AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Jeg er ufør (minste pensjon). Jeg har leid en del år nå, men har ikke klart å spare til egenkapital, vil kjøpe et eget sted nå og lurte på om NAV kan hjelpe med dette? Har også en samboer. Anonymkode: a248a...7b9
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ufør (minste pensjon). Jeg har leid en del år nå, men har ikke klart å spare til egenkapital, vil kjøpe et eget sted nå og lurte på om NAV kan hjelpe med dette? Har også en samboer. Anonymkode: a248a...7b9 Nei, oss skattebetalere finansierer ikke hus for deg. Anonymkode: 9cffc...260 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Ikke nav, men Husbanken, hør med de om lån Anonymkode: 766e3...70b 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, oss skattebetalere finansierer ikke hus for deg. Anonymkode: 9cffc...260 La vær å svar Anonymkode: a248a...7b9 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 Det er hardt å betjene et lån med lav inntekt. Du må spinke og spare inn på absolutt alt. Selv om du tror at det skal gå akkurat så dukker det stadig opp uforutsette utgifter, og da er ikke veien lang til forbrukslån, og da sitter du virkelig i knipa. Du burde tenke godt over om dette er noe du vil utsette deg selv for. Anonymkode: 3ad55...dd4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ufør (minste pensjon). Jeg har leid en del år nå, men har ikke klart å spare til egenkapital, vil kjøpe et eget sted nå og lurte på om NAV kan hjelpe med dette? Har også en samboer. Anonymkode: a248a...7b9 Nei, ikke NAV. Men kommunene i Norge administrerer Husbanklån, en gunstig lånetjeneste for sine innbyggere. Det er god rente, og Husbanken låner kun ut til folk med varig vanskeligstilte personer. Som uføretrygdede blant annet. Google "Husbanken" og "navnet på din kommune" og se hva som dukker opp, eller ring til kommunesenteret i morgen og forhør deg om hvor du skal begynne. Anonymkode: 46e28...db9 2
Jytte Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ufør (minste pensjon). Jeg har leid en del år nå, men har ikke klart å spare til egenkapital, vil kjøpe et eget sted nå og lurte på om NAV kan hjelpe med dette? Har også en samboer. Anonymkode: a248a...7b9 Det kan gå bra, men det kan også være at boligkontoret ser på hans alingshistorikk tre år tilbake. Søk likevel, i ditt navn og omgjør lånet når det er innvilget.
lalaB Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er hardt å betjene et lån med lav inntekt. Du må spinke og spare inn på absolutt alt. Selv om du tror at det skal gå akkurat så dukker det stadig opp uforutsette utgifter, og da er ikke veien lang til forbrukslån, og da sitter du virkelig i knipa. Du burde tenke godt over om dette er noe du vil utsette deg selv for. Anonymkode: 3ad55...dd4 Man må jo uansett betale husleie hvis man leier. Ofte er det dyrere med husleie enn det man må betale pr mnd på et huslån, gitt at omstendighetene for boligene er omtrent like, både kvadratmeter og standard. Man får uansett ikke høyere lån enn det økonomien ser ut til å klare.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #9 Skrevet 4. januar 2019 Hør med Husbanken. Kanskje de kan bidra med startlån Anonymkode: 71ed6...470
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #10 Skrevet 4. januar 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hør med Husbanken. Kanskje de kan bidra med startlån Anonymkode: 71ed6...470 Husbanken gir ikke Startlån. Kommunene tildeler startlån etter individuell vurdering av intekt, helse og andre kriterier. Når ts har samboer på samme adresse så vurderes de som en husstand i de fleste kommuner. Anonymkode: 409e6...33f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå