Gå til innhold

Bruk av utelandske håndverkere vs norske !

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar dere sjansen på det ! Evt hvorfor ?

Anonymkode: 13436...9bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tar dere sjansen på det ! Evt hvorfor ?

Høh? Hva slags spørsmål er det?

Jeg bruker kvalifiserte håndverkere som driver lovlig - hvilket land de kommer fra spiller da ingen rolle....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til jeg spør er den ofte vannvittige prisforskjellen, og er de virkelig så "kvalifiserte" som man tror ?

Mange "we fix" blandt øst europeere hvertfall

AnonymBruker
Skrevet

Du får hva du betaler for.

Anonymkode: 01544...e46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, skrekkhistoriene er mange...

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er faktisk veldig sant når det gjelder håndverkere. Da snakker jeg selvsagt om utenlandske bedrifter som driver cowboy-virksomhet for en latterlig lav sum, ikke dyktige utenlandske håndverkere som jobber for seriøse bedrifter. De finnes nemlig også...

Dersom prisen er veldig lav er det fordi det er masse som ikke er dekket. Blant annet så ser jeg veldig ofte utenlandske firma som driter i korrekt avfallshåndtering (har bål med bygningsavfall på byggeplass, for eksempel), de driver med dårlig HMS og sikring av arbeid for eksempel på tak. Dersom det skulle skje noe med disse arbeiderne så står du som byggherre ansvarlig og kan risikere at det blir VELDIG dyrt. 
I tillegg er jo selvsagt de opplagte tingene som at de utenlandske arbeiderne ikke kan de norske standardene og du risikerer at arbeid ikke blir utført etter lovpålagte rammer og regler. Og, ikke minst, dersom du betaler lite kan du jo bare prøve å forestille deg hvor lite de som utfører arbeidet faktisk får i lønn...

Når man bruker godkjente håndverkerbedrifter så koster det litt mer rett og slett fordi det er veldig masse som er inkludert. Det koster å ha håndverkere i jobb, sånn er det bare. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var en bygård like ved meg som fikk pusset opp fasaden noen år tilbake. Styret i sameie fant ut i sin uendelige visdom at de skulle bruke et utenlandsk firma som var over 30% billigere fordi "nei norske kan ikke konkurrere på pris og har dårlig arbeidsmoral". Da de var ferdig så det ikke ut med sprekkdannelser og usymetri, et par måneder etter at stillaset var fjernet måtte de bygge det opp på nytt og et norsk firmaer ble hyret inn for å fikse problemet. Ekstrakostnadene for sameiet ble på mer enn 30% for å si det mildt. 

I tillegg er det slik at hva en vanlig person synes er fint kan være helt jævlig i en fagmanns øyne. 

Jeg bruker norsk arbeidskraft i de fleste sammenhenger. 

Anonymkode: 203c8...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...