Gå til innhold

Hvor lenge varer en kaffedate?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er invitert på kaffedate til helgen og vet at når det er snakk om å møte venninder for en kaffe blir vi alltid sittende å prate leeeeenge etter koppen er drukket opp. Jeg vil hjem tidligere men greier ikke å runde av. Når er det innafor å runde av en kaffedate uten at det skal taes som frekt eller at man er uinteresser? Og hvordan runde av daten på best mulig måte? Si på forhånd at om en time må jeg videre fordi jeg skal noe annet konkret, virker det kanskje litt klysete? 

Anonymkode: d7e8d...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Første date bør aldri være lenger enn en halvtime

Anonymkode: 8aaa1...b93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si ifra om at du bare har en time på deg, og unngå å se på klokka hele tiden mens du er der :) så drar du når den timen er gått.

unnskyld deg og gå gjerne på do om du vil sjekke klokka.

Anonymkode: f34da...ddc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke litt cocky å åpne med/nevne at man bare har en time på seg? Fins det ikke en naturlig måte å runde av på når tiden nærmer seg at man vil gå? 

Anonymkode: d7e8d...ced

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går det veldig bra kan dere jo bli lenge, men går det litt tregt kan du jo etter omtrent en time si at du må gå eller har noe annet du skal få gjort(butikken, polet eller noe), eventuelt kan du ha planer i bakhodet som vedkommende kan bli med på eller altså foreslå at dere skal gjøre noe annet etter kaffen hvis det er veldig hyggelig. Museum, gå i en park/langs vannet eller noe slikt.

Anonymkode: 5f49f...b08

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Jeg har hørt/lest dette flere plasser, men aldri fått en forklaring

Anonymkode: 2f705...682

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Første date for meg har alltid vart i minst 3-4 timer... 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde aaaaaldri giddet å dra på en date som varte kun en halvtime. En time bør være absolutt minimum. Jeg tenker at hele greia med kaffedate er for å ha en unnskyldning til å stikke etter en time hvis daten går dårlig.

Anonymkode: c603d...846

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, frubaluba skrev:

Første date for meg har alltid vart i minst 3-4 timer... 

Høres ikke så bra ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fant du regelboken?

Anonymkode: b0bc1...ae9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aaaaaldri giddet å dra på en date som varte kun en halvtime. En time bør være absolutt minimum. Jeg tenker at hele greia med kaffedate er for å ha en unnskyldning til å stikke etter en time hvis daten går dårlig.

Anonymkode: c603d...846

I følge datingekspertene skal ikke første date vare lengere enn en halvtime :) Bare å lese opp dating tips osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fant du regelboken?

;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

;) 

Anbefaler deg på det sterkeste å bruke normal sosial intelligens i stedet for manualer på nett og i bøker. Det er ikke brukbil-kjøp man driver med😊

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg på det sterkeste å bruke normal sosial intelligens i stedet for manualer på nett og i bøker. Det er ikke brukbil-kjøp man driver med😊

Hva i alledager snakker du om? Spar deg for personangrep er du snill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker en time er passe. Rund av ved å si «Dette var veldig hyggelig, men jeg må videre, hyggelig om vi kunne gjentatt dette snart😊» om du føler kjemien er der. Så har du gitt utrykk for at du vil se han igjen.

Går det dårlig sier du det samme, men istedenfor å foreslå å treffes igjen sier du bar «vi kan jo kanskje snakkes en dag»

Anonymkode: 4d759...c4f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker en time er passe. Rund av ved å si «Dette var veldig hyggelig, men jeg må videre, hyggelig om vi kunne gjentatt dette snart😊» om du føler kjemien er der. Så har du gitt utrykk for at du vil se han igjen.

Går det dårlig sier du det samme, men istedenfor å foreslå å treffes igjen sier du bar «vi kan jo kanskje snakkes en dag»

Anonymkode: 4d759...c4f

Nei NEI!! Det sier du ikke! Man sier rett ut at man ikke følte noe kjemi og ikke ønsker å møtes igjen. Sier lykke til og hade :) Ærlighet er best uansett

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ikke så bra ut 

Hvorfor ikke det?

Har stort sett alltid ført til en 2...3...4 date

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins det egentlig en fasit? Om man overhode ikke finner tonen er en halvtime lenge - og om man virkelig finner den er det timer som flyr avgårde og virker som minutter nesten.. Jeg hva med å sende en melding og spørre hva daten tenker, si gjerne at du har andre avtaler som du prøver flytte litt rundt på og at det er derfor du spør så virker du imøtekommende og ikke avvisende.. Evt si fra til de andre avtalene at du potensielt blir litt sen også så du har litt slingringsmonn om daten viser seg å være en som får tiden til å fly..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ikke så bra ut 

Hvorfor ikke det?

Har stort sett alltid ført til en 2...3...4 date

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kaffedate er jo bare for å gi jenta lov til å si ja til å bli med deg hjem. ''Det bare skjedde''.

I stedet for: ''bli med hjem til meg å pule-daten'', så prater vi ''Å ta en kaffe''. Ergo ''varer den'' til neste dag for min del.

Anonymkode: c666e...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...