Gå til innhold

Må en bruke balsam?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er balsam noe en må bruke, eller går det greit om en dropper det? Bruker du balsam?

Anonymkode: 8ab3f...330

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bruke balsam, har langt og sunt hår, menn det reagerer på luftfuktighet og ser meget fort sånn ut 

Friends923-1155-2.jpeg

Anonymkode: eabc3...f12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke bruke shampoo engang!

Anonymkode: 15db1...53a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det kommer vel an på håret ditt, shampooen du bruker (hvor uttørkende den er), hvor ofte du vasker det, hvilken behandling du gir håret (rettetang, krølltang, hårføner, sprayer etc) og hva du ellers måtte utsette det for som sliter eller tærer på håret.

Jeg bruker Leave-in-spraybalsam, da jeg ikke orker styret med balsam i dusjen, spyling og skylling enda en gang etter sjampooen liksom.  

Endret av Million
  • Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, du må ikke, kommer an på håret ditt. Jeg bruker balsam men det er fordi håret mitt blir så "stivt" om jeg ikke bruker det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte aldri balsam før, og mente det var et kunstig behov. Meeeen etterhvert merket jeg at håret ble fortere tørt og slitt, så jeg begynte med det for ca et år siden, dog kun i lengdene. Bruker enten vanlig balsam eller spraybalsam med varmebeskyttelse etter dusj. 

Til orientering bruker jeg rette-/krølltang nesten hver dag. 

Poenget er: du merker om du trenger det. Se på håret ditt!

Anonymkode: 266bf...f7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håret blir fort slitt hvis du ikke bruker pleie i lengdene i form av balsam som lukker skjellaget i gjør håret glattere og mykere. Ha kun i lengdene. Skyll med lunkent vann, ikke varmt. Lufttørk og bruk olje i tuppene og litt i lengdene. 

Anonymkode: 17606...4aa

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håret blir fort slitt hvis du ikke bruker pleie i lengdene i form av balsam som lukker skjellaget i gjør håret glattere og mykere. Ha kun i lengdene. Skyll med lunkent vann, ikke varmt. Lufttørk og bruk olje i tuppene og litt i lengdene. 

Anonymkode: 17606...4aa

Ikke mitt. Jeg klipper meg maks annethvert år, og da er tuppene fortsatt ikke slitt. Muligens fordi jeg ikke gjør noe annet med det enn å bruke sjampo ca annenhver dag. Ingen varme, ingen produkter, ikke engang hårbørste fordi det ikke floker seg i det hele tatt.

Anonymkode: 3fbb9...ff5

• Liker 2
Skrevet

Jeg må bruke balsam, ellers ser jeg ut som ett lykketroll. 
Men hvorvidt man har behov for balsam kommer an på hårtype, lengde, og hvordan man behandler håret ellers. Og bruker du "feil" balsam, så er det ofte bedre la være bruke den. 

AnonymBruker
Skrevet

Må og må. Håret mitt blir gørrstygt uten balsam😄🙈 

Anonymkode: 2051e...d79

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Man må ikke, spesielt ikke hvis man har kort hår. De fleste med langt hår opplever nok at håret blir finere med balsam. Mitt blir i alle fall veldig fort flokete og generelt vanskelig å ha med å gjøre hvis jeg ikke bruker balsam.

Skrevet

Jeg har langt hår og trenger overhode ikke balsam. Hender jeg bruker litt en gang hver andre uke, eller en hårkur, men bruker ikke balsam oftere enn det. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke bruke noe som helst. Håret mitt blir helt lykketroll hvis jeg ikke bruker balsam. Det samme gjelder hvis jeg bruker feil shampoo.

Anonymkode: f0799...718

Skrevet

Bare hvis du vil.  

Skrevet

Jeg må ikke, i alle fall. Synes håret mitt er bedre uten balsam enn med. Det er sterkt og sunt og blir aldri slitt. Det hender jeg bruker en hårkur i ny og ne; kanskje en gang per måned, men balsam bruker jeg aldri. Som andre har sagt: du merker raskt om du trenger det eller ikke. 

• 3 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2019 den 20.37):

Ikke mitt. Jeg klipper meg maks annethvert år, og da er tuppene fortsatt ikke slitt. Muligens fordi jeg ikke gjør noe annet med det enn å bruke sjampo ca annenhver dag. Ingen varme, ingen produkter, ikke engang hårbørste fordi det ikke floker seg i det hele tatt.

Anonymkode: 3fbb9...ff5

Hvilken shampo bruker du? 

Anonymkode: c4730...3ae

Skrevet

Bruker bare balsam en gang hver andre uke kanskje. 

Så man må såklart ikke bruke det. Det er svært lite man må.

Anonymkode: fe006...f4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2019 den 18.10):

Er balsam noe en må bruke, eller går det greit om en dropper det? Bruker du balsam?

Anonymkode: 8ab3f...330

Må ikke, men har halvlangt hår og er det minusgrader blir det helt elektrisk. Og stresser jeg krøller det seg. 

Skrevet

På et veldig uvanlig år bruker jeg det èn gang. Kanskje. Går helt fint uten og hår er forskjellig,
så test selv ts og se hvordan det fungerer for deg. Hopp uti det. :) 

• Liker 1
Skrevet
Jytte skrev (46 minutter siden):

Må ikke, men har halvlangt hår og er det minusgrader blir det helt elektrisk. Og stresser jeg krøller det seg. 

Jeg skulle ønske at jeg også fikk krøller av stress. 😅

Nei, man må ikke. Man kan la være, eller bruke alternativer. 

Anonymkode: c6f7f...b07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...