AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Vet om en dame som er helt avhengig av hjelp for alt,egenpleie osv. Greit nok det,men nå har jeg sett henne kjøre langs trafikkert vei med barnet på fanget. Hun klarer ikke løfte barnet opp selv,må ha hjelp av assistent eller annen voksen. Hun er alene på disse turene ute.. Hun mener selv at dette er ansvarlig,og at det alltid har gått bra. Faller ungen ned har hun ingen mulighet til å løfte den opp.. hva gjør jeg,hvor melder jeg fra?? Dette kan umulig være lov.? Anonymkode: dd8f9...574 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Hvor gammelt er barnet? Det er ganske vesentlig mener jeg. Anonymkode: 7641f...296 17
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Høres ut som du kjenner denne damen godt siden du vet at hun er helt avhengig av hjelp til egenpleie, og siden du vet at damen synes det er ansvarlig å kjøre med barnet på fanget. Hvorfor snakker du ikke med damen istedet for å spørre KG? Folk du kjenner så godt må du jo snakke med når de gjør noe du synes er uforsvarlig. Da finner endringen sted mye raskere. Anonymkode: d805a...3de 25
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammelt er barnet? Det er ganske vesentlig mener jeg. Anonymkode: 7641f...296 Barnet er 2 år. Anonymkode: dd8f9...574
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Høres ut som du kjenner denne damen godt siden du vet at hun er helt avhengig av hjelp til egenpleie, og siden du vet at damen synes det er ansvarlig å kjøre med barnet på fanget. Hvorfor snakker du ikke med damen istedet for å spørre KG? Folk du kjenner så godt må du jo snakke med når de gjør noe du synes er uforsvarlig. Da finner endringen sted mye raskere. Anonymkode: d805a...3de Jeg har jo det,jeg skrev det. Hun vil ikke snakke mer med meg,ble så sint da jeg sa det Anonymkode: dd8f9...574 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnet er 2 år. Anonymkode: dd8f9...574 Da er ingen fullstendig prisgitt en voksen. Jeg hadde kontaktet bv. Anonymkode: bbe42...f13 8
Tran09 Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 Du melder det til politiet. Er kan melde videre til barnevern og Statens vegvesen (siden det er elektrisk rullestol) om de synes det er nødvendig for å ivareta sikkerheten hennes og barnet. De kan også ta en uformell prat med henne, kanskje det bedres bare av det 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 Hvorfor skal hun ikke få lov til det! Jeg vil tro hun har mob.tlf hun er i stand til å bruke. Et barn på 2 år klarer fint å klatre opp igjen på egenhånd, og ikke alle stikker av heller. Anonymkode: d97e2...104 13
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #9 Skrevet 3. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal hun ikke få lov til det! Jeg vil tro hun har mob.tlf hun er i stand til å bruke. Et barn på 2 år klarer fint å klatre opp igjen på egenhånd, og ikke alle stikker av heller. Anonymkode: d97e2...104 Hun må ha hjelp til å ringe Anonymkode: dd8f9...574 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 Så koselig at hun gjør dette. Man har få gleder i livet når man har det som hun. Så dette er nok en god terapi at hun får tilbringe tid med barnebarnet. Foreldrene har nok tatt en sikkerhetsvurdering. Når vi var små kjørte vi olabiler eller rattkjelke i full fart nedover trafikerte veier. Vi lever fortsatt. Anonymkode: f7b2b...6e3 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #11 Skrevet 3. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så koselig at hun gjør dette. Man har få gleder i livet når man har det som hun. Så dette er nok en god terapi at hun får tilbringe tid med barnebarnet. Foreldrene har nok tatt en sikkerhetsvurdering. Når vi var små kjørte vi olabiler eller rattkjelke i full fart nedover trafikerte veier. Vi lever fortsatt. Anonymkode: f7b2b...6e3 Det er hennes barn. Eksemplet ditt med at «vi lever fortsatt» er hårreisende. Mange barn døde i trafikken tidligere! De lever ikke lenger. Anonymkode: dd8f9...574 17
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #12 Skrevet 3. januar 2019 Det er godt mulig hun har lov til det! Hvis du vil finne ut av det foreslår jeg at du ringer ergoterapeutene i kommunen og hører med dem! De er ansvarlige for utlån av hjelpemidler! Eventuelt kan du ringe hjelpemiddelsentralen! Jeg vet det finnes skutere som man kan ha barn på men jeg vet ikke om rullestoler har samme mulighet! (Har en skuter fra hjelpemiddelsentralen selv😊) Anonymkode: 12a1b...3fd
