AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Jeg vurderer å søke på en av disse utdanningene, men jeg er usikker på hvilken. Dersom du er ergoterapeut eller vernepleier, kan du fortelle meg litt om utdanningen, yrket og arbeidsdagen? Hvorfor valgte du det? Fordeler/ulemper? Setter pris på svar 🙂 Anonymkode: 1aa3c...f8b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Jeg startet å utdanne meg som ergoterapeut, men droppet ut etter 1. semester da det første de fortalte oss var at det er nesten umulig å få relevant jobb. Anonymkode: 2fb2d...141
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Nesten klin umulig å få jobb som ergoterapeut. Vernepleiere trengs det alltid, både kommunalt og privat Anonymkode: 685d4...8b3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Som vernepleier, kan man jobbe så å si over alt der mennesket er i fokus. Fra vugge til grav. Barnehage, skole, psykiatri, rusomsorg, fengsel, NAV, attføringsbedrifter, eldreomsorg for å nevne noen - i tillegg til å jobbe for mennesker med nedsatt funksjonsevne/utviklingshemming. Fokus i vernepleiestudiet, er systematisk observasjon og refleksjon, i tillegg til atferdsteori, læringsteori og mestring. Litt biologi, sykdomslære, geriatri osv. Medikamentregning. Ofte er det mye praksis, der man får noe erfaring i å benytte kunnskap man har gått gjennom i undervisning. Disse praksisperiodene er gjerne knyttet opp mot temaet - for eksempel praksis i eldreomsorgen etter å ha gått gjennom en del prosedyrer som injeksjoner/kateterisering etc. Anonymkode: 07095...fca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå