Gå til innhold

Studentweb, endret statestikk på eks. Karakter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når eksamenskarakterene kom, var statestikken annerledes. Det er et par mnd siden. Nå er det 1 på F i stedet for 4. Noen som vet hvorfor? Først trodde jeg kanskje det var pga klaging og ny karakter, men det var 8 med E sist og, og det var mer enn 10 med D (som det må ha vært hvis de med F fikk D i stedet) 

Håper jeg gjør meg forstått. Lurer bare på hvorfor statestikken er annerledes. 

Screenshot_20190103_194044.thumb.jpg.bd88984de0487bd5b0716bca9842f4ef.jpg

Anonymkode: 8b79a...b49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er høyst sannsynlig resultater etter at det er avholdt konteeksamen. Ikke usannsynlig at tre av de som strøk i første omgang  kan ha fått alt fra A til D. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ullvott skrev:

Det er høyst sannsynlig resultater etter at det er avholdt konteeksamen. Ikke usannsynlig at tre av de som strøk i første omgang  kan ha fått alt fra A til D. 

Konteeksamen har ikke vært. Er denne uken eller neste . 

AnonymBruker
Skrevet

Klager på eksamen som er behandlet kanskje? 

Anonymkode: a10e8...c01

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro det er mest sannsynlig en feil ved opprinnelig sensur som har blitt korrigert, OG/ELLER resultater etter klagesensur. 

Er ganske logisk at strykandelen går ned, det er jo tross alt de som har strøket som har minst å tape på å klage.

Resultater fra konteeksamen er det trolig ikke, da dette kommer i en separat statistikk. Det har det hvertfall gjort hver gang jeg har kontet. 

Anonymkode: 65118...8f3

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan behandles feil i opprinnelig sensur? Må jo være kjipt å få A, men ende på D 2 måneder senere fordi de sensor gjorde feil.

Anonymkode: 66d49...e43

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis endringer som følge av klagebehandling.

Anonymkode: 0138d...ad9

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Konteeksamen har ikke vært. Er denne uken eller neste . 

Vi hadde konteeksamen før jul, 10 dager etter ordinær eksamen

Anonymkode: f48a8...811

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan behandles feil i opprinnelig sensur? Må jo være kjipt å få A, men ende på D 2 måneder senere fordi de sensor gjorde feil.

Det kan ikke skje. Hvis du har fått beskjed om at du har fått A, så har du fått A.

Anonymkode: 5f2b6...d74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så? Da går ikke du samme studium som meg. 

Jeg sjekket nå, 18.januar for en eksamen som var i høst.  Så det er ikke konteeksamen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke skje. Hvis du har fått beskjed om at du har fått A, så har du fått A.

Anonymkode: 5f2b6...d74

Nei, det kan gjøres endringer. Har vel sett hvertfall en artikkel om jusstudenter som fikk omgjort sin karakter i negativ favør. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På mitt studium er det en foreleser som alltid i etterkant av sensur oppfordrer til å ta kontakt dersom man synes karakteren er "rar". Dette er et typisk regnefag hvor man gis karakter basert på en poengsum, slik at hvis sensor mot formodning har glemt å ta med noen poeng, så kan det rettes opp i ved å regne sammen poengene på nytt. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det kan gjøres endringer. Har vel sett hvertfall en artikkel om jusstudenter som fikk omgjort sin karakter i negativ favør. 

På mitt studium er det en foreleser som alltid i etterkant av sensur oppfordrer til å ta kontakt dersom man synes karakteren er "rar". Dette er et typisk regnefag hvor man gis karakter basert på en poengsum, slik at hvis sensor mot formodning har glemt å ta med noen poeng, så kan det rettes opp i ved å regne sammen poengene på nytt. 

Er et profesjonsstudium, ikke et med fasitsvar. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi de har klaget. 

Anonymkode: 6950a...83d

AnonymBruker
Skrevet

Men da kan jeg vel konkludere med at det er klager. Så flott at det gikk fra fire til én stryk. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hæ, kan man se hva de andre fikk noe sted?

Anonymkode: f2110...fbd

AnonymBruker
Skrevet

Hæ, kan man se hva de andre fikk noe sted?

Jada. 

Trykk på grafen. Screenshot_20190104_000314.thumb.jpg.a55abc999af4dc0ee02e7b0d98bdcc30.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hos oss pleier konte å ligge i februar. Poenget? Det er ulikt fra studiested til studiested.

Det høres forresten spesielt ut med konteeksamen så raskt, sensuren faller vanligvis etter tre uker.

Anonymkode: 63409...59c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jada. 

Trykk på grafen. Screenshot_20190104_000314.thumb.jpg.a55abc999af4dc0ee02e7b0d98bdcc30.jpg

Takk! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...