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #13 Skrevet 4. januar 2019 Ring bv! Bedre en gang for mye. Eller anmeld henne for mangel av sikring av unge. Noen skulle ikke hatt barn Anonymkode: c708d...440 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #14 Skrevet 4. januar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet om en dame som er helt avhengig av hjelp for alt,egenpleie osv. Greit nok det,men nå har jeg sett henne kjøre langs trafikkert vei med barnet på fanget. Hun klarer ikke løfte barnet opp selv,må ha hjelp av assistent eller annen voksen. Hun er alene på disse turene ute.. Hun mener selv at dette er ansvarlig,og at det alltid har gått bra. Faller ungen ned har hun ingen mulighet til å løfte den opp.. hva gjør jeg,hvor melder jeg fra?? Dette kan umulig være lov.? Anonymkode: dd8f9...574 Noen må ha løftet dette barnet opp til henne i stolen, og den noen er mest sansynlig hjemmesykepleien, eller iallfall en av hennes hjelpere. Dette betyr nok mye både for barn og mor, og de som muliggjør dette må jo mene det er forsvarlig. Kanskje finnes det er knapp på stolen som går direkte til dem hvis noe skulle skje? Anonymkode: f0b9b...d15 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #15 Skrevet 4. januar 2019 Endelig en tråd der ikke barnevernet blir foreslått som løsningen tenkte jeg...jaja, så feil kan man ta. Anonymkode: c04b4...c86 5
Lilleblomst90 Skrevet 18. november 2020 #16 Skrevet 18. november 2020 Nå er det faktisk sånn at det er lov for foreldre som sitter i rullestol å dra på tur sammen med sine egne barn. Denne kvinnen har som du nevner assistanse, så hva er problemet ditt? Og så skrive dette på nett? Barnevern? Politi? Dette er fullstendig latterlig. Håper du har fått med deg den nye reklamen til Rema 1000 Lev Vel. Det er faktisk helt lov og vanlig å la barna sitte på rullestolen. Alle foreldre i rullestol gjør det. Rullestolen er beina våre. Du bærer vel egne barn i armene dine? Drar på tur uten hjelp? Selv om DU ikke syns det er forsvarlig så betyr ikke det at det er uforsvarlig eller ulovlig. Vi er godt beskyttet av både lovverk og menneskerettigheter. Og ungene våre har det fint. Den mammaen du snakker om sitter faktisk ikke og slenger ut ignorant dritt på nett som du og flere her gjør, hun er på tur med ungen sin. Tenk så flott den kiden har det, da! 8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #18 Skrevet 18. november 2020 11 minutter siden, Lilleblomst90 skrev: Nå er det faktisk sånn at det er lov for foreldre som sitter i rullestol å dra på tur sammen med sine egne barn. Denne kvinnen har som du nevner assistanse, så hva er problemet ditt? Og så skrive dette på nett? Barnevern? Politi? Dette er fullstendig latterlig. Håper du har fått med deg den nye reklamen til Rema 1000 Lev Vel. Det er faktisk helt lov og vanlig å la barna sitte på rullestolen. Alle foreldre i rullestol gjør det. Rullestolen er beina våre. Du bærer vel egne barn i armene dine? Drar på tur uten hjelp? Selv om DU ikke syns det er forsvarlig så betyr ikke det at det er uforsvarlig eller ulovlig. Vi er godt beskyttet av både lovverk og menneskerettigheter. Og ungene våre har det fint. Den mammaen du snakker om sitter faktisk ikke og slenger ut ignorant dritt på nett som du og flere her gjør, hun er på tur med ungen sin. Tenk så flott den kiden har det, da! Voldsomt. Det endte ikke så bra for hun jeg skrev om her. Anonymkode: dd8f9...574 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #19 Skrevet 18. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Voldsomt. Det endte ikke så bra for hun jeg skrev om her. Anonymkode: dd8f9...574 Hva skjedde? Anonymkode: 72771...315
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #20 Skrevet 18. november 2020 30 minutter siden, Lilleblomst90 skrev: Nå er det faktisk sånn at det er lov for foreldre som sitter i rullestol å dra på tur sammen med sine egne barn. Denne kvinnen har som du nevner assistanse, så hva er problemet ditt? Og så skrive dette på nett? Barnevern? Politi? Dette er fullstendig latterlig. Håper du har fått med deg den nye reklamen til Rema 1000 Lev Vel. Det er faktisk helt lov og vanlig å la barna sitte på rullestolen. Alle foreldre i rullestol gjør det. Rullestolen er beina våre. Du bærer vel egne barn i armene dine? Drar på tur uten hjelp? Selv om DU ikke syns det er forsvarlig så betyr ikke det at det er uforsvarlig eller ulovlig. Vi er godt beskyttet av både lovverk og menneskerettigheter. Og ungene våre har det fint. Den mammaen du snakker om sitter faktisk ikke og slenger ut ignorant dritt på nett som du og flere her gjør, hun er på tur med ungen sin. Tenk så flott den kiden har det, da! Kunne ikke vært mer enig! Det er en skam hvordan funksjonshemmede fortsatt diskrimineres voldsomt i dagens samfunn. Anonymkode: 9ea34...dda 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå