AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Min mor gjør stadig noe som jeg blir mer og mer lei av. Når hun blir humørsyk, noe som er ofte, så snakker hun veldig nedsettende til meg. La oss si for eksempelets skyld at jeg spør henne om hjelp til noe helt enkelt, hva som helst. Da kan hun fint svare noe a la "skal du virkelig gjøre det i dag, det er lov å bruke hodet altså, det er det verste jeg har hørt, er du gal, men hvis du absolutt må så får jeg vel bare hjelpe deg, for stakkars barna dine hvis du har tenkt til å gjøre det på den måten". Overdramatisk og frekt, rett og slett. Noen ganger blir jeg lei, og sier feks "Neida, jeg tar det bare en annen gang". Det er da den virkelig merkelige oppførselen kommer fram; enten så himler hun med øynene og sier "nei men herregud da, det er jo ikke noe å gjøre seg vanskelig for, jeg sier jo at jeg kan komme!", eller så får jeg høre av søsken at jeg "var så sur mot mamma i går". Det er veldig forvirrende. Det er jo ikke jeg som er sur, men hun? Og jeg svarer ikke frekt engang, det er det hun som gjør. Hver gang jeg forsiktig setter ned foten skal hun ha det til at jeg er supersur når det egentlig var hun som tok helt av for ingenting. Hva er dette for slags oppførsel? Anonymkode: 48408...203
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Ja kos deg med dette, eller kutt kontakten. Anonymkode: 2e475...01f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Ikke spør om hjelp, og når hun trenger hjelp sier du nei. Anonymkode: 9b40d...a65
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 Eksempler på hva du spør om hjelp til? Anonymkode: 274b4...867 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 Nei altså, det der var jo bare ett helt tilfeldig eksempel som jeg fant på. Kommentarene kommer til alt mulig, jeg spør i grunnen sjelden om hjelp. Hun kunne like gjerne uttalt seg om at jeg burde kle mer på barna, bare på en superfrekk måte. Eller kritisere valg av feriested på en frekk måte. Hva som helst. Og som sagt, hvis jeg da forsiktig og rolig setter ned foten, kontrer hun med å himle med øyne og mene at jeg må roe meg heeeelt ned og ikke være så sur. Det er hun som er frekk og sur, men hun blir helt paff og dåneferdig hvis jeg høflig sier imot. Ts Anonymkode: 48408...203
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 har hun alltid vært sånn? Anonymkode: 0c869...889
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: har hun alltid vært sånn? Anonymkode: 0c869...889 Hmmm... Hun har i alle fall vært humørsyk i mange år. Frekk, tja. Jeg tror det. Ts Anonymkode: 48408...203
Christina82 Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 Jeg tenker du rett og slett bare skal slutte å be henne om å hjelpe deg.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #9 Skrevet 3. januar 2019 Joda, men som sagt lenger opp, så er hun sånn uansett. Det med å be om hjelp var bare et eksempel. Ts Anonymkode: 48408...203
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå