Gå til innhold

Ok folkens seriøst problem her (en smule i land)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja som tittelen sier har jeg ett seriøs men smule i landsproblem. Altså jeg jobber i uniform og skift. Så steller jeg hund hjemme og gjør husarbeid. Dette husarbeidet gjør jeg i klær som er gamle. Det er store kose klær og je skifter omtrent det sekundet jeg kommer hjem. Men så var det det med levering i barnehagen ofte legger jeg meg igjen etterpå. Men jeg ender opp med å måtte skifte to ganger (for sånn kan jeg ikke gå ut av huset, virkelig stol på meg det ser ikke ut i måneskinn). Dette synes jeg faktisk er så slitsomt at jeg ender opp med å kun levere når jeg absolutt må ellers gjør far det. Så er spørsmålet hva gjør dere i slike tilfeller? Finnes det klær som er deilig og behagelig hjemme men som ikke helt ser ut som en dass og jeg kan også levere i barnehagen med det??

Anonymkode: 954a6...67e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tights og en lang topp😊

Anonymkode: 12e52...acd

• Liker 1
Skrevet

Tights og vid tunika/topp. Nå kan du egentlig gå med hva som helst av overdel under, for i vinterhalvåret har vi jo uansett stor jakke over. Jeg henter og leverer i utvaska skitten t skjorte eller sekkegenser med matflekker på jeg, ingen som ser det under jakka mi 😛 Trekker på meg en olabukse utenpå tightsene når jeg tar på meg sko 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joggebukse og matchende hettegenser. Avslappet men ikke helt grusomt heller. 

Anonymkode: ad47c...0a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør både husarbeid, ordner med hund og unger, jobber, og det du synes er slitsom er å skifte klær to ganger? 

Jeg går også kledd i slitte klær hjemme, og har en stretch jeans liggende på soverommet, og bytter til den om jeg skal på butikken. Genseren jeg har på meg blir uansett skjult av jakke. 
Når temperaturene er såpass at jeg ikke bruker jakke ute, så bruker jeg singlet inne, og hiver på meg hettegenser om jeg skal ut døra. 

Anonymkode: c1e11...fab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør både husarbeid, ordner med hund og unger, jobber, og det du synes er slitsom er å skifte klær to ganger? 

Jeg går også kledd i slitte klær hjemme, og har en stretch jeans liggende på soverommet, og bytter til den om jeg skal på butikken. Genseren jeg har på meg blir uansett skjult av jakke. 
Når temperaturene er såpass at jeg ikke bruker jakke ute, så bruker jeg singlet inne, og hiver på meg hettegenser om jeg skal ut døra. 

Anonymkode: c1e11...fab

Ja vet du det er nesten så det er prikken over i en liksom. For finner jeg noe er den for trang eller så passer det ikke sammen eller så er den flekkete osv. Det velter liksom lasset om du skjønner. Normalt så kler jeg meg i kjoler og slikt nåe jeg skal noe altså utenfor huset. For meg å da finne en bukse er bare styr. Som jeg skrev så vet jeg selv at det høres helt idiotisk og navlebeskuende ut altså sulten barn i Afrika og så meg 🤣 men det er blitt sånn at jeg rett og slett kvier meg. Stod foran speilet og jeg sa til mannen min at i den genseren der ser jeg dobbelt så bred ut. Han lurte på hvor ganmel den var og jeg regnet ut at den var fra jeg var 13 år og stall jente......  så folkens jeg trenger desperat nye hjemme klær, av en eller annen merkelig grunn har jeg ett samler gen som bare samler på gamle hjemmeklær 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh jeg forstår problemet men jeg leverer rett og slett seendes ut som dass, som du formulerte det. Jeg sykler også til og fra jobb, og spesielt høst/vinter sykler jeg i klær som det er mindre nøye med, pluss at det må være varmt nok men ikke for varmt, og jeg har på refleksvest. Ser mer ut som veiarbeider enn en som jobber på kontoret. Tenker ofte på at det er litt synd at jeg ikke kan gå i "normale" klær på grunn av syklinga, men så syklet jeg bak ei dame i Fleischer Couture dunjakke i går. Dette er en kjempestillig og varm jakke til 8 tusen, og hun sykler i den midt i Oslo på skitne saltete asfaltveier og i pluss 4...  Så det er mulig det også. Skjønner at jeg har to valg, enten fortsette å se ut som dass, eller rett og slett kjøpe nye dyre klær, og pytt pytt, bare bruke de uansett, og blir de ødelagt, så sånn får det være. Det er vel bare mindsett, men usikker om jeg klarer å omstille meg. 

Anonymkode: 6e015...1e0

Skrevet

Poptrash buksene fra Only er fine og behagelige. Også kan du ha noen enkle og fine topper eller gensere over. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I-land

Anonymkode: 734df...b71

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Når det er vinter kan man jo gå med hva som helst under hvis man har en lang jakke/kåpe. I dag har jeg f.eks gått i byen i bare tjukk strømpebukse og en litt stor genser - og kåpe utenpå. 

Jeg går som regel i strømpebukse eller leggings med en sånn genser-kjole utenpå i vinterhalvåret. Behagelig, men ser OK ut.

AnonymBruker
Skrevet

Strømpebukse og jerseykjole, jeggings/tights og tunika/litt lang bluse, jeans og genser

Anonymkode: cca00...1e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du nødt å se ut som et dass i daffeklærne hjemme? Herregud, det finnes så mye pene, kule loungeklær/treningsklær. Det er tilogmed trendy å gå i joggedress! Invester i noe som ser bra ut og er digg og praktisk å ha på seg, i stedet for å bruke penger på festantrekk som bare skal henge i skapet.

Anonymkode: 4e8c7...29f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du nødt å se ut som et dass i daffeklærne hjemme? Herregud, det finnes så mye pene, kule loungeklær/treningsklær. Det er tilogmed trendy å gå i joggedress! Invester i noe som ser bra ut og er digg og praktisk å ha på seg, i stedet for å bruke penger på festantrekk som bare skal henge i skapet.

Anonymkode: 4e8c7...29f

Det er jo nettop grunnen til at jeg trenger hjeeeeelp. Jeg vill jo ikke se sånn ut lenger!

• Liker 1
Skrevet

nå er det jo veldig trendy med vide bukser, altså slike som er vide hele veien ned. disse har ofte strikk oppe, siter kjempefint, har pent fall, og selges billig på gina trikot, HM osv. det er som å gå med joggebukser, men ser fint ut. så kan du jo kjøpe deg noen enkle og billige gensere i samme slengen som "hjemmeklær". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Hilde1302 skrev:

nå er det jo veldig trendy med vide bukser, altså slike som er vide hele veien ned. disse har ofte strikk oppe, siter kjempefint, har pent fall, og selges billig på gina trikot, HM osv. det er som å gå med joggebukser, men ser fint ut. så kan du jo kjøpe deg noen enkle og billige gensere i samme slengen som "hjemmeklær". 

Det var veldig lurt:) problemet mitt er at jeg ender alltid opp med penkjoler i stedet for fornuftige hverdagsklær. De er liksom ikke like spennende😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid strømpebukse eller superundertøy under. Så når jeg kommer hjem tar jeg av meg buksa sammen med resten av yttertøyet i gangen. Så går jeg rundt hjemme i strømpebuksa og T-skjorte. Så når jeg skal ut igjen på noe. Så går buksa på igjen sammen med resten av klarne jeg tar på meg når jeg skal ut. 

Sånn er det med hele familien her. 

Anonymkode: b12e4...0b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...