Gå til innhold

Det var ikke det at jeg skulle betale deg gjelda. Jeg har bare muligheten til å gjøre det.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er ordrett hva han sa etter at jeg hørte av en annen at han hadde vunnet mange tusen, og at han hadde sagt han kunne betale meg den tusenlappen han skylder (2200 kroner), men jeg forventet ikke alt, fem hundre kanskje. 

Ok. Det var en glad nyhet, for hans del ikke minst. Jeg ringte han og gratulerte med premien og sa at jeg hadde hørt at han kan betale meg for det hadde en felles venninne sagt personlig. Men, det var ikke det han hadde sagt. Han korrigerte og sa at han hadde MULIGHET til å betale meg, ikke at han hadde sagt han skulle betale, ha ha. 

Samtalen ble kort. Jeg ble litt fortumlet. Han virket ikke i godt humør selv om han hadde vunnet. Grunnen til at økonomien hans har vært skakk er fordi han beit på og kjøpte lodd fra ett eller annet selskap, og nå etter mange år blir han trukket. 

Historien er ikke ferdig riktig enda. Dette var like før jul, og han er ikke en som bruker gi julegaver til andre. Tvert i mot, feirer ikke jul. Men denne jula slo han til og kjøpte til og med julegave til min mor, som han bare kjenner overfladisk. Ikke til meg, men gave ventet jeg ikke. Har heller ikke fått hilsen i telefonen verken til jul eller nyttår. Det bruker jeg ellers å få.

I høst fikk jeg kritikk for en økonomisk dumhet jeg hadde begått. Jeg trengte ikke den, og vil ikke gå i detaljer, for jeg sa selv at jeg har vært litt dum, impulsiv og vil sikkert tape litt, pluss at det var blandet inn en del følelser, betrodde meg. Det gjaldt ikke en mann. Han sa at folk som har råd til å LEKE med penger osv. Ga meg et stygt blikk og kunne nesten se at han ristet på hodet (av meg).

Og nei. Han er ikke en eks, men til en dame i familien. 

Jeg misliker å bli holdt for narr. De to, han og eksen hans har rottet seg sammen, funnet ut at jeg er den som er urettferdig. I alle fall ikke han, må vite. De tar ikke telefonen, hun gjør det ikke hvis det ikke noe nytt hun er nysgjerrig på, men er heller ikke typen til å ha daglig kontakt. 

Kan noen forklare hva som egentlig har skjedd er det fint. Han drikker daglig, men drakk ingenting på flere måneder i høst. Vasket og sto på, optimist. 

Det fine med om han betaler tilbake til meg, er at han kan låne en annen gang. Tror jeg eksploderte i den siste telefonsamtalen vi hadde og sa behold de j.... pengene, stikk de en viss plass. Pluss at jeg har sagt at det er greit, vi glemmer den summen. 

Alt er greit til jeg får høre at han har kjøpt julegave til mamma og par andre. Jeg kjenner tankegangen hans, men han kunne vært litt vennligere med meg også? 

Var det ikke han som skyldt meg penger? 

Ja, har prøvd å ringe en gang, han har på mobilsvar. Hva gjør man i sånne situasjoner? 

Jeg har ettergidd en tusenlapp, men jeg kan ikke fortsette med det i det uendelige. Er jeg den som er kjip? 

Hvis noen tror at jeg er rik, det er jeg ikke, må spare til ferier og avstå ofte. 

Etter at jeg fikk penger på sparekonto, endret jeg meg? 

Har jeg blitt kjip?

Er glad igjen, har fått servert en skrøne og tror ikke et ord på den. 

Men hva skal jeg si til han, indirekte, det er spørsmålet? Skal jeg si at det er en gave? 

Dette er ikke en lek, ingen leker med andre. 

Jeg er ikke sinna, mer indignert. 

Skrønen går ut på at han fikk penger på konto i dag. Den må jeg late som jeg tror på. Da har han vunnet igjen. 

dette, Denne lille frustrasjon. 

Nå ble jeg veldig glad igjen, telefonen ringer. 

Endret av Jytte
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe du kan si annet enn å få avstand til den personen. Han bruker gjelden og eksen til å plage og kontrollere deg, jf det "jeg sa ikke jeg skulle betale, jeg sa jeg hadde muligheten". Det er sånn man sier for å stresse andre, skape drama, holde på tå hev. Oppmerksomhetsyk dramakuk dette. 

Anonymkode: 90b31...0eb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Skjønte ikke så mye av dette, jeg🧐

Anonymkode: 938d9...52a

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Wow

Anonymkode: d5c12...594

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Jytte skrev:

Har jeg blitt kjip?

Nei du har ikke blitt kjip. Ikke lån bort penger til folk igjen. Jeg tror ikke at den mannen kommer til å betale tilbake pengene som han skylder deg, dessverre. Han høres ut som en utakknemlig drittsekk. Jeg ville bare blokkert han på telefonen, og latt være å snakke mer med han.

