Gå til innhold

Mensensmerter kobberspiral

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!! Jeg tok kobberspiral 20. Desember, og har nå i noen dager(5 ish?) hatt masse mensensmerter. Ingen mensen enda så jeg forstår ikke helt. Gått på p stav i 3 år før jeg bytta til spiral. Har noia for at jeg er gravid, da smertene starta 2 dager etter vi hadde sex, samme greia når jeg ble gravid(uten prevensjon) med barnet vårt på 3 år. 

Andre som har opplevd det?:)

Anonymkode: bb5af...9fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var helt likt her. Ble litt bedre etter 6-8 mnd. :)

Anonymkode: 02820...f3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk satt inn kobberspiral i oktober/ november etter mange år på p- piller. 

Jeg også får jeg smerter i magen, ryggen og hodet før mensen kommer. Synes jeg blør mer, men i færre dager kontra p- pilla

Anonymkode: 34374...a8c

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var helt likt her. Ble litt bedre etter 6-8 mnd. :)

Anonymkode: 02820...f3c

Aha okei! Tenker kanskje det kan være spiralen som «trigger» smertene?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bekymre deg. Det er veldig vanlig med ganske sterke smerter i forbindelse med innsett av kobberspiral, i hvert fall de første per månedene. Når kroppen etterhvert vender seg til spiralen, uteblir smertene. Jeg satte min inn i oktober, og hadde sist syklus ingen smerter. Blødningene er litt større, og jeg spotter en del i dagene før og etter mensen, men likevel er kobberspiral SÅ verdt det for meg! Fantastisk å slippe hormonene.

Anonymkode: 29ea9...765

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!! Jeg tok kobberspiral 20. Desember, og har nå i noen dager(5 ish?) hatt masse mensensmerter. Ingen mensen enda så jeg forstår ikke helt. Gått på p stav i 3 år før jeg bytta til spiral. Har noia for at jeg er gravid, da smertene starta 2 dager etter vi hadde sex, samme greia når jeg ble gravid(uten prevensjon) med barnet vårt på 3 år. 

Andre som har opplevd det?:)

PS: Det kan godt tenkes smertene du kjenner på nå er eggløsningssmerter. Det passer godt med tidspunktet du satt inn spiralen. Har du kjent tykt slim etter dobesøk? Det er mange som opplever eggløsningssmerter etter at de har vært på hormonprevensjon en stund. Det går over. Det betyr at kroppen din begynner å funke igjen, og du slipper gjerne flere egg første gang. Ta det helt med ro- du er helt trygg på kobberspiralen! Etterhvert vil du kanskje også oppleve økt sexlyst rundt dagene du har eggløsning.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PS: Det kan godt tenkes smertene du kjenner på nå er eggløsningssmerter. Det passer godt med tidspunktet du satt inn spiralen. Har du kjent tykt slim etter dobesøk? Det er mange som opplever eggløsningssmerter etter at de har vært på hormonprevensjon en stund. Det går over. Det betyr at kroppen din begynner å funke igjen, og du slipper gjerne flere egg første gang. Ta det helt med ro- du er helt trygg på kobberspiralen! Etterhvert vil du kanskje også oppleve økt sexlyst rundt dagene du har eggløsning.

Ja jeg har hatt typisk eggløsningsslim kom jeg på, rundt dagene vi hadde sex🙈

AnonymBruker
Skrevet

Har dere opplevd at smertene blir verre av å ligge på siden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...