood-0wkm636006?variantCode=19789

https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/kjokkenutstyr-og-borddekking/kjokkenmaskiner/kenwood-km636?variantCode=264136

Der har du 3 gode alternativer. Forskjellen på 1 og 3 er wattstyrke. 2 og 3 er samme maskin, men 2 kommer med mer tilbehør. Jeg har nummer 2 og har aldri brukt kjøttkverna, men har kjøpt juicer og iskremmaskin til som jeg har brukt en del :)

Gjest COSL Innovator
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja syns den er kjempe dyr😖 hadde egentlig tenkt å bruke 2000 eller max 3000 på kjøkkenmaskin. Men den du har i enklere utgave er det den du har hatt i 30 år? Har du link til den?

Ts

Den jeg har nå er helt ny. Den jeg hadde før den igjen hadde jeg i minst 28 år, da ga jeg den bort til datteren min og den går fint ennå.

Jeg har dessverre ingen link til den jeg har nå. Det er den helt vanlige. Jeg har med kjøttkvern og blender, det var med i gaven da jeg fikk den.

Endret av COSL Innovator
AnonymBruker
Skrevet

Kenwood er gull ❤️ Fikk en Kenwood chef XL av samboer til jul for et år siden. Brukes til alt. Bollen jeg har er så stor at jeg ikke kan vispe små ting (slik som to egg) da må jeg bruke håndmiksmasteren, tror de fleste klarer seg med hakket mindre, men ellers lager jeg både små og store deiger i den, kan lage 4 brød om gangen. Skal investere i et par ekstrating til den snart, slik som foodprocessor. Mamma har en Kenwood som er like gammel som meg (27) så de er nok så holdbare 😅 

Anonymkode: 994fc...795

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt denne i mange år. Kona drev proffesjonelt med kjøkkenutstyr og det sies at det knapt finnes noe bedre. Dette er noe som barna og barnebarna kan arve. Den koster skjorta men er verdt det. Ville spart og kjøpt noe som varer ut livet.

Anonymkode: d2271...c39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt denne i mange år. Kona drev proffesjonelt med kjøkkenutstyr og det sies at det knapt finnes noe bedre. Dette er noe som barna og barnebarna kan arve. Den koster skjorta men er verdt det. Ville spart og kjøpt noe som varer ut livet. Anonymkode: d2271...c39

Jeg går ut ifra at disse to bare er en eldre og nyere versjon av samme merket? I så fall er jeg veldig fornøyd med min gamle nederst her også og den er nå rundt 35 år gammel. En sterk og veldig holdbar maskin. Retrofølelse.  :)  
s-l300.jpg50_633206092.jpg

Anonymkode: ad983...530

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror den TS linker til ble kåret til årets kjøkkenmaskin nettopp. Så det ett eller annet sted på nett. Tror det het noe sånn som årets beste dingser eller noe sånt. Så vil tro det er en god maskin. Google! 

Anonymkode: 26f11...565

Skrevet

Den ser bra ut. 
Men som mange andre, så ville jeg nok selv kjøpt Kenwood. 
Foreldrene mine fikk Kenwood Chef i bryllupsgave. Den har fungert perfekt, men nå begynner bollen vise tegn på alder. Men 33 år vil jeg si er en fin alder for en plastbolle, og akseptabelt at man må erstatte den. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.kitchenone.no/produkt/bosch-mum6n20a1-kjoekkenmaskin/?gclid=Cj0KCQiApbzhBRDKARIsAIvZue-LbRuCrBMt-ayR_15-Wh1TqGNVAowdoDvc-T_FscpNuSREPhoFObcaAm5wEALw_wcB

Har denne og den tar alt av deiger og ser litt bedre ut enn mange andre med sterk motor.

Anonymkode: 5270f...72e

Denne gikk jeg også for da jeg kjøpte kjøkkenmaskin i fjor. Fornøyd med den. No fuzz. Liker at røreverket er inni bollen og ikke henger over. Den delen som sitter i bunn av bollen må riktignok skrus av før man putter bollen i oppvaskmaskina, men det er en smal sak.

image.png.91ac4c0d8e8c3c4561be18acaef67dec.png

Jeg hadde Bosch MUM5 før denne, men MUM5 begynte det å ryke av mens den arbeidet med en bolledeig, så den ble kassert! MUM6 har sterkere motor og klarer biffen.

Anonymkode: 46097...10b

AnonymBruker
Skrevet

Er en kjøkkenmaskin bare en bolle med fastmontert motorisert visp? Jeg har alltid trodd det var noe mye mer komplisert.

Anonymkode: 1c93f...207

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også den Kenwood major til ca 3500kr (gave så litt usikker på nøyaktig pris) og den er gull verdt. Elsker den og har kjøpt tilhørende food prosessor som vi bruker minst like ofte. Fulgte med blender og kjøttkvern i pakken mener jeg å huske. 

Anonymkode: 54208...087

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har også den Kenwood major til ca 3500kr (gave så litt usikker på nøyaktig pris) og den er gull verdt. Elsker den og har kjøpt tilhørende food prosessor som vi bruker minst like ofte. Fulgte med blender og kjøttkvern i pakken mener jeg å huske. 

Fant ut modell: Kenwood major kmm760 premier. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...