Anonymkode: dc605...38d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Jytte skrev:

I høst fikk jeg kritikk for en økonomisk dumhet jeg hadde begått. Jeg trengte ikke den, og vil ikke gå i detaljer, for jeg sa selv at jeg har vært litt dum, impulsiv og vil sikkert tape litt, pluss at det var blandet inn en del følelser, betrodde meg. Det gjaldt ikke en mann. Han sa at folk som har råd til å LEKE med penger osv. Ga meg et stygt blikk og kunne nesten se at han ristet på hodet (av meg).

Og nei. Han er ikke en eks, men til en i familien. 

Jeg misliker å bli holdt for narr. De to, han og eksen hans har rottet seg sammen, funnet ut at jeg er den som er urettferdig. I alle fall ikke han, må vite. De tar ikke telefonen, hun gjør det ikke hvis det ikke noe nytt hun er nysgjerrig på. 

Ikke fortell slike mennesker noe som helst om deg selv eller ditt liv. Blokker begge disse menneskene. Ikke ha noe med de å gjøre.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette var en merkelig tekst. 

Anonymkode: 73e16...148

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Fortstår jeg det rett at vedkommende skylder deg penger, men ikke vil det selv om muligheten er der?

Du gjør da lurt i å ALDRI låne vedkommende penger igjen, eller andre for den saks skyld. Også kan du jo også advare andre i familien din om at vedkommende ikke gidder å bry seg om å betale tilbake gjeld slik at de ikke begår samme dumskap.

Anonymkode: 52a41...ad7

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe du kan si annet enn å få avstand til den personen. Han bruker gjelden og eksen til å plage og kontrollere deg, jf det "jeg sa ikke jeg skulle betale, jeg sa jeg hadde muligheten". Det er sånn man sier for å stresse andre, skape drama, holde på tå hev. Oppmerksomhetsyk dramakuk dette. 

Anonymkode: 90b31...0eb

Ja, han er veldig spesiell, det kan jeg love. Men, vi er venner. 

Skrevet
Akkurat nå, Jytte skrev:

Ja, han er veldig spesiell, det kan jeg love. Men, vi er venner. 

Hvorfor vil du være venner med noen som stjeler penger fra deg? Påstår at de skal "låne"; men som aldri betaler tilbake, altså stjeler dem istedet?

Nei, det hadde jeg ikke giddet. Hvorfor gidder du?

• Liker 10
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fortell slike mennesker noe som helst om deg selv eller ditt liv. Blokker begge disse menneskene. Ikke ha noe med de å gjøre.

Det er lett. Alle kjenner alle osv miljø. Men skal. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var en merkelig tekst. 

Anonymkode: 73e16...148

Mulig kg har slettet noe, som vanlig. 

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Million skrev:

Hvorfor vil du være venner med noen som stjeler penger fra deg? Påstår at de skal "låne"; men som aldri betaler tilbake, altså stjeler dem istedet?

Nei, det hadde jeg ikke giddet. Hvorfor gidder du?

Det gikk motsatt vei for noen år siden og da var det jeg som lånte, men jeg betalte alltid tilbake og var presis. 

Jeg holder alltid avtaler eller sier i fra om jeg ikke kan der og da. Men hva ER dette, hvilken dekadanse fremført av en IDIOT. 

Hvis noen her med nick plusser meg og skriver noe fornuftig, skal jeg love at jeg aldri plusser tilbake hvis jeg ikke er enig. 

Skrevet
5 minutter siden, Duff skrev:

Dette. 

Jo, jeg vet. men hva hvis man har en eldre mor på autopilot.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Jytte said:

Mulig kg har slettet noe, som vanlig. 

Hæ?

Anonymkode: 4d363...9e4

• Liker 7
Skrevet

Hvis han gir tilbake så kan han låne igjen? Mener du det, selv med den holdninga? Han snakker ned om din økonomiske situasjon, men hva med han som har lånt 2200,- av deg? Kutt ut slike mennesker! Høres ikke ut som en venn det der.

• Liker 6
Skrevet (endret)
7 minutter siden, wintergirl skrev:

Hvis han gir tilbake så kan han låne igjen? Mener du det, selv med den holdninga? Han snakker ned om din økonomiske situasjon, men hva med han som har lånt 2200,- av deg? Kutt ut slike mennesker! Høres ikke ut som en venn det der.

ok.-

Endret av Jytte
Skrevet

Det er nedbrytende, kutt ut de, må se an i det ny året. 

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, Jytte skrev:

Kan noen forklare hva som egentlig har skjedd er det fint.

noe av det mest forvirrende jeg har lest på lenge. jeg kan forklare det lille jeg greier forstå. en kompis som ikke er en god kompis av deg har lånt deg penger han ikke gidder betale tilbake. og du tenker du skal låne penger av ham igjen?? Så jeg tenker du skal skaffe deg nytt nettverk da du tydeligvis er lett å utnytte og altfor snill. det merker sånne folk godt. sett grenser for deg selv. blokk han ut av livet ditt. 

Anonymkode: 050f8...045

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

låne ut penger til ham mener jeg. 

Anonymkode: 050f8...045

